Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

KPN weet toch ook  dat Apple tv 4K een van de beste streaming apparaten is die er zijn? 
Waarom dan dit getreuzel?

Toch is het wel handig om een forecast te geven wanneer deze gaat komen. Ik twijfel nu of ik een NL Ziet abonnement moet gaan proberen aangezien ik graag alles op 1 kastje wil hebben. Als ik weet dat de app over 3 of 4 maanden komt is dat prima maar als het nog minimaal een jaar duurt dan is dat te lang.

Over een jaar zit ik weer bij Vodafone/Ziggo. Was daar meer dan tevreden maar kreeg een goedkoper aanbod bij KPN. Maar goedkoop blijkt duurkoop te zijn. 

Daar staat dus niet dat er binnenkort een app voor de Apple TV zal komen maar precies zoals ik eerder aangaf.

Daar staat dus niet dat er binnenkort een app voor de Apple TV zal komen maar precies zoals ik eerder aangaf.

Je hebt gelijk ja

Nog meer E-waste. Laat ze eens fatsoenlijk software maken ipv alleen maar nieuwe producten maken. 

Ontkom je niet aan, niet elke klant heeft een smart tv of andere smart producten staan. Je zal altijd een ontvanger in je assortiment moeten hebben.

Klopt maar je kan de software dermate optimaliseren dat het beter en sneller werkt. 

Je hebt gelijk ja

In 9 maanden helemaal niks gehoord. Typisch KPN, van alles beloven en niks nakomen

Was met de esim voor de Apple Watch ook, een jaar stil na aankondiging en ineens was het daar!

Was met de esim voor de Apple Watch ook, een jaar stil na aankondiging en ineens was het daar!

Precies, KPN doet namelijk nooit aan forecasts. Er wordt altijd pas melding gemaakt van nieuwe functionaliteit nadat deze beschikbaar is gekomen.

Wat is dan beter als KPN? 

Goede vraag @Wewa !!
Denk dat er praktisch geen landelijke providers zijn, waarbij alles goed gaat en waar doorlopend geluisterd wordt naar de klant, ook met nieuwe ideeën.
Ook bij Odido en Ziggo gaat het er hetzelfde aan toe als bij KPN, dus daarvoor hoef je echt niet over te stappen.

Alleen de lokale providers die regionaal of lokaal actief zijn, hebben vaak nog een goed en nauw contact met hun klanten, denk aan Breedband Helmond of SKP (Stichting Kabeltelevisie Pijnacker-Nootdorp).

Maar bij de grote landelijke providers, ben je inmiddels niets meer dan een (klant-)nummer.

Hoi @wjb 

De KPN TV+ App had er allang moeten zijn voor de Apple TV 4K gebruikers!!
KPN had de afgelopen jaren méér dan genoeg tijd gehad om deze App in elkaar te zetten, en uitvoerig te testen.

Alle providers met een televisie abonnement hebben inmiddels hun TV App ook beschikbaar voor Apple TV (4K), dus er is géén enkele goede reden te bedenken waarom KPN hier als enige zolang over doet.

De afgelopen 9 maanden zijn er totaal géén nieuwe updates gegeven over de lancering van de KPN TV+ App voor Apple TV.

Dus jij kan het nu van alle kanten gaan goed praten, maar eigenlijk zou je mij ook gelijk moeten geven, en de overige klanten binnen mijn topic.

Het is gewoon klanten met een Apple TV (4K) negeren, en niet luisteren naar de klanten die hier al lange tijd om vragen.

Beste @Paul van KPN , @Marcia van KPN of @Shyrin van KPN 

Zou één van jullie wat meer informatie kunnen geven, wanneer nu eindelijk eens de KPN TV+ App voor Apple TV 4K wordt gelanceerd??
Dus geen vage toezeggingen van binnenkort of begin 2025, maar meer een concreet tijdsbestek waarbinnen de KPN TV+ App wordt gelanceerd voor alle klanten met een Apple TV 4K in huis.
Plus of het TV team er inmiddels al mee bezig is.

Het duurt véél te lang, en had er allang moeten zijn.
Kijk naar jullie concurrenten die het allemaal al hebben, behalve KPN!!

Het is eigenlijk te triest voor woorden, dan KPN als bijna grootste provider van Nederland, de TV App nog steeds niet beschikbaar heeft gesteld voor Apple TV 4K.

Michel.uit.Arnhem schreef:

Dus jij kan het nu van alle kanten gaan goed praten, maar eigenlijk zou je mij ook gelijk moeten geven, en de overige klanten binnen mijn topic.

Ik wil echt niets goedpraten hoor maar helaas zijn de feiten zoals ze zijn.

Ik wacht al vijf jaar op het via de apps en site kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders (661 t/m 670). Ook dat is destijds beloofd maar tot op de dag van vandaag niet gerealiseerd.

Ik kan het echt niet anders maken maar aan de beloftes van KPN kan men helaas weinig waarde hechten.

Michel.uit.Arnhem schreef:

Ik wil echt niets goedpraten hoor maar helaas zijn de feiten zoals ze zijn.

Ik wacht al vijf jaar op het via de apps en site kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders (661 t/m 670). Ook dat is destijds beloofd maar tot op de dag van vandaag niet gerealiseerd.

Ik kan het echt niet anders maken maar aan de beloftes van KPN kan men helaas weinig waarde hechten.

Hoi @wjb 

Fijn 😊 om te horen vanuit jouw kant.

KPN moet gewoon ophouden met het uitspreken van beloftes, die ze niet waar maken.
Het schept een verwachting naar de klant, die uiteindelijk voor een teleurstelling komen te staan.
KPN moet alleen nog komen met concrete toezeggingen die binnen enkele maanden ook realiteit zijn, want trouwe klanten aan een lijntje houden met beloftes moet je als provider zeker niet doen.

Een goed voorbeeld heb je zelf gegeven in jouw reactie, ook een belofte waar tot op heden niets mee gedaan is.

Als je als provider (in ons geval KPN) wat beloofd, moet je dat binnen een half jaar nakomen, anders is het niet meer geloofwaardig.

Wat is dan beter als KPN? 

Goede vraag @Wewa !!
Denk dat er praktisch geen landelijke providers zijn, waarbij alles goed gaat en waar doorlopend geluisterd wordt naar de klant, ook met nieuwe ideeën.
Ook bij Odido en Ziggo gaat het er hetzelfde aan toe als bij KPN, dus daarvoor hoef je echt niet over te stappen.

Alleen de lokale providers die regionaal of lokaal actief zijn, hebben vaak nog een goed en nauw contact met hun klanten, denk aan Breedband Helmond of SKP (Stichting Kabeltelevisie Pijnacker-Nootdorp).

Maar bij de grote landelijke providers, ben je inmiddels niets meer dan een (klant-)nummer.

Bij die kleinere providers hoef je ook niet altijd dergelijke apps te verwachten. Tenzij er iets gezamenlijks is opgezet. Ik lees namelijk dat SKP net als SKV van TV2Go gebruik maakt wat blijkbaar ook beschikbaar is voor AppleTV. Is of wordt KabelTex niet opgeslokt door KPN? Dan is het te hopen dat er voor bestaande KabelTex klanten niks veranderd. Want KPN sloopt al het goede van providers en netwerken en platformen die ze in handen krijgen.

Ziggo en KPN zijn in meerdere opzichten gewoon veel te groot geworden. En vergeet niet dat die kleinere providers geen of een minimaal winst doel hebben.

Zullen we dit topic maar sluiten? KPN is toch te beroerd om ergens op te reageren en nemen consumenten helemaal niet serieus. 

Zullen we dit topic maar sluiten? KPN is toch te beroerd om ergens op te reageren en nemen consumenten helemaal niet serieus. 

Rustaaaagh het is zaterdag. Maandag misschien een reactie, wie weet, Keep the Faith

Rustaaaagh het is zaterdag. Maandag misschien een reactie, wie weet, Keep the Faith

Hoeveel reacties hebben wij de 9 maanden gehad? Als het er 2 zijn dan is het al veel. Zaterdag of niet maakt niks uit. Afspraken komen ze nooit na en ga zo maar door. Het is een waardeloze partij geworden die de consumenten niet serieus neemt

Hoeveel reacties hebben wij de 9 maanden gehad? Als het er 2 zijn dan is het al veel. Zaterdag of niet maakt niks uit. Afspraken komen ze nooit na en ga zo maar door. Het is een waardeloze partij geworden die de consumenten niet serieus neemt

Dat heeft vrij weinig met niet serieus nemen te maken. En echt harde afspraken worden nooit gemaakt, wat hier al is aangegeven. 

Waarom zou een moderator reageren als er niks te melden valt. 

de app voor AndroidTV/Google TV is al 15 maanden niet ge-update en zit vol bugs:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv&hl=nl

Dus, tja, be careful what you wish for….

Dat heeft vrij weinig met niet serieus nemen te maken. En echt harde afspraken worden nooit gemaakt, wat hier al is aangegeven. 

9 maanden en dan valt er niks te melden, serieus? Harde afspraken zijn er voor de Apple TV niet gemaakt, maar je mag naar 9 maanden zeker wel wat verwachten. Rond de 3a4 maanden heb je echt wel een app ontwikkeld. Binnen 9 maanden moet de app echt compleet functioneel en getest zijn. Ik had echt veel meer verwacht van een partij als KPN, maar goed heb mij zeer ernstig vergist in KPN. Laatste maanden is het ronduit drama met KPN, internet staat er vol mee. Blij om te lezen dat mensen nog gerust 2 jaar willen wachten totdat kpn eindelijk een app kan ontwikkelen.  Volgens de klantenservice is er heel veel vraag geweest voor de Apple TV en ze niet achter konden blijven. 

Hoi @mdv53 

Mijn topic kan pas gesloten worden, zodra de KPN TV+ App beschikbaar is gekomen voor Apple TV 4K, want door het onder de aandacht blijven brengen bij KPN, en onze meningen hierin te geven zullen ze op een gegeven moment wel over de brug moeten komen.

Ik ben in dat opzicht een echte volhouder, en met mij zijn dat er nog meer.
Ondanks dat ik nog weinig hoop heb dat hij binnenkort wordt gelanceerd!!

Hoi @Rowi. 

Ik denk dat moderators @Paul van KPN , @Marcia van KPN of @Shyrin van KPN vast wel een update kunnen geven, over de laatste stand van zaken omtrent de KPN TV+ App voor de Apple TV 4K.
Dit heb ik al eerder vandaag in een reactie richting hun gevraagd, omdat we inmiddels al 9 maanden verder zijn (vanaf mijn start met deze topic), en er nog niets in deze richting is gebeurd.

Wil ook graag weten of het TV team op de achtergrond al ver gevorderd zijn met deze app, en wat de verwachting is wanneer de KPN TV+ App nu eindelijk beschikbaar komt voor Apple TV 4K.

Dat KPN beloftes bijna niet nakomt weten we allemaal, maar ze dienen wel te luisteren naar hun klanten die graag de KPN TV+ App voor hun Apple TV 4K willen zien verschijnen.
Het heeft al te lang geduurd!!

Zolang er zaken als NDA bestaan wordt er natuurlijk niets geschreven. 

Wie meer wil weten moet zich maar opgeven als product tester. 

Zolang er zaken als NDA bestaan wordt er natuurlijk niets geschreven. 

Wie meer wil weten moet zich maar opgeven als product tester. 

Wel raar dat andere partijen / internet providers wel openheid heeft gegeven over de status van de ontwikkeling van de app voor Apple TV. Maar goed het is KPN en dan weet je eigenlijk al genoeg. KPN heeft maar een heel klein groepje aangesteld als product tester. Heel wat mensen wilde graag product tester worden, maar dan kon niet meer. Ik moet mij er helemaal niet meer druk over maken, gelukkig loopt mij contract einde van het jaar af en dan is het einde van KPN gelukkig.