Skip to main content

Goedenavond

 

Gisteren de nieuwe DIW7022  ontvangen en gelijk een vraag daarover,

Geluid komt niet in 5.1 zodra ik multicast aanzet, als dit unicast is dan heb ik wel 5.1 geluid.

Aangesloten via HDMI eARC en audio staat op pass through. Alle instellingen geprobeerd aan te passen, echter krijg ik alleen 5.1 zodra ik overschakel naar unicast. Ik heb ook de instellingen bij de apparaat instellingen gecontroleerd, die staan allemaal op Pass through. 

Laatste updates zijn geinstalleerd. 

Ik kijk ook Netflix, deze is niet via de KPN box geinstalleerd maar via de TV, dan wordt wel het juiste geluid afgespeeld, bijvoorbeeld Atmos

Geluid loopt via een Denon receiver.

TV is een Samsung The Frame uit 2021. Instellingen voor geluid staan daar pass through en eAr HDMI sound geselecteerd

 

Is hier een oplossing voor?

Mvgr

Robin

Goedenavond @RobinT1971!  Goed dat je hier een topic voor aanmaakt, ik kijk met je mee. 

Allereerst ben ik benieuwd of je in de geluidsinstellingen van de TV+ ontvanger het geluid ook al eens op automatisch hebt gezet. 
Zie hiervoor ook de geluidsinstellingen van de TV+ Box voor de handigheid. 

Mocht dat niet helpen, is de HDMI kabel die je gebruikt dan ook degene die bij de TV+ Box geleverd was? 
Ook ben ik dan benieuwd hoe alles aangesloten is. Is de Denon receiver bijvoorbeeld op TV of de TV+ Box aangesloten? 

Ik hoor het graag!


Reageer