Skip to main content
Vraag

KPN Smart TV app niet te installeren op Sony Bravia televisie

• May 27, 2025
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

goedemiddag,

klopt het dat ik de KPN App nog steeds niet kan downloaden op mijn Sony Bravia tv?

De TV heeft de laatste software versie maar kan niets vinden van KPN. Toch best bezwaarlijk aangezien ik nu geen TV kan kijken. Is een chromecast een optie? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@BramD1978 

Welkom op de community van KPN.

Op welk besturingssysteem draait jouw Sony Bravia?
Is dat Android TV of een eigen besturingssysteem van Sony?

Hoe oud is jouw Sony Bravia? uit welk jaar?

Ik kan begrijpen dat je graag de KPN TV+ App wenst te gebruiken op je televisie.

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Voor zover ik weet zijn er maar weinig apps beschikbaar voor de Sony. Chromecast is zeker een optie, die gebruik ik ook icm Sony.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

Bij mijn weten heeft Sony op de laatste modellen geen Android-TV of Google-TV meer. En dus kan de app van kpn, en veel andere diensten, er niet op. Een losse streamingbox dan wel mediaspeler zal uitkomst moeten bieden. 

Wat is het model van je Sony Bravia?

Heeft ie wel Google-TV dan moet de app gewoon in de Google Play Store staan. Heb je wel een Google account voor toegang tot de Play Store? Met een Android telefoon heb je sowieso een Google account. 

Toch best bezwaarlijk aangezien ik nu geen TV kan kijken.

Dat kan natuurlijk altijd wel. Een standaard ontvanger is zelfs gratis in het abonnement. 

Nu je toch een extra los apparaatje nodig hebt is de kpn tv ontvanger toch ook niet zo'n gekke optie lijkt mij. 

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Ik geef zelfs de voorkeur voor de standaard ontvanger. Geen gedoe met laden van apps en zappen gaat ook veel sneller. De meeste streamingdiensten kunnen inmiddels ook via de ontvanger, dus wat is het bezwaar?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 28, 2025

Bij mijn weten heeft Sony op de laatste modellen geen Android-TV of Google-TV meer.

Sony heeft geen eigen TV OS en gebruikt altijd Android TV of Google TV

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@BramD1978, bij mijn weten maakt Sony gebruik van Android TV op hun tv's. Mijn Sony Bravia heeft in ieder geval Android TV, en de TV+ app staat daar geïnstalleerd.

Wat lukt er niet met het downloaden en installeren van de app? Dat kan ik niet uit je bericht halen. Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?