Skip to main content
Vraag

KPN smart tv app en Videoland app starten regelmatig opnieuw op, op Samsung tv

• January 11, 2026
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Beste,

Al enige tijd last van dit probleem tot ergenis van mijn partner.

Met name KPN itv en Videoland apps op smart tv vallen uit en herstarten tijdens gebruik. Met Netflix hebben we dit probleem nog nooit ervaren.

Smart tv op zolder is verbonden met wifi 5ghz afkomstig van een Access point (AP) die eveneens op zolder staat (max 3m afstand) AP is bekabeld vanaf modem met 10m+ utp6 kabel. Laptop is ook met wifi verbonden op zolder en telefoons ook en kennen deze problemen niet. Nog nooit weggevallen verbinding met youtube, streams of online games.

Het herstarten van de TV werkt niet, eveneens een router reset. 5ghz wisselen voor 2.4ghz werkt ook niet, al lijkt de frequentie van herstarts iets af te nemen. Zou ook willekeur kunnen zijn.

Op een weekendavond rond 20-21 start kpn itv ong. 5-10x opnieuw op bij een programma van 30 min. Netflix werkt dan prima. 

Ergens belachelijk maar realiteit dat smart telefoons en tvs niet lang meegaan met app ondersteuning en dergelijke. 

Graag tips voordat we nieuw gaan aanschaffen.

Samsung oled 40inch 2021.

Glassvezel 1gb up en down.

4 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

Kun je de tv bekabeld verbinden aan je AP, om te kijken of dat beter gaat?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen Fabian. Dat is natuurlijk een lastige situatie. In mijn ervaring is Wifi ingebouwd in een tv vaak complex. Je hebt te maken met een metalen constructie en glasplaat wat een Wifi-signaal kan verstoren. Wellicht is het direct aansluiten op de kabel dan een alternatief wat je kan testen?

Ik heb je gebruikersnaam aangepast trouwens omdat er KPN in stond wat niet is toegestaan volgens onze huisregels. Mocht je wat anders wensen laat het dan weten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2026

Ik heb een langere utp kabel gebruikt om het bekabelde internet te gebruiken op de tv. Dit lijkt vooralsnog te werken.

Helaas zie ik geen manier zonder hak en sloopwerk om de kabel weg te werken. Jammer dat de wifi op TVs lastig is. Toch het oude principe van wireless wat ten koste gaat van prestaties.

Bedankt voor de reacties!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik vind het echt Jammer dat je dan geen optimale resultaten haalt over de Wifi Fabian want dat lijkt dan toch de bron te zijn. Je zou nog eens kunnen proberen om de tv een beetje anders te plaatsen om te kijken of je dan betere resultaten haalt via de Wifi.