Skip to main content

Hallo,

Sinds kort hebben wij de DIW7022 TV+ box in gebruik. Deze is aangesloten op de TV in combinatie met een Bose Smart Soundbar 300. De HDMI CEC functionaliteit werkt in zoverre dat de TV en soundbar achtereenvolgens ingeschakeld worden wanneer de TV+ box met de bijbehorende afstandsbediening (T4HU1910) ingeschakeld wordt.

Helaas is het niet mogelijk om het volume van de Bose Soundbar te veranderen met de KPN afstandbediening. Met de afstandbediening van de TV en de soundbar is dit wel mogelijk. Ik heb geprobeerd de afstandsbediening te koppelen aan de soundbar met behulp van de stappen die voorgeschreven zijn in de TV+ box, echter zonder resultaat. Overigens kan de KPN afstandbediening wel gebruikt worden om de TV aan te sturen (bv. HDMI input wisselen). Graag zou ik het volume van de soundbar willen regelen met de KPN afstandbediening, zoals dit ook ging bij de vorige TV ontvanger en afstandsbediening van KPN. Hebben jullie suggesties hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr,

Jesse

Heb je in de bose app al een andere cec optie geprobeerd? 


Heb je in de bose app al een andere cec optie geprobeerd? 

Ik heb in de Bose app optie 3 geselecteerd zodat de soundbar inschakeld wanneer de tv ontvanger ook ingeschakeld wordt. Naar aanleiding van jouw reactie heb ik andere opties in de app geprobeerd, maar helaas leidt geen van de (andere) opties tot de oplossing.


Als je de soundbar er tussen uit haalt kan je dan wel de tv volume met de kpn-afstandbediening regelen?


Als je de soundbar er tussen uit haalt kan je dan wel de tv volume met de kpn-afstandbediening regelen?

 

Soundbar er tussen uit gehaald, volumeregeling KPN afstandsbediening werkt ook niet bij TV luidsprekers. Lijkt dus dat er iets niet klopt tussen de koppeling TV en Afstandsbediening? Ik heb geprobeerd de afstandsbediening met de snelcode opnieuw te koppelen, maar geen resultaat.


En als je de afstandbediening automatisch laat koppelen? Doet de volume het dan ook niet?

Zie ook onderdeel afstandbediening in KPN TV+ kennisbank.


En als je de afstandbediening automatisch laat koppelen? Doet de volume het dan ook niet?

Helaas zowel bij automatische als handmatige koppeling geen resultaat


Welk merk/type tv heb je?


Welk merk/type tv heb je?

Samsung UE40ES5700


Ik vermoed dat de volumeknop van kpn afstandbediening kapot is.


Ik vermoed dat de volumeknop van kpn afstandbediening kapot is.

Ik heb een andere TV+ afstandsbediening van een tweede tv ontvanger geprobeerd, echter het probleem blijft nog steeds. Volumeknoppen van beide afstandsbedieningen werken op de tweede tv probleemloos.

Ik heb eens geprobeerd via de Google Home app de virtuele afstandsbediening te gebruiken. Ook hierbij kan het volume niet aangepast worden. Lijkt er dus op dat het niet per se aan de afstandsbediening ligt.


Heb je de kpn afstandbediening al eens gereset?

Ik heb de Bose soundbar 600 maar kan via de home app het volume ook niet regelen. Dat zegt dus niets.


Heb je de kpn afstandbediening al eens gereset?

Ik heb de Bose soundbar 600 maar kan via de home app het volume ook niet regelen. Dat zegt dus niets.

Afstandsbediening gereset maar helaas geen effect.


Het klinkt misschien raar maar ik moest in mijn philips tv ook de cec voor de afstandbedienning aanzetten. Staan alle setting in je tv goed? Is de firmware up-to-date?


Het klinkt misschien raar maar ik moest in mijn philips tv ook de cec voor de afstandbedienning aanzetten. Staan alle setting in je tv goed? Is de firmware up-to-date?

TV geeft aan dat firmware up to date is. Heb voor de zekerheid de Samsung website nog even gechecked en klopt inderdaad. Ik heb de settings in de TV gechecked maar er is geen optie om iets voor de afstandsbediening te aan/uit te zetten of te wijzigen.

Gek genoeg als ik op de KPN afstandsbediening op de mute knop duw, dan knippert de 'light bar' eenmaal, maar het geluid gaat verder niet op mute.


En wat betekent 1x knipperen op je soundbar dan? 


En wat betekent 1x knipperen op je soundbar dan? 

Volgens Bose "Request confirmed". Ofwel, dat zegt niet heel veel lijkt mij

 


Is de firmware op de soundbar up-to-date? Soundbar al gereset?


Heb je alle 3-cijferige codes geprobeerd om je kpn ab te koppelen?

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Soundbar is up to date, factory reset geeft niks. Idem voor TV.

Heb de soundbar ontkoppeld en geprobeerd de KPN afstandsbediening met de TV gekoppeld te krijgen zodat volume controls werken. De vier codes die KPN geeft voor Samsung TV's werken alle vier niet volledig. Enkel code 277 geeft werking in zoverre dat ik AV inputs kan wisselen. Volume controls 0 werking.


Dan hoop ik dat 1 van de andere forumleden je verder kan helpen want hier houdt het voor mij op.


Dan hoop ik dat 1 van de andere forumleden je verder kan helpen want hier houdt het voor mij op.

Bedankt voor jouw hulp in ieder geval!


Helaas nog geen oplossing kunnen vinden. Ik heb de afstandsbediening van de vorige HD ontvanger nog eens gekoppeld aan de TV, en de volume controls werken probleemloos. De nieuwe afstandsbediening van de TV+ ontvanger daarentegen werkt nog steeds niet.

Iemand nog een suggestie?


Goedemorgen @JesseVVT en welkom hier op ons forum!

Mooi om te zien dat er zo goed met je wordt meegedacht al heeft dat jammer genoeg nog niet tot een oplossing geleid. Zelf kan ik weinig toevoegen aan de tips die al zijn gegeven. Misschien dat @PeterG hier nog ideeën heeft? Hij is altijd erg handig met dit soort problemen en wellicht heeft hij de gouden tip. Wellicht ook nog handig trouwens om dit artikel op onze kennisbank eens door te nemen.


Inmiddels is het gelukt het probleem op te lossen.

Ik heb de soundbar volledig losgekoppeld en de TV en TV+ box naar fabrieksinstellingen gezet. Daarna beide apparaten opnieuw ingesteld en de afstandsbediening opnieuw handmatig proberen te koppelen zonder de soundbar nog aan te sluiten. Nadat de volume controls eindelijk werkten op de TV, de soundbar weer aangesloten en uiteindelijk alles functioneel.

Bedankt voor het meedenken ;-)


Met de afstandbediening van de TV en de soundbar is dit wel mogelijk.

Ergo: als je de afstandsbediening van kpn op je TV hebt ingesteld, en het volume van de soundbar wijzigt dan wel, dan zou dat op die manier ook de soundbar qua volume moeten bedienen.

Anders is er maar één code voor Bose, zie deze pdf. Maar dan wordt het volume van de tv dus niet meer bediend met de kpn afstandsbediening.