Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.
Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store. Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.
Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht. Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.
Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!
Bladzijde 13 / 16
Het is ook ecologisch onverstandig. Scheelt toch weer plastic als je geen losse ontvangers nodig hebt maar kijkt met de Apple TV 4K.
Zo groen is KPN dus niet..
En dat is nu precies waarom KPN de smart-TV app in de markt zet als "kijken zonder kastje" en niet als "kijken met een ander kastje". KPN heeft de smart-TV app ook ontwikkeld voor gebruik op de televisie zelf en niet voor gebruik op een "apart kastje". En dan is KPN dus juist wel groen. Dat de smart-TV app ook werkt op (bijvoorbeeld) een Chromecast Google TV is, zoals ik al zo vaak geroepen heb, collateral damage, de Chromecast Google TV draait nu eenmaal precies hetzelfde OS als bijvoorbeeld een Sony Android/Google TV.
Je zou het ook anders kunnen zien. Het is ecologisch ook onverstandig om naast een TV ontvanger van KPN nog een Apple TV te gebruiken, scheelt toch weer plastic en aluminium als je geen aparte Apple TV gebruikt.
Ehm.. maar dat Apple TV kastje kan nou net zoveel meer dan een simpele app die je moet installeren op een totaal, onvriendelijke gebruikersinterface van Samsung, Philips, Sony, etc. ;-)
Maar goed, gaat niet om wat beter, duurzamer is. Er zitten gewoon mensen met ‘smart’ te wachten op een app voor de Apple TV. En het zou kpn sieren door of te zeggen: “die komt niet/nooit”. Of een concrete datum noemen. En dat laatste is keer op keer ‘binnenkort’… tja.
Elke extra aangesloten apparaat met eigen stroomvoorziening is niet ecologisch.
Dan zou iedereen dus weer terug moeten naar kijken via de TV tuner zelf.
Want dan is de noodzaak van een modem/router ook niet ecologisch. TV kijken is per definitie natuurlijk niet ecologisch.
Elke extra aangesloten apparaat met eigen stroomvoiorziening is niet ecologisch.
Dan moet Delta nog wel even een Coax kabel aanleggen hier… 🤪
Het is ook ecologisch onverstandig. Scheelt toch weer plastic als je geen losse ontvangers nodig hebt maar kijkt met de Apple TV 4K.
En dat is nu precies waarom KPN de smart-TV app in de markt zet als "kijken zonder kastje" en niet als "kijken met een ander kastje". KPN heeft de smart-TV app ook ontwikkeld voor gebruik op de televisie zelf en niet voor gebruik op een "apart kastje". En dan is KPN dus juist wel groen. Dat de smart-TV app ook werkt op (bijvoorbeeld) een Chromecast Google TV is, zoals ik al zo vaak geroepen heb, collateral damage.
Je zou het ook anders kunnen zien. Het is ecologisch ook onverstandig om naast een TV ontvanger van KPN nog een Apple TV te gebruiken, scheelt toch weer plastic en aluminium als je geen aparte Apple TV gebruikt.
Ik heb die Apple TV vorig jaar juist gekocht omdat ik geen nieuwe TV wil kopen zo lang mijn huidige het nog prima doet. Ik heb een Samsung 32” Smart TV uit 2014. Daarop draait de KPN app vast niet, maar ik denk wel dat dit een groenere oplossing is dan een moderne tv te kopen en dan zonder een kastje te kijken.
KPN loopt hierop inderdaad ver achter vergeleken met andere, laten we hopen dat dit in de toekomst nog gaat veranderen.
Ik gebruik de AppleTV voor al mijn online diensten en om content van mijn NAS te kijken via de Infuse app op de AppleTV, werkt perfect! Ook ondersteund AppleTV VPN naar huis via een WireGuard verbinding, extra plusje!
En dat is nu precies waarom KPN de smart-TV app in de markt zet als "kijken zonder kastje" en niet als "kijken met een ander kastje". KPN heeft de smart-TV app ook ontwikkeld voor gebruik op de televisie zelf en niet voor gebruik op een "apart kastje". En dan is KPN dus juist wel groen. Dat de smart-TV app ook werkt op (bijvoorbeeld) een Chromecast Google TV is, zoals ik al zo vaak geroepen heb, collateral damage, de Chromecast Google TV draait nu eenmaal precies hetzelfde OS als bijvoorbeeld een Sony Android/Google TV.
De Apple TV is zoveel malen beter dan de rotzooi van KPN(sorry dat ik het zeg). De tv ontvangers zijn ontzettend traag in vergelijking met Apple TV. KPN had E-waste kunnen voorkomen door mensen te laten kiezen. Smart tv is ook waardeloos, slechte processoren/ram geheugen enz.
Tsja…. Het duurt al meer dan 6 jaar voor een dergelijke…. De hoop dat ie gaat komen heb ik totaal niet. KPN investeert liever in nieuwe klanten dan in haar bestaande klanten.
@Michel.uit.Arnhem
Wat de AndroidTV/GoogleTV en AppleTV app van Ziggo betreft dat zit puur bij moederbedrijf Liberty Global.
Het was voor hun natuurlijk veel eenvoudiger en goedkoper om de bestaande Apple en Android app aan te passen. En gezien het grotere levergebied niet alleen dat handjevol klanten in Nederland in mijn ogen een goede keuze.
Want bij Ziggo is de app voor Samsung en LG er nu pas terwijl vooral Samsung de TV markt domineerde, dus ben ik blij dat KPN hier eerst mee begon.
Uiteraard gun ik de klanten met een AppleTV die app, ik verwacht eigenlijk dat het prijskaartje wat Apple er aan hangt te hoog is voor KPN en waarschijnlijk andere eisen stelt dan Google/Android. Dat prijs kaartje kan het bijna niet zijn anders was de IOS app voor iPhone en iPad er ook nooit gekomen.
Belofte maakt schuld.
Elke extra aangesloten apparaat met eigen stroomvoiorziening is niet ecologisch.
Dan moet Delta nog wel even een Coax kabel aanleggen hier… 🤪
Off topic
Nee hoor via de ether DVBT-2 kijken zonder kosten NPO 1,2 en 3 en regionale TV. En ligt er geen coax van Ziggo? Verder kan DVB-C zonder problemen via glasvezel worden gedistribueerd er is alleen een converter naar RF nodig.
Uiteraard gun ik de klanten met een AppleTV die app, ik verwacht eigenlijk dat het prijskaartje wat Apple er aan hangt te hoog is voor KPN en waarschijnlijk andere eisen stelt dan Google/Android. Dat prijs kaartje kan het bijna niet zijn anders was de IOS app voor iPhone en iPad er ook nooit gekomen.
Onzin, KPN heeft geld zat, daar gaat het ze niet om. Het is gewoon geen prio voor hun. De nieuwe modem firmware en TV+ boxen uitrol heeft al hun aandacht op dit moment.
Onzin, KPN heeft geld zat, daar gaat het ze niet om. Het is gewoon geen prio voor hun. De nieuwe modem firmware en TV+ boxen uitrol heeft al hun aandacht op dit moment.
Nog meer E-waste. Laat ze eens fatsoenlijk software maken ipv alleen maar nieuwe producten maken.
Nog meer E-waste. Laat ze eens fatsoenlijk software maken ipv alleen maar nieuwe producten maken.
Ontkom je niet aan, niet elke klant heeft een smart tv of andere smart producten staan. Je zal altijd een ontvanger in je assortiment moeten hebben.
Ook ondersteund AppleTV VPN naar huis via een WireGuard verbinding, extra plusje!
Dat doet de Chromecast Google TV uiteraard ook. Mijn zoon gebruikte dat om op zijn studentenkamer met de smart-TV app televisie te kunnen kijken via onze aansluiting. Daarnaast zorgt die VPN verbinding ervoor dat Netflix het apparaat ziet alsof deze thuis gebruikt wordt en dat er dus geen "account sharing" belletjes gaan rinkelen.
Tja die updates is momenteel een gebed zonder eind.
Op het.Ziggo forum worden die regelmatige updates als pluspunt genoemd. Ik kijk daar anders tegenaan.
Ik ben er van overtuigd dat Liberty Global diepere zakken heeft maar inderdaad andere afwegingen en belangen dat zal ik niet tegenspreken.
Dat doet de Chromecast Google TV uiteraard ook. Mijn zoon gebruikte dat om op zijn studentenkamer met de smart-TV app televisie te kunnen kijken via onze aansluiting. Daarnaast zorgt die VPN verbinding ervoor dat Netflix het apparaat ziet alsof deze thuis gebruikt wordt en dat er dus geen "account haring" belletjes gaan rinkelen.
Ja sinds een jaartje kan dit nu op de AppleTV, dat heeft een dik pluspunt!
Dat doet de Chromecast Google TV uiteraard ook. Mijn zoon gebruikte dat om op zijn studentenkamer met de smart-TV app televisie te kunnen kijken via onze aansluiting. Daarnaast zorgt die VPN verbinding ervoor dat Netflix het apparaat ziet alsof deze thuis gebruikt wordt en dat er dus geen "account haring" belletjes gaan rinkelen.
Ja sinds een jaartje kan dit nu op de AppleTV, dat heeft een dik pluspunt!
Is er echt een WireGuard cliënt op tvOS of bedoel je wellicht Tailscale?
Tsja…. Het duurt al meer dan 6 jaar voor een dergelijke…. De hoop dat ie gaat komen heb ik totaal niet. KPN investeert liever in nieuwe klanten dan in haar bestaande klanten.
En harkt die ook binnen door te beweren dat de app voor de Apple TV binnenkort’ gelanceerd wordt. Maar inmiddels weten we dat ‘veel beloven maar niets geven de kpn klant in vreugde doet leven’ het nieuwe credo van kpn is.
Is er echt een WireGuard cliënt op tvOS of bedoel je wellicht Tailscale?
Nee Tailscale gebruik ik niet meer, je kan via de passepartout app je een eigen VPN profiel inladen op de AppleTV.
Je moet op je iPhone je wr_config inladen, deze wordt via de passepartout app in je iCloud opgeslagen, vervolgens download je de wr_config via de passepartout app op de AppleTV uit je iCloud en dan wordt hij gewoon als VPN profiel ingeladen. Werkt echt perfect en snel!
En harkt die ook binnen door te beweren dat de app voor de Apple TV binnenkort’ gelanceerd wordt.
Heeft KPN dat ooit gezegd dan? Naar mijn mening heeft KPN gezegd dat die app er zal gaan komen maar dat er nog niets gezegd kan worden over wanneer dit zal zijn.
Toch is het wel handig om een forecast te geven wanneer deze gaat komen. Ik twijfel nu of ik een NL Ziet abonnement moet gaan proberen aangezien ik graag alles op 1 kastje wil hebben. Als ik weet dat de app over 3 of 4 maanden komt is dat prima maar als het nog minimaal een jaar duurt dan is dat te lang.
Toch is het wel handig om een forecast te geven wanneer deze gaat komen.
KPN heeft nog nooit een forecast gegeven t.a.v. apps of andere functionaliteit. Ook hier zal dat niet gaan gebeuren.
En harkt die ook binnen door te beweren dat de app voor de Apple TV binnenkort’ gelanceerd wordt.
Heeft KPN dat ooit gezegd dan? Naar mijn mening heeft KPN gezegd dat die app er zal gaan komen maar dat er nog niets gezegd kan worden over wanneer dit zal zijn.
Er is inderdaad gezegd ‘binnenkort’ en dat zal iin februari/maart van dit jaar zijn geweest
@wjb Nee dat zeg ik toch ook niet. Ik zeg alleen dat dat wel wenselijk is.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.