Skip to main content
Vraag

KPN Soundbox en Dolby Vision content in hoge bitrate lukt niet, is dit een bekend issue?

• May 23, 2025
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik heb gemerkt dat de KPN soundbox niet instaat is om dolby vision content in een relatief hoge bitrate (50+ mbps) af te spelen. Is dit een bekende bug? Content in slechte kwaliteit dus lage bitrate heeft geen enkel probleem met afspelen. 

Wat er gebeurt is dat de volledige kpn soundbox gewoon crasht, dus denk dat dit aan de software/firmware ligt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• May 25, 2025

Met welke app wil je die content afspelen? Behalve de streamdienst van Apple is er bijna nergens officieel verkrijgbare content met een zo hoge bitrate.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2025

Met welke app wil je die content afspelen? Behalve de streamdienst van Apple is er bijna nergens officieel verkrijgbare content met een zo hoge bitrate.

Ook Apple niet, die bieden alleen op hun Apple TV's hoge bitrates aan voor hun eigen streaming dienst.

Dit gaat om mijn eigen content die ik normalitier via Plex bekijk, maar heb het ook geprobeerd via andere apps om het probleem bij Plex uit te sluiten maar daar gaat het ook mis. Op mijn Apple TV en de plex app op mijn tv gaat het zonder problemen. Dus het probleem ligt echt aan de software van KPN.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

@cene-utr Volgens mij heeft de Soundbox een 100mbs LAN-port. Een stream met gemiddeld 50mbs heeft piek bitrates veel hoger dan 100mbs en dan krijgt je problemen. Probeer het met wifi, de KPN TV+box heeft ook 100mbs LAN maar kan ongeveer 400Mbs via Wifi.

• May 25, 2025

Ik denk zelf ook dat het eerder hardware dan software gerelateerd is. De tip om het via een wifi verbinding te proberen is zeker de moeite waard. Uiteraard is doorgaans bekabeld beter echter in dit geval ga ik mee met wat TDN schrijft.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 26, 2025

Hoi ​@cene-utr , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Durf niet direct te zeggen wat hiervan de oorzaak is maar we gaan deze vraag neerleggen bij de ontwikkelaars! Zodra we hier meer over weten, laten we je dat uiteraard weten!