Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

 

 

Hallo, ik ga volgende week naar de Applestore in Amsterdam en ga de Apple TV box kopen. Ik heb KPN tv maar heb het helemaal gehad met KPN. Als jaren is het bereik slecht, heb WIFI versterkers gekocht en het nieuwste kastje en experia box maar het is ng steeds niet goed. Meldingen op laptop dat er geen verbinding is, met regelmaat bevriezingen van TV beeld.  Voor de zoveelste x wifi manager gebruikt en naar 2 dagen is de snelheid weer rond de 60/70  mb. 

Ik heb al informatie ingewonnen bij de Amac en deze man vertelde dat Odiddo en vooral Ziggo het goed doet op de Apple TV media box. Ik heb nog 3 mobile abo’s en KPN tv tot april 2025 en dan is de kans toch heel erg groot dat ik naar ZIGGO/ Odiddo over ga overstappen. Als ik het nu doe dan krijg ik mijn kortingen niet meer en dat scheelt me teveel, dus wachten even af tot april 2024. Mocht KPN met een Apple tv app komen, wat ik niet verwacht, dan kijk ik het nog even aan.

Iemand tips en advies voor het  wel/ niet aanschaffen van Apple tv, ik hoor het graag.


KPN loopt niet zo hard de laatste tijd met innovatie 


Hey WEWA Slimmerik, de service bij KPN is gewoon goed, altijd mensen die bereikbaar zijn, maar de reden dat mijn internet hier niet snel is is omdat we nog een kopperen verbinding hebben. Ik heb denk ik in de afgelopen jaren 2 echte storingen gehad en 1 daarvan duurde bijna een dag maar verder geen storingen. Daar ligt het ook niet aan. Maar de bestaande verbinding hapert al jaren en nu is het wel erg hoor. 

Als je als nieuwe bezoeker de KPN site bezoekt en je toets je postcode in staat er al jaren dat ze binnenkort glasvezel gaan aanleggen, hu….. al meer dan 2 jaar. Degene die wel de glasvezel hebben gelegd is het bedrijf Delta maar daar hoor ik van degene die lid zijn geworden, heel veel klachten hebben over Delta. Ik ga dat nog niet proberen. Maar Innovatie blijft al meer dan 2 jaar hangen bij KPN .


Ben al 13 jaar klant bij Caiway/Delta en heb nog nooit storing gehad… Totaal offtopic wel…

Delta heeft dan ook nog een geweldige AppleTV app 😅


Delta is bekend dat ze aanrommelen met zeer verouderde tv ontvangers.

 


Ben al 13 jaar klant bij Caiway/Delta en heb nog nooit storing gehad… Totaal offtopic wel…

Delta heeft dan ook nog een geweldige AppleTV app 😅

Delta heeft ook een uiterst innovatieve tv-ontvanger die van 1080p zelf 1080i maakt.😂


 

Iemand tips en advies voor het  wel/ niet aanschaffen van Apple tv, ik hoor het graag.

De prijs is voor mij een niet.

Verder waarvoor schaf je die box aan?

De kwaltiteit die Ziggo via de app levert is niet zo heel bijzonder, voor de meeste kanalen is dat 720p dus eigenlijk is dat ook geen reden. De Appletv schijnt wel goede scaling te hebben waardoor het nog iets lijkt maar op een tv groter dan 50 inch vermoedelijk ook niet fraai.

Kortom de enige reden voor een Appletv zijn de streamdiensten. 

Als je bij Ziggo internet en toegang tot Ziggo Go afneemt dan kan een dergelijke box wel nuttig zijn. Echter dan is cloud opname niet mogelijk. Tegen april 2025 zijn de huidige problemen met Ziggo Go toegang voor nieuwe klanten mogelijk wel opgelost.

 


De rol van Apple TV is een beetje uitgespeeld nu in meer televisie standaard Android TV met Chromecast streaming zit. Alleen de echte Apple fans (incluis mijzelf) vinden Apple TV onmisbaar in hun Apple ecosysteem. Moet wel zeggen dat ik bijvoorbeeld met Apple TV nummer storing heb gehad met Viaplay. En dat het met Android TV in de Sony televisie toch wel enige keren is voorgekomen.

Maar los van dit alles is het een slechte zaak dat KPN als enige van de grote providers nog geen app voor Apple TV heeft terwijl dit wel meerdere keren is toegezegd. Werk aan de winkel] dus.


Een update rondom dit onderwerp vanuit KPN zou ook wel op zijn plaats zijn. De laatste reactie is alweer lang geleden. Iemand vanuit KPN die er iets over durft te delen???


Met het afgelopen EK voetbal werd mij duidelijk dat KPN gewoon zeer traag is. Aan de overzijde van de straat scoorde NL een doelpunt en pas na 12 !!!!! seconde scoorde NL bij mij op de TV. 

Dit is echt heel veel, 12 seconde manmanman. 


Met het afgelopen EK voetbal werd mij duidelijk dat KPN gewoon zeer traag is. Aan de overzijde van de straat scoorde NL een doelpunt en pas na 12 !!!!! seconde scoorde NL bij mij op de TV. 

Dit is echt heel veel, 12 seconde manmanman. 

Ik hoop eigenlijk dat KPN nog meer vertraging in zal bouwen bij unicast distributie immers nu leidt een tekort aan buffering regelmatig tot haperingen en dan vooral bij gebruik van de apps op een verbinding met minder bandbreedte en in het buitenland.


Met het afgelopen EK voetbal werd mij duidelijk dat KPN gewoon zeer traag is. Aan de overzijde van de straat scoorde NL een doelpunt en pas na 12 !!!!! seconde scoorde NL bij mij op de TV. 

Dit is echt heel veel, 12 seconde manmanman. 

Ik hoop dat KPN nog meer vertraging in zal bouwen bij unicast distributie immers nu leidt een tekort aan buffering regelmatig tot haperingen en dan vooral bij gebruik van de apps op een verbinding met minder bandbreedte en in het buitenland.

 

??

Wat bedoel je hiermee precies?

Dat jij niet van voetbal houd, dat weet iedereen ondertussen.

Maar nog meer vertraging? Waarom? Er zijn heel mensen die wel van voetbal houden.

Of bedoel je iets anders?

 

P.S.

Ik haat Nederlandse talige muziek, maar dat wil niet zeggen dat een ander er niet van mag houden.  Van mij mag iedereen kijken, luisteren, naar wat hij /zij zelf mooi en / of goed vind.


en dan hebben we het nog niet gehad over de haperingen van de VIAPLAY app die ik via

KPN heb. Soms wel 4 x per race opnieuw in- en uitloggen.


en dan hebben we het nog niet gehad over de haperingen van de VIAPLAY app die ik via

KPN heb. Soms wel 4 x per race opnieuw in- en uitloggen.

 

Daar kan KPN helemaal niets aan doen.

Dat ligt aan ViaPlay.

KPN is niets meer of minder dan een tussenstation voor de facturatie.

Ik ben blij dat ik in januari heb besloten om F1 TV Pro (toen nog net € 64,99 per jaar) te nemen.


joop2011 schreef:

Wat bedoel je hiermee precies?

Dat er een grotere buffer gehanteerd wordt bij unicast distributie zodat haperingen in de verbinding opgevangen kunnen worden en niet direct leiden tot haperingen in het beeld. En een grotere buffer impliceert echter ook meer vertraging.

Dat heeft werkelijk helemaal niets met voetbal te maken en alles met het wegnemen van één van de grootste problemen van de smart-TV app maar ook van de TV+ app tijdens casten en in het buitenland namelijk haperingen in het beeld omdat er gebufferd moet worden.


joop2011 schreef:

Wat bedoel je hiermee precies?

Dat er een grotere buffer gehanteerd wordt bij unicast distributie zodat haperingen in de verbinding opgevangen kunnen worden en niet direct leiden tot haperingen in het beeld. En een grotere buffer impliceert echter ook meer vertraging.

Dat heeft werkelijk helemaal niets met voetbal te maken en alles met het wegnemen van één van de grootste problemen van de smart-TV app maar ook van de TV+ app tijdens casten en in het buitenland namelijk haperingen in het beeld omdat er gebufferd moet worden.

 

@wjb mijn hartelijke dank voor de uitleg.😉


Zou dat ook de reden zijn dat KPN niet de high bitrate versies gebruikt van 25 mbps die Kabel Veendam wel toepast? 


Zou dat ook de reden zijn dat KPN niet de high bitrate versies gebruikt van 25 mbps die Kabel Veendam wel toepast? 

Bij unicast distributie is er geen enkele provider die dergelijke bitrates gebruikt. KPN gebruikt bij unicast distributie zelfs niet de HD streams met de hoogste kwaliteit (14,2Mbps) maar de gewone HD streams van zo'n 7Mbps. Ziggo en Odido bieden via de apps zelfs nog lagere bitrates.


Waarom zijn die hoge bitrates dan beschikbaar als geen enkele aanbieder ze gebruiken kan? 


Met het afgelopen EK voetbal werd mij duidelijk dat KPN gewoon zeer traag is. Aan de overzijde van de straat scoorde NL een doelpunt en pas na 12 !!!!! seconde scoorde NL bij mij op de TV. 

Dit is echt heel veel, 12 seconde manmanman. 

Dat gaat een AppleTV niet oplossen dan zal je bij Ziggo via DVB-C moeten kijken of Digitenne van KPN. Odido heeft dezelfde 'vertraging kortom dat wordt het dan ook niet.

 

En zodra het merendeel van de Ziggo klanten over is op hun Mini is het verschil in juich moment met KPN waarschijnlijk weg.


Waarom zijn die hoge bitrates dan beschikbaar als geen enkele aanbieder ze gebruiken kan? 

Vogens mij is dat vaak genoeg uitgelegd, mischien een keer onthouden, in plaats van constant hetzelfde herhalen.

Verder gaat het hier over een app op de AppleTV ook via de app (TV2Go) van SKV is die bitrate niet zo hoog volgens mijn gegevens.


Waarom zijn die hoge bitrates dan beschikbaar als geen enkele aanbieder ze gebruiken kan? 

Vogens mij is dat vaak genoeg uitgelegd, mischien een keer onthouden, in plaats van constant hetzelfde herhalen.

Verder gaat het hier over een app op de AppleTV ook via de app (TV2Go) van SKV is die bitrate niet zo hoog volgens mijn gegevens.

Ik zou die uitleg ook weleens willen weten/lezen. Ik heb namelijk al zoveel varianten uitleg gehoord die stuk voor stuk ransig provider gekleurd waren. En dus ook geheel, voor een groot deel of voor een klein deel niet overeenkomen met de werkelijkheid.

TV2GO heeft inderdaad geen HBR-stream. Ligt in de lijn van andere providers.


Waarom zijn die hoge bitrates dan beschikbaar als geen enkele aanbieder ze gebruiken kan? 

KPN zou die hoge bitrates voor live televisie in multicast mode prima kunnen gebruiken maar in unicast mode zou dat natuurlijk tot een enorme belasting van het netwerk gaan leiden. Die enorme netwerkbelasting is de reden waarom we bij unicast distributie via Internet veelal bitrates tot maximaal zo'n 7,5Mbps zien en nooit hoger. De kosten zijn gewoon te hoog. Weet je dat 80% van al het Internetverkeer streaming diensten betreft.

Ook bij SKV wordt die HBR stream alleen bij live televisie (DVB-C) aangeboden en dat is, mijns inziens, ook volstrekt logisch.


Dus wordt het hoog tijd voor H.265 compessietechniek.

 

De HMB2260 en Arris 2952 kunnen hier helaas niet mee overweg.

Dus z.s.m. vervangen.

éénmalige investering waar je veel mensen blij mee maakt.

 

Ja, ja, ik weet de nadelen.😉

Kosten.


Kosten zal het belangrijkste struikelblok niet zijn. Die ga je vroeg of laat toch moeten maken met decoders die al bijna tien jaar oud zijn,

Zolang TV+ nog niet helemaal optimaal is, al KPN dit denk ik niet gaan doen. Je leest hier bijvoorbeeld,d van klanten die al langere tijd bij KPN zitten dat men op diverse uiteenlopende redenen de huidige decoder niet willen omruilen naar TV+. Als je nu een grote decoderswap gaat organiseren dan ga je klanten direct omzetten naar de decoder van de toekomst. En dat is TV+ en niet de VIP5202. Ik denk dat dit voor KPN echt de belangrijkste reden is dat een decodeerswap op dit moment niet bespreekbaar is.


Reageer