Skip to main content

Sinds vandaag is mijn nieuwe abonnement in gegaan met daarbij de KPN TV+ box (DIW7022).

De installatie van de box verliep snel en soepel, maar helaas lukt het mij niet om de kpn afstandsbediening (type: 'kpn afstandsbediening L8) te koppelen aan mijn Samsung frame tv (QE50LS03TASXXN).

Ik heb de volgende opties geprobeerd:

- source + 1: meerdere keren uitgevoerd.

- source + OK: 270, 005, 200, 244.

- afstandsbediening gereset.

- afstandsbediening software update.

Niks lijkt te werken en ik moet het volume dus met de Samsung AB instellen en de rest met de KPN AB.

Weet iemand misschien nog een andere optie die ik kan proberen?

Hoi @Chielles . Ik heb geen idee.

@PeterG  heb jij misschien nog een ingeving?


Als het met code 270 niet lukt gáát het ook niet lukken. Mijn Samsung uit 2006 en die uit oktober 2019 doen het beide met 270 en niet of niet volledig met de andere codes.

Er zijn de allernieuwste tv's van Samsung die niet met Infrarood lijken te werken. Dan gaat het niet lukken met de kpn afstandsbediening. 

Dan is dit 't:

Samsung afstandsbediening voor de televisie en

KPN afstandsbediening alleen voor de kpn ontvanger

 


@PeterG bedankt voor je reactie en het meedenken.

Ik ben inmiddels bij een KPN winkel geweest en heb daar een nieuwe afstandsbediening meegekregen om te kijken of dit iets zou doen. Deze nieuwe afstandsbediening (wel hetzelfde type als de vorige) koppelde wel aan mijn TV. Ik kan nu dus alles bedienen via de KPN-AB 👍🏼

Ik had in het begin nog wel dat deze nieuwe AB steeds de bluetooth verbinding met de KPN box kwijtraakte, maar dit heb ik wel zelf weten op te lossen.