Skip to main content

Opeens, schakel over van kpn+ naar willekeurig welke app, is alleen geluid via de interne speakers te krijgen. Wil ik niet, heb via Marantz beter geluid via mijn speakers. Wat ik ook probeer, lukt niet, hele trucendoos geprobeerd, maar door iedere film hoor ik het journaal, als dat er is. Eindeloos instellingen veranderd. Suggestie van RobValk werkt evenmin. Mijn vraag, niet was is de oplossing, maar hoe werkt de koppeling tussen LG KPN+ Apps en mijn versterker eigenlijk. Zou denken dat wanneer je overschakelt van tv kijken naar een app, het geluid ‘volgt’ ?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

De KPN+ app zit alleen op de Mobiel of tablet?

Cast je vanaf je mobiel of tablet?

 

Op de Smart tv heb je (nog niet) de KPN tv+ app.

Wel de KPN iTV app.

 

Maar uit zich zelf naar een andere app gaan?

Dat is wel heel erg vreemd.

Probleem kan ook in de Smart tv zitten.

 

Versterker staat hier helemaal los van, behalve als de app via de versterker werkt.

Hoe is één en ander aangesloten? 


Dankje voor je reactie. Maar. Excuus voor het kopje, dat de indruk wekt dat de tv zomaar over schakelt op (andere) app. Dat is niet het geval: krijg niet voor elkaar om via mijn LG tv geactiveerde app’s ook met geluid te gebruiken, anders dan het geluid van de tv zelf. Hij vind de via HDMI arc en Opt aangesloten versterker niet, die blijft dapper het geluid uit het KPN-boxje volgen.

Heb zojuist ietwat geërgerd de KPN suggestie op het tv-scherm gevolgd en de app van HBO opnieuw, nu via die weg geactiveerd. Nu gaat ie wel goed, logisch, want hij volgt de instelling van KPN+. Blijft heel raar, dat dezelfde app via de LG niet naar behoren werkt, ook NOS-live bijvoorbeeld niet. Krijg de indruk dat je de KPN-box dan moet (kunnen) omzeilen/uitzetten. Lastig als dat zo zou zijn.

Is kopje van mijn vraag door AI aangemaakt ? Is niet van mijn hand. Daarom is topic ook weggehaald bij het topic waar mijn vraag wel op aan sloot?


Je kan toch in de LG aangeven dat hij altijd via externe luidsprekers moet werken?

Maar dan doen de interne speakers van de tv het niet meer.


Maar juist dat werkt niet, staat standaard zo. Maar negeert de instelling in de app, kennelijk. Ik ben er voor nu uit, maar bevredigend is het niet, snap je.


Maar juist dat werkt niet, staat standaard zo. Maar negeert de instelling in de app, kennelijk. Ik ben er voor nu uit, maar bevredigend is het niet, snap je.

 

Ja standaard, maar dat kan je in de instellingen van de LG aanpassen.

Ik heb 2 LG tv's (zie mijn handtekening) en daar kan het.

Welke LG tv heb je? 


Ik heb zo te zien dezelfde configuratie als jij. Daar staat het gebruik van de versterker op de OLED via HDMI-arc standaard. Heb er nooit enig probleem gehad. Ik kan er mee leven, langs de omweg de versterker te gebruiken. Fijn weekeinde en veel genoegen van de spelen.


Mijn vraag, niet was is de oplossing, maar hoe werkt de koppeling tussen LG KPN+ Apps en mijn versterker eigenlijk. Zou denken dat wanneer je overschakelt van tv kijken naar een app, het geluid ‘volgt’ ?

Er is geen koppeling tussen apps en jouw versterker. Op jouw TV staat ingesteld welke speakers gebruikt moeten worden en alle apps sturen hun geluid naar die speakers.

Je zou inderdaad mogen verwachten dat het geluid "volgt" maar blijkbaar blijft de smart-TV app van KPN bij het switchen naar een andere app op de achtergrond doordraaien waardoor het geluid nog steeds naar de speakers gestuurd wordt.

 

Wat bedoel je overigens met 

...Hij vind de via HDMI arc en Opt aangesloten versterker niet, die blijft dapper het geluid uit het KPN-boxje volgen.

Blijkbaar heb je het niet over de smart-TV app op de LG televisie zelf maar dat je een TV+ Box op de LG hebt aangesloten. Klopt dat?

Zo ja, waar switch je dan van app, op de TV+ Box of op de LG?

En heb je dan wellicht ook een optical kabel van de TV+ Box naar de versterker lopen?


Inderdaad. Ik switch(t)e van app op de LG en de Box blijft dan gewoon doorlopen (en voorrang nemen). Met optical én HDMI Arc

 


Heb je een optical cable tussen de TV+ Box en jouw versterker?

Zo ja, dan is de kans groot dat dat de oorzaak is.


Ik ben momenteel niet thuis, maar op t werk. Probeer t zoals je voor stelt zonder de optical. Laat wel even weten of t gelukt is 🙂 Nogmaals dank voor de moeite die je neemt om me te helpen


Reageer