Skip to main content
Beantwoord

KPN Soundbox: waar vind ik de instellingen voor bas en equalizer?

• June 5, 2026
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik kan in het geluid niet bij persoonlijk de bas en equaliser en  dergelijke aanpassen  in de soundbox zoals bij instellingen beschreven wordt 

waar kan ik dit vinden 

Beste antwoord door Noordzee

Dit zijn de stappen:

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 5, 2026

Hallo ​@Mootjekeijzer ,

Om de geluidsinstellingen te openen ga je naar de Instellingen.

Kies vervolgens voor Geluid, en dan krijg je de beschikbare opties te zien.

Geluidsprofielen

Per deze update van mei 2026 heb je de mogelijkheid om persoonlijke geluidsprofielen in te stellen. Je kunt 3 persoonlijke geluidsprofielen instellen voor SpraakFilm en Muziek.

Per profiel pas je de lage (bas) en de hoge (treble) tonen aan. Verder kun je ook extra opties zoals loudness, en Dolby aanpassingen instellen naar eigen keuze.

Tijdens het aanpassen blijft het tv geluid op de achtergrond spelen. Je hoort dus direct wat je aanpassingen doen. Je kunt ook met P+ en P- zappen naar andere kanalen om te horen wat het profiel doet bij verschillende programma's. Zo kun je de geluidservaring precies aanpassen naar jouw voorkeuren.

Klaar met instellen? Dan wordt het profiel ook automatisch toegepast op alle apps die hetzelfde basisprofiel gebruiken. 

Bron en meer informatie:

@Noordzee 

ik kom tot geluid en dan persoonlijk maar daarna kan ik geen profiel aanpassen dus het geluid naar mijn zin instellen ik kom niet verder

ik heb de laatste update 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 5, 2026

Dit zijn de stappen:

De laatste stap komt niet in mijn scherm op de tv om in te stellen 

ik kom tot persoonlijk de laatste popt niet op 

Gelukt!!!

Noordzee