Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

Ik heb ook een AppleTV gekocht, in de veronderstelling dat KPN gewoon een app beschikbaar zou hebben ondertussen.

Het liefst heb ik alles centraal, dus niet een losse box voor KPN. Zit er nog voortgang in de ontwikkeling van de Apple TV app?

Weer een maand verder zonder nieuws, wat een drama is KPN geworden zeg. Tijd voor een andere provider. 

Weer een maand verder zonder nieuws, wat een drama is KPN geworden zeg. Tijd voor een andere provider. 

Het zou me niet verbazen als het zelfs nog een jaar (of langer) duurt alvorens die app er zal zijn.

Het ergste is ook gewoon dat er geen indicatie gegeven wordt. Wij zijn inmiddels al bijna een jaar verder. In november loopt mijn contract af en ben sterk aan het twijfelen om over te stappen naar Ziggo. 

Het ergste is ook gewoon dat er geen indicatie gegeven wordt. Wij zijn inmiddels al bijna een jaar verder. In november loopt mijn contract af en ben sterk aan het twijfelen om over te stappen naar Ziggo. 

Niet twijfelen maar gewoon doen, slechter dan KPN kan het niet worden. Veel familieleden zijn al overgestapt naar ziggo en zijn zeer tevreden, na maanden gezeur te hebben gehad met KPN. 

https://support.apple.com/en-us/102252

Even een vraag richting de Apple tv kenners/gebruikers

Als ik deze mogelijkheid goed begrijp is een app toch niets eens noodzakelijk? Of slaat dit op het hier beschreven eenmalig inloggen?

En bljkbaar zijn er tv providers die met AppleTV hetzelfde doet wat KPN doet met de DIW en GoogleTv maar dat kan ik verkeerd hebben gelezen.

Als ik deze mogelijkheid goed begrijp is een app toch niets eens noodzakelijk? 

Dat werkt niet voor KPN en overigens ook niet voor andere providers zoals Ziggo.

Ik heb het eerder gezegd maar als er een TV app voor Apple TV gaat komen dan zal deze vrijwel identiek zijn aan de smart-TV app van KPN voor de andere TV platforms (WebOS, Tizen en Android TV).

Als ik deze mogelijkheid goed begrijp is een app toch niets eens noodzakelijk? 

Dat werkt niet voor KPN en overigens ook niet voor andere providers zoals Ziggo.

Dat het bij die providers niet werkt weet ik, dat is ook niet wat ik vraag. En ik meen dat jij weinig tot niks met Apple of Ios doet.

Ik heb het eerder gezegd maar als er een TV app voor Apple TV gaat komen dan zal deze vrijwel identiek zijn aan de smart-TV app van KPN voor de andere TV platforms (WebOS, Tizen en Android TV).

Die variant heeft hoe dan ook mijn voorkeur dan wat het nu is. Maar dat is uiteraard persoonlijk.

Als er een app komt zal dat dezelfde app zijn als voor bv de Samsung en LG smart tv app. En dat is ook prima. Ik wil gewoon alles graag op hetzelfde apparaat hebben, in mijn geval de Apple TV, ook al is de beeldkwaliteit van de tv app iets minder dan op de kpn tv+ box. 
Een update vanuit de moderators zou wel een keer fijn zijn. Ik snap best dat we even moeten wachten maar het is straks een jaar geleden dat we gehoord hebben dat de app zou komen. Dan mag je nu wel even iets laten horen.

Die variant heeft hoe dan ook mijn voorkeur dan wat het nu is. Maar dat is uiteraard persoonlijk.

Er is maar één variant van de smart-TV app.

Ik denk dat jij refereert aan de TV+ app voor telefoon en tablet maar er is (nog) geen smart-TV+ app.

Ik denk wel dat KPN daarmee bezig is maar aan de andere kant denk ik ook dat Apple daar een stokje voor zal steken of dat tvOS simpelweg de API's niet bevat om apps onderling gegevens uit te laten wisselen die daartoe benodigd zijn. Apple wil waarschijnlijk zelf de lijm tussen de verschillende streamingdiensten zijn en dat niet aan een app van KPN overlaten.

Over een krappe twee weken start mijn KPN abonnement en ik dacht even de KPN-app te laden in de Apple TV op de slaapkamer. Pfffff, niet dus.

Het lijkt erop dat ik een extra telefoon op de slaapkamer moet leggen, daarop de KPN-app moet zetten, en dan hopelijk via screen mirroring wél tv kan kijken.
Het voelt werkelijk als terug in de tijd gaan.

Ook ik kijk dagelijks op mijn Apple TV 4K of de KPN+ app er al is, ik dacht dat Ziggo langzaam was, 🤣🤣🤣

Het lijkt erop dat ik een extra telefoon op de slaapkamer moet leggen, daarop de KPN-app moet zetten, en dan hopelijk via screen mirroring wél tv kan kijken.

Je gaat toch hopelijk niet "screen mirroren". Dan ga je toch zeker wel casten zodat je jouw telefoon tegelijkertijd ook weer voor andere dingen kunt gebruiken?

Ook ik kijk dagelijks op mijn Apple TV 4K of de KPN+ app er al is, ik dacht dat Ziggo langzaam was, 🤣🤣🤣

Hoi @Morauw 

Ik ben deze topic 9 maanden geleden gestart, maar er is nog steeds niets gedaan aan een KPN TV+ App voor de klanten met een Apple TV 4K.
De reactie die ik als “beste antwoord heb bestempeld” is van een moderator van KPN, en is inmiddels ook al 9 maanden oud, met de belofte dat deze app voor Apple TV er zou komen.
Ik denk dat we moeten wachten totdat Pasen en Pinksteren op één dag gaan vallen, want nu we 9 maanden verder zijn hoor ik er niets meer over.

KPN komt helaas vaker zijn beloftes niet na, dus ik kijk er niet meer vreemd van op.

Ik kijk al maanden lang met volle tevredenheid naar de televisie via NLZIET, wat via de Apple TV 4K voor goede en scherpe beelden zorgt, ook omdat alle hoofdzenders in Full HD worden uitgezonden bij NLZIET.
Maar ook de regionale zenders, zijn van hoge kwaliteit.

Daarnaast bespaar ik elke maand 4,55 euro in vergelijking met een televisie abonnement bij KPN.
Dat is toch een besparing van 54,60 euro per jaar!

KPN vind de klanten met een Apple TV (4K) blijkbaar niet belangrijk genoeg, dus mijn vertrouwen dat er een KPN TV+ app komt voor Apple TV is tot het 0 punt gezakt.
Heb er geen hoop meer in, dus blijf gewoon bij NLZIET voor de televisie zenders.

Hoi @Morauw 

Ik ben deze topic 9 maanden geleden gestart, maar er is nog steeds niets gedaan aan een KPN TV+ App voor de klanten met een Apple TV 4K.
De reactie die ik als “beste antwoord heb bestempeld” is van een moderator van KPN, en is inmiddels ook al 9 maanden oud, met de belofte dat deze app voor Apple TV er zou komen.
Ik denk dat we moeten wachten totdat Pasen en Pinksteren op één dag gaan vallen, want nu we 9 maanden verder zijn hoor ik er niets meer over.

KPN komt helaas vaker zijn beloftes niet na, dus ik kijk er niet meer vreemd van op.

Ik kijk al maanden lang met volle tevredenheid naar de televisie via NLZIET, wat via de Apple TV 4K voor goede en scherpe beelden zorgt, ook omdat alle hoofdzenders in Full HD worden uitgezonden bij NLZIET.
Maar ook de regionale zenders, zijn van hoge kwaliteit.

Daarnaast bespaar ik elke maand 4,55 euro in vergelijking met een televisie abonnement bij KPN.
Dat is toch een besparing van 54,60 euro per jaar!

KPN vind de klanten met een Apple TV (4K) blijkbaar niet belangrijk genoeg, dus mijn vertrouwen dat er een KPN TV+ app komt voor Apple TV is tot het 0 punt gezakt.
Heb er geen hoop meer in, dus blijf gewoon bij NLZIET voor de televisie zenders.

AVM Producten??? Zoals wat??? Misschien heb ik ook interesse 😉

Ben ook al bezig met HomeKit 😎

Je gaat toch hopelijk niet "screen mirroren". Dan ga je toch zeker wel casten zodat je jouw telefoon tegelijkertijd ook weer voor andere dingen kunt gebruiken?

Net even geprobeerd. Inderdaad, via Airplay werkt het prima. Dan hoef ik in ieder geval geen extra iphone in de slaapkamer te leggen om voor de screen mirroring te gebruiken.

Net even geprobeerd. Inderdaad, via Airplay werkt het prima. Dan hoef ik in ieder geval geen extra iphone in de slaapkamer te leggen om voor de screen mirroring te gebruiken.

Hoi @boukehj 

Dit was helemaal niet nodig geweest, als KPN gewoon op tijd de KPN TV+ App beschikbaar had gesteld voor Apple TV 4K, dit zijn in principe zinloze maar wel werkende oplossingen die niet nodig waren geweest.

KPN grootste concurrente Delta, Odido en Ziggo hebben al lange tijd hun TV app beschikbaar voor gebruikers van Apple TV 4K, omdat die de gebruikers van Apple TV wel serieus nemen.

Wat jij nu als oplossing gebruikt, ga ik beslist niet doen.
KPN zorgt er maar voor dat ze spoedig komen met een KPN TV+ App voor de Apple TV 4K.
En dan is het nog maar sterk de vraag dat ik NLZIET (die veel goedkoper is) de deur uit doe en weer kies voor televisie via KPN, zodra deze app beschikbaar komt.

De enige reden waarom ik met tv en internet nog bij ziggo zit! 

Internet van kpn

tv via canal+ die wel op de Apple TV werkt!
geen alles ineen voor mij . 

zodra delta in mijn postcode gebied zit stap ik over. 

Blijf het gewoon heel raar vinden dat niemand van KPN de moeite neemt om te reageren. Ze zijn helemaal niet bezig, 8 maanden bezig zijn om een app te ontwikkelen gaat nergens meer over. Alle andere grote providers hebben al een Apple TV app.  Alleen maar de prijzen verhogen, maar service en kwaliteit 0,0.

Ze zijn veel te druk met die woke campagne. 

Het is ook ecologisch onverstandig. Scheelt toch weer plastic als je geen losse ontvangers nodig hebt maar kijkt met de Apple TV 4K.

Zo groen is KPN dus niet..

Het is ook ecologisch onverstandig. Scheelt toch weer plastic als je geen losse ontvangers nodig hebt maar kijkt met de Apple TV 4K.

Ach ja, ik hoop dat kpn heel veel klanten gaat verliezen. 1000 keer aangeven dat de communicatie veel beter moet, maar KPN weet alles beter. Voor mij hoeft kpn niks meer te doen, ben zo klaar met KPN. Internet thuis drama, Apple TV waar we 8a9 maanden moeten wachten zonder een update. Mobiele internet wat voor geen meter werkt. Tickets worden als maar gesloten. Kortom een verschrikkelijke partij. Gelukkig loopt mij abonnement af in december en dan is het klaar met KPN. Raad iedereen af om naar KPN te gaan. 

Wat is dan beter als KPN? 

Ach ja, ik hoop dat kpn heel veel klanten gaat verliezen. 1000 keer aangeven dat de communicatie veel beter moet, maar KPN weet alles beter. Voor mij hoeft kpn niks meer te doen, ben zo klaar met KPN. Internet thuis drama, Apple TV waar we 8a9 maanden moeten wachten zonder een update. Mobiele internet wat voor geen meter werkt. Tickets worden als maar gesloten. Kortom een verschrikkelijke partij. Gelukkig loopt mij abonnement af in december en dan is het klaar met KPN. Raad iedereen af om naar KPN te gaan. 

Tja, ik ren nu juist weg van Odido. Daar had ik eerst 1Gbit, maar haalde 400Mbit. Abonnement teruggeschroefd naar 400Mbit, maar nu haal ik nog maar 150Mbit. Nu een jaartje KPN proberen.