Skip to main content
Beantwoord

KPN Soundbox wegvallend geluid

• August 2, 2025
  • 9 reacties
  • 146 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb nu een tijdje de KPN Soundbox maar heb al sinds het begin dat het geluid een seconden wegvalt, dat vindt ik knap irritant. 

Soundbox hapering in geluid

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Marijkewolles. Dat is behoorlijk irritant inderdaad, dat laat je video ook goed horen. Ik heb een aantal vragen en tips voor je:

- Gebruik je wel de HDMI kabel die is meegeleverd met de Soundbox? Dat wil ik je wel aanraden tenminste, want dat geeft de beste ervaring.
- Heb je ook al eens de box opnieuw opgestart? Dat doe je het makkelijkst door de KPN-knop (rechtsbovenaan) lang ingedrukt te houden en te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’.
- En als laatste wil ik je vragen welke geluidsmodus je gebruikt voor live tv-kijken. Dit check je door de mute-knop lang ingedrukt te houden als je een programma aan het kijken bent. Probeer eens ‘Voice’ en ‘Voice center’. 

Ik verneem graag je reactie op deze vragen en tips :) 

En ik wil jou ​@clentjes adviseren om toch een eigen topic hiervoor te openen. Bij jou gaat het om de KPN TV+ ontvanger en dan wordt het geluid toch op een andere manier verwerkt en geregeld. 

9 reacties

clentjes
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • August 3, 2025

Hier exact hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Wij hebben overigens de gewone KPN tv plus ontvanger. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 5, 2025

Hoi ​@Marijkewolles. Dat is behoorlijk irritant inderdaad, dat laat je video ook goed horen. Ik heb een aantal vragen en tips voor je:

- Gebruik je wel de HDMI kabel die is meegeleverd met de Soundbox? Dat wil ik je wel aanraden tenminste, want dat geeft de beste ervaring.
- Heb je ook al eens de box opnieuw opgestart? Dat doe je het makkelijkst door de KPN-knop (rechtsbovenaan) lang ingedrukt te houden en te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’.
- En als laatste wil ik je vragen welke geluidsmodus je gebruikt voor live tv-kijken. Dit check je door de mute-knop lang ingedrukt te houden als je een programma aan het kijken bent. Probeer eens ‘Voice’ en ‘Voice center’. 

En ik wil jou ​@clentjes adviseren om toch een eigen topic hiervoor te openen. Bij jou gaat het om de KPN TV+ ontvanger en dan wordt het geluid toch op een andere manier verwerkt en geregeld. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 23, 2025

Ik heb nog steeds last dat het geluid steeds wegvalt of dat het geluid helemaal wegvalt en gewoon tv geluid heb in plaats van de soundbox

Zie filmpje 

Wegvallend geluid

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat ziet er best storend uit. Om erachter te kunnen komen waar het aan ligt, zou het wel helpen dat je mijn eerdere vragen beantwoord. Zou je daar eens naar willen kijken? 

Ook ben ik benieuwd of je de Soundbox via Wifi hebt verbonden of met een internetkabel naar de Experia Box (via wellicht een switch)? 

Laat het maar weten!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 24, 2025

Hdmi kabel die is bijgeleverd die gebruik ik

Box opnieuw gestart ook al geprobeerd 

Beide voice geprobeerd maar blijft hetzelfde 

Het is gewoon knap irritant kijken en heb gevoel dat het steeds erger wordt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 24, 2025

Dat ziet er best storend uit. Om erachter te kunnen komen waar het aan ligt, zou het wel helpen dat je mijn eerdere vragen beantwoord. Zou je daar eens naar willen kijken? 

Ook ben ik benieuwd of je de Soundbox via Wifi hebt verbonden of met een internetkabel naar de Experia Box (via wellicht een switch)? 

Laat het maar weten!

Hij is rechtstreeks met internetkabel aangesloten op de experiabox.

• October 24, 2025

Ik heb die hick-ups ook wel eens. Soms helpt opschakelen van kanaal en weer terug. Beste is echter de reset : De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten | KPN Community

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 26, 2025

Ik heb die hick-ups ook wel eens. Soms helpt opschakelen van kanaal en weer terug. Beste is echter de reset : De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten | KPN Community

Reset heb ik al vaak genoeg gebruikt 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je voor je antwoorden ​@Marijkewolles. Dat klinkt alsof je het op de meest ideale manier hebt aangesloten. Je weet zeker dat er geen switch tussen de Experia Box en tv-ontvanger zit? Die zou je dan ook nog even kunnen herstarten. Of gebruik je nog Wifi versterkers in je netwerk? 

Wat je nog zou kunnen proberen is de Experia Box eens een harde reset te geven. Die levert het signaal natuurlijk aan de tv-ontvanger, dus mogelijk dat daar iets misgaat. Zie hieronder hoe je dat uitvoert. 

Mocht dat niet helpen, dan raad ik je aan om eens de KPN TV+ app te resetten. Dit doe je door te gaan naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen → Ok. Je streamingapps blijven dan gewoon ingelogd. 

Ik ben benieuwd of dit iets helpt.