KPN TV afstandsbediening (on)geschikt voor ouderen in verzorgingstehuis?
Mijn moeder (92 jaar) woont in een nieuw verzorgingstehuis en daar is een TV-aansluiting via KPN. Er is daar geen andere TV-aansluiting/provider aanwezig, dus dit is de enige mogelijkheid.
De aansluiting is: uit de muur via Ethernet naar een klein zwart KPN-kastje en vandaar via HDMI-kabel naar TV
Het klein zwarte KPN-kastje met afgeronde hoeken heeft op de onderkant een sticker met de tekst: STB 640796. De bijgeleverde afstandsbediening is veel te ingewikkeld voor iemand van 92 jaar: teveel knopjes en ook nog eens veel te kleine knopjes.
Mijn vraag dus: Is er een mogelijkheid voor een Senioren afstandsbediening met enkel en alleen de noodzakelijke knoppen om:
- Samsung LCD-TV van 5 jaar oud aan/uit te zetten - Zenders te wisselen (op het KPN-kastje) - Volume te regelen (via op KPN-kastje of via televisie) (n.b. het KPN-kastje gaat vanzelf aan als TV aangezet wordt dus daar is gelukkig al in voorzien)
Speciale voor KPN: Ik ga er vanuit, dat als KPN de enige provider is in een verzorgingstehuis, dat KPN er ook voor gezorgd heeft dat de aangeboden dienst geschikt gemaakt kan worden voor de specifieke doelgroep? Kunt u ons hierin verder helpen?
Bladzijde 1 / 1
Nee. Er is geen afstandsbediening met echt veel minder knopjes. Er is wel een "Comfort" afstandsbediening. Maar ... die heeft bijna net zoveel kopjes.
"STB 640796" zegt me niks. Is dat de DIW 7022? Of de 5202?
@Nick83 Hoi Nick83, bedankt voor je snelle reaktie. Ik heb geen idee welk type kastje dit is. Aansluiting is deze maand nieuw aangelegd Op de bovenkant van zwarte kastje staat helemaal niets (geen merk of zo), aan de voorkant in het midden enkel een klein ledje (rood als die uitstaat, blauw als die aanstaat), hoeken van zwarte kastje zijn sterk afgerond.
Op de onderkant alleen een sticker met de text:
STB 640796 MAC address : ACDBD… (en nog 7 getallen/letters extra) Serial Number : ZTV00100…. (en nog 6 getallen extra) en daaronder nog een barcode: 87124215… (en nog 5 getallen extra)
Verder staat er helemaal niets op.
Kan je eens een foto plaatsen van de TV ontvanger?
Als het mogelijk is ook één van die sticker aan de onderzijde.
Uit de beschrijving zou ik zeggen dat dit een TV+ Box (DIW7022) is maar dan zou dat ook op de voorkant moeten staan en zou die sticker dat ook moeten vermelden.
Aan de hand van het MAC adres zou het eigenlijk een Android TV van Geniatech Inc moeten zijn maar die wordt naar mijn weten niet door KPN gebruikt.
@wjb Hoi wjb, bedankt voor je nuttige info, hij ziet er inderdaad uit als de Geniatech AT495 of AT496. Heb inmiddels contact gehad met KPN en die bevestigen dat het een Geniatech kastje is. En dat deze samenwerkt met de comfort Afstandsbediening https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/ Dit ga ik uitproberen, dank voor de info!
Dat is ook een "Comfort" afstandsbediening. Daarom wilde ik en WJB weten welk kastje het is.
Maar ik denk dat het een kastje is van KPN zakelijk. Misschien kan @Ik_Combineer daar meer over vertellen?
Ik had ook gezien dat er 2 Comfort Afstandsbedieningen te koop zijn en KPN medewerker gaf aan dat ik de 3893776 moet hebben en niet de 233229. Dus ik heb de 3893776 maar besteld, hopelijk kan @Ik_Combineer bevestigen dat ik de goede besteld heb. Ik houd jullie op de hoogte.
Dat is de tv ontvanger die o.a. aan hotels wordt geleverd. Via dus KPN Groot Zakelijk.
Deze ontvanger wordt niet aan consumenten geleverd.
Daar is bij mijn weten geen andere afstandsbediening voor beschikbaar.
@Ik_Combineer weet wel een en ander over dit zakelijke geval.
Het is onderstaande. Wordt gebruikt bij KPN ÉÉN zTV.
@PeterG Die Comfort+ afstandsbediening werkt helaas niet op het Geniatech kastje wat KPN uitlevert voor zTV.
Vraag aan KPN: Jullie leveren zTV (met Geniatech-kastje) ook aan verzorgingstehuizen; Wetende (neem ik aan) dat hier mensen wonen die moeite hebben met ingewikkelde witte afstandsbedieningen met heel veel kleine witte knopjes: welke aangepaste aanvullende oplossingen hebben jullie voor deze clienten-groep, zodat ook zij met jullie product om kunnen gaan? Wat zij nodig hebben is alleen een simpele afstandsbediening met enkel knoppen voor: - TV en KPN-kastje aan/uit zetten - Geluid hard/zacht - Zender kiezen
Heb je de afstandsbediening helemaal niet kunnen koppelen?
Ik welke stap loopt het fout?
Het gaat al in stap 1 fout: zodra ik de batterijen in de afstandsbediening stop gebeurt er niets. Dus geen melding op TV waarin gevraagd wordt de afstandsbediening te koppelen. Als ik op de afstandsbediening de 7 en 9 tegelijk indruk, dan gaat blauwe lampje knipperen en verder niets. Dus geen enkele melding op de TV…..
@Harry345 Blauwe lampje betekent bluetooth activiteit, ik denk dat je de verkeerde AB besteld heb. De Bluetooth AB is alleen voor de nieuwe TV+Ontvanger DIW7022. Je kan de andere AB proberen, oftewel staat jouw ontvanger niet in de lijst.
De Comfort+ afstandsbediening is geschikt voor de volgende tv-ontvangers van KPN:
VIP1853
HMB2260
VIP2952
VIP5202
ZXV8001
De Comfort+ afstandsbediening is niet geschikt voor:
DIW7022 (KPN TV+ Box)
@TDN
De 5202 heeft toch ook Bluetooth?
Overigens zijn voor oudere mensen alle afstandsbedieningen lastig. Mijn schoonmoeder van 91 woont ook in een verzorgingshuis. Zij heeft gisteravond tot drie keer toe op de alarmknop gedrukt omdat ze naar een andere TV-zender wilde kijken. En dan was het haar nog zo goed uitgelegd.
De ontvanger is een Geniatech kastje met op de onderkant een sticker met de tekst: STB 640796 MAC address : ACDBD… (en nog 7 getallen/letters extra) Serial Number : ZTV00100…. (en nog 6 getallen extra) en daaronder nog een barcode: 87124215… (en nog 5 getallen extra) Verder staat er echt helemaal niets op het kastje.
Dit kastje staat niet in de lijst van die andere afstandsbediening, Ik heb de indruk dat dit Geniatech kastje het “nieuwste van het nieuwste” is en die andere afstandsbediening juist bedoeld is voor wat oudere kastjes.
Ik hoop dat KPN ook meeleest en ben benieuwd naar hun antwoord op mijn vraag uit een eerder bericht zijnde:
Vraag aan KPN: Jullie leveren zTV (met Geniatech-kastje) ook aan verzorgingstehuizen; Wetende (neem ik aan) dat hier mensen wonen die moeite hebben met ingewikkelde witte afstandsbedieningen met heel veel kleine witte knopjes: welke aangepaste aanvullende oplossingen hebben jullie voor deze clienten-groep, zodat ook zij met jullie product om kunnen gaan? Wat zij nodig hebben is alleen een simpele afstandsbediening met enkel knoppen voor: - TV en KPN-kastje aan/uit zetten - Geluid hard/zacht - Zender kiezen
Als iemand weet dat KPN meeleest, kan KPN dan graag op dit bericht gewezen worden?
Hi @Harry345, ik lees ook uiteraard mee. Dit is een product dat KPN Wholesale levert aan tehuizen, hotels, horeca etc. Het is een product op maat en gaat in samenspraak met de afnemen, in dit geval het verzorgingstehuis. Zij hebben hiervoor een contactpersoon/accountmanager. De eerste stap is om om het verzorgingstehuis aan te spreken zodat zij dit kunnen navragen, ze horen te weten waar ze moeten zijn. In het vreemde geval dat dit niet bekend is, dan kunnen ze dit formulier gebruiken.
Ik snap de wens zeker voor een dergelijke afstandsbediening, ik kan hier echter niets over zeggen. Dit is niet een dienst die wij aan consumenten aanbieden.
Hallo @Alex van KPN Bedankt voor je reaktie. Ik begrijp, dat de route dus is, dat uiteindelijk de contactpersoon van het verzorgingstehuis bij zijn KPN-accountmanager (van de afdeling KPN-Wholesale) gaat vragen wat voor oplossingen er eventueel zijn.
Dan zou ik je toch graag nog het volgende willen vragen: Voor jou als KPN-er moet het wel mogelijk zijn om na te gaan, of er door KPN Wholesale (onderdeel van KPN, dus feitelijk jouw KPN-collega's) uberhaupt oplossingen te leveren zijn voor dit issue. Want als hiervoor binnen KPN(-Wholesale) in het geheel geen oplossingen beschikbaar zijn, dan lijkt het me nutteloos om dit hele traject in gang te gaan zetten.
Met andere woorden: ik begrijp dat ik als consument hiervoor zelf geen oplossing kan bestellen bij KPN. Maar ik zou graag wel op voorhand willen kunnen inschatten, hoe kansrijk het traject is wat je voorstelt....
Alvast bedankt.
@Harry345 Indien je de Geniatech Androidbox heb, kan je toch de Bluetooth AB gebruiken. Druk 7+9 tot de blauwe led continue brandt, dan ga in de Androidbox naar Accessoires toevoegen en zoeken naar Bluetooth apparaten, dan kan je de KPN AB zien en koppelen.
Hallo @Alex van KPN Bedankt voor je reaktie. Ik begrijp, dat de route dus is, dat uiteindelijk de contactpersoon van het verzorgingstehuis bij zijn KPN-accountmanager (van de afdeling KPN-Wholesale) gaat vragen wat voor oplossingen er eventueel zijn.
Dan zou ik je toch graag nog het volgende willen vragen: Voor jou als KPN-er moet het wel mogelijk zijn om na te gaan, of er door KPN Wholesale (onderdeel van KPN, dus feitelijk jouw KPN-collega's) uberhaupt oplossingen te leveren zijn voor dit issue. Want als hiervoor binnen KPN(-Wholesale) in het geheel geen oplossingen beschikbaar zijn, dan lijkt het me nutteloos om dit hele traject in gang te gaan zetten.
Met andere woorden: ik begrijp dat ik als consument hiervoor zelf geen oplossing kan bestellen bij KPN. Maar ik zou graag wel op voorhand willen kunnen inschatten, hoe kansrijk het traject is wat je voorstelt....
Alvast bedankt.
Niet helemaal. KPN Wholesale is de partij die diensten levert, ook aan andere providers. Bijvoorbeeld de provider Youfone die los van KPN staat maar wel capaciteit inkoopt bij KPN Whosale om diensten aan hun klanten te leveren. KPN Wholesale moet alle providers gelijk behandelen. Wij als KPN de provider staan helemaal los van KPN Wholesale en hebben geen directe ingang daar om even iets na te vragen. Sterker nog, dit mag ook niet omdat dit anders oneerlijk zou zijn voor andere providers.
@Alex van KPN Ok Alex, duidelijk. Bedankt voor je reply.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.