Skip to main content
Beantwoord

KPN Soundbox koppelen via tv aan mijn blueray speler, kan dat?

• August 2, 2025
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Hoolie1970
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb een blue ray speler aan mijn tv gekoppeld. Dat geluid loopt via tv. Die kan ik koppelen, maar het volgende moment reageert hij niet. Ook wil ik mijn platenspeler via bleuthooth koppelen, maar dat lukt ook niet.

Beste antwoord door PeterG

De Soundbox kan gewoon functioneren als speaker. Via HDMI ARC voor apps in je tv en alles wat op je tv is aangesloten. 

En om 'm als BT speaker te gebruiken eerst de functie aan zetten. Schakelaar naar rechts; blauw. Daarna kan je apparaten koppelen. 

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 2, 2025

Beste ​@Hoolie1970 een BlueRay-speler maakt toch altijd verbinding met de tv via een HDMI-kabel? Dus die kun je inderdaad niet op de SB aansluiten.

• August 2, 2025

De Soundbox is vooral voor mensen die simpel beter geluid willen dan hun tv heeft en/of radio willen luisteren zonder de tv aan te moeten zetten. Voor een meer geavanceerde luisterbeleving en het koppelen van allerlei vormen van randapparatuur kun je beter een echte soundbar of home theater systeem overwegen, bij voorkeur (maar niet noodzakelijk) eentje van hetzelfde merk als je tv. Maar dan wel met voldoende aansluitmogelijkheden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 2, 2025

De Soundbox kan gewoon functioneren als speaker. Via HDMI ARC voor apps in je tv en alles wat op je tv is aangesloten. 

En om 'm als BT speaker te gebruiken eerst de functie aan zetten. Schakelaar naar rechts; blauw. Daarna kan je apparaten koppelen.