Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App audio descriptie uitzetten

• July 3, 2025
  • 7 reacties
  • 147 keer bekeken

Amadan90
Nieuwkomer

Sinds deze week staat audio descriptie in de TV+ app op mijn Samsung Galaxy Ultra 25 ineens aan. Ik kijk meerdere keren per week het NOS journaal op NPO1 terug op mijn telefoon en wil de ondertiteling niet door een computerstem voorgelezen krijgen. Hoe zet ik dit uit?

Beste antwoord door PeterG

Het is alleen voor programma's van 1 juli begrijp ik. 1 juli om 22:15 is het opgelost. Sindsdien heb ik het niet meer live. En dus ook ook niet meer met opnames en terugkijken vanaf 1 juli ca. 22:30.

In uitzendingen van vanavond constateer ik de fout ook niet meer. 

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 3, 2025

Er was op 1 julï storing waardoor de standaard kanalen ineens GOS hadden. 

En op de GOS kanalen was juist geen GOS.

Ook in de opnames is het verkeerd om. Dat was niet meer te herstellen. 

Dus 1 juli terugkijken zonder voorleesstem? Gebruik dan gek genoeg júist de GOS kanalen. 

Amadan90
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Thanks voor je antwoord Peter. Dan hoop ik dat KPN dit snel opgelost krijgt en het slechts een tijdelijke workaround is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 3, 2025

Het is alleen voor programma's van 1 juli begrijp ik. 1 juli om 22:15 is het opgelost. Sindsdien heb ik het niet meer live. En dus ook ook niet meer met opnames en terugkijken vanaf 1 juli ca. 22:30.

In uitzendingen van vanavond constateer ik de fout ook niet meer. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Amadan90, er was inderdaad een tijdelijke storing. Door deze storing was de gesproken ondertiteling in de war. Gelukkig is deze verstoring inmiddels al weer enkele dagen opgelost. 

• Deelnemer
  • July 7, 2025

Ik had zojuist bij terugkijken op de KPN tv box van de Avondetappe van gisteren audiodescriptie. Dat wil ik niet. Hoe is dit te vermijden? Talkback staat al uit

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Ik heb 'm deels terug gekeken. 

En als er ondertiteling is wordt dat niet 'voorgelezen'.

ik neem aan dat je per ongeluk via het gos kanaal terug keek.

• Deelnemer
  • July 7, 2025

Blijkbaar was het een gos kanaal inderdaad. Dank voor de tip!