Zolang er zaken als NDA bestaan wordt er natuurlijk niets geschreven.
Wie meer wil weten moet zich maar opgeven als product tester.
Waar zou je je dan op kunnen geven als "product tester"?
Je heb hem een onmogelijke vraag gesteld. Natuurlijk had hij een NDA getekend, dat hij erover niet mag vertellen.
Je heb hem een onmogelijke vraag gesteld. Natuurlijk had hij een NDA getekend, dat hij erover niet mag vertellen.
Hoe durf je zo vraag te stellen, je weet toch dat KPN er 2 jaar over moet doen om een app te ontwikkelen
KPN belooft niet dat er binnen een jaar (of 2 jaar) een app is voor de Apple TV.
Ze geven duidelijk aan; er word naar gekeken, we zijn er mee bezig maar we geven geen termijn en blijf er niet telkens naar vragen.
Waarschijnlijk is die app allang af maar word deze niet geïntroduceerd door het juridische aspect wat je geheid met Apple gaat krijgen als je als commercieel groot bedrijf een app wil introduceren waarmee je jouw commerciële tv dienst wil ondersteunen.
Daar wil Apple gewoon geld voor zien per geïnstalleerde app of iets dergelijks en daar kan KPN wel eens geen zin in hebben omdat, of het bedrag te groot is, of omdat er juridisch andere haken en ogen zijn die nadelig voor KPN uitpakken.
Het is vast een juridisch verhaal want het ontwikkelen van zo`n app is geen technisch wonder maar juridisch gedoe kan jaren duren of zelfs leiden tot het niet uitbrengen van de app. En daarom dus ook geen tijdspad of harde uitspraken vanuit KPN.
KPN belooft niet dat er binnen een jaar (of 2 jaar) een app is voor de Apple TV.
Ze geven duidelijk aan; er word naar gekeken, we zijn er mee bezig maar we geven geen termijn en blijf er niet telkens naar vragen.
Waarschijnlijk is die app allang af maar word deze niet geïntroduceerd door het juridische aspect wat je geheid met Apple gaat krijgen als je als commercieel groot bedrijf een app wil introduceren waarmee je jouw commerciële tv dienst wil ondersteunen.
Daar wil Apple gewoon geld voor zien per geïnstalleerde app of iets dergelijks en daar kan KPN wel eens geen zin in hebben omdat, of het bedrag te groot is, of omdat er juridisch andere haken en ogen zijn die nadelig voor KPN uitpakken.
Het is vast een juridisch verhaal want het ontwikkelen van zo`n app is geen technisch wonder maar juridisch gedoe kan jaren duren of zelfs leiden tot het niet uitbrengen van de app. En daarom dus ook geen tijdspad of harde uitspraken vanuit KPN.
Zullen wij het forum maar opdoeken. Wat voor zin heeft het om te melden dat kpn een app gaat maken voor de Apple TV als niemand er naar mag vragen?.
Ten 2de het is allemaal pure speculatie waar we helemaal niks aan hebben.
Hoi @Denn026
Dit is pure speculatie vanuit jouw kant, en ook jouw mening.
Dat is uiteraard prima, maar heeft voor de rest geen toegevoegde waarden aan mijn topic.
KPN had al 2 jaar geleden de KPN TV+ voor Apple TV 4K moeten uitbrengen, en niet pas in 2026.
Voor KPN gelden dezelfde regels voor het plaatsen van hun TV app in de App Store, als voor Odido en Ziggo, laat staan KPN heeft al zijn TV app in de App Store maar dan alléén voor de iPhone en de iPad van Apple.
Dus het is dan een kleine stap, om het ook beschikbaar te stellen in de App Store van Apple TV 4K.
Daar zullen niet veel juridische aspecten aan vast zitten.
Apple vraagt géén geld voor elk geïnstalleerde app op een iPhone, iPad of Apple TV, daar kan de ontwikkelaar van de app zelf voor kiezen door er een in-app aankoop in te bouwen.
Met andere woorden er zijn géén gegronde redenen waarom KPN, niet hun KPN TV+ App ook beschikbaar stelt voor Apple TV 4K, als KPN het óók al levert voor de iPhone en de iPad.
Dat is echt onzin, KPN heeft alleen te dealen met de content aanbieders in deze kwestie.
Zullen wij het forum maar opdoeken. Wat voor zin heeft het om te melden dat kpn een app gaat maken voor de Apple TV als niemand er naar mag vragen?.
Ten 2de het is allemaal pure speculatie waar we helemaal niks aan hebben.
Hoi @mdv53
Volledig met je eens, de KPN community is juist bedoelt om elkaar te helpen, te discussiëren over producten en diensten van KPN, want het namelijk gelijk een feedback voor KPN wat er speelt onder de klanten.
Vandaar dat ik ook 9 maanden geleden deze topic ben gestart, om KPN te laten weten dat er genoeg klanten zijn die maar al te graag de KPN TV+ App beschikbaar zien komen voor hun Apple TV 4K.
Dat is echt onzin, KPN heeft alleen te dealen met de content aanbieders in deze kwestie.
Ik denk dat dat toch iets te kort door de bocht is.
Er hangt vast en zeker een kostenplaatje aan het plaatsen van de app in de app-store van Apple en wat te denken van de commissie over de prijs van een via de app gehuurde film?
Michel.uit.Arnhem schreef:
KPN had al 2 jaar geleden de KPN TV+ voor Apple TV 4K moeten uitbrengen, en niet pas in 2026.
Ik denk dat je de smart-TV app van KPN bedoelt immers de TV+ app van KPN is er helemaal nog niet voor grote schermen. Deze in alleen beschikbaar voor telefoons en tablets.
Mijn vermoeden is dat KPN eerst nog met een smart-TV+ app wil komen en het zou ook maar zo kunnen dat dat botst met Apple en/of de mogelijkheden van tvOS immers de plus in TV+ staat voor de integratie van andere streamingdiensten binnen de app en dat is nu wellicht iets wat Apple juist niet wil omdat ze dat zelf in eigen hand willen houden. Ik weet ook niet of de API's van tvOS überhaupt voorzien in de mogelijkheid om streaming apps onderling met elkaar te laten communiceren zodat de zoekopdrachten binnen een eventuele smart-TV+ app ook de andere streamingdiensten kunnen doorzoeken. Als je binnen de TV+ app op Android een Netflix titel opent dan start de Netflix player binnen de TV+ app. Ik weet niet of de API's van tvOS zoiets ondersteunen.
Welke reden er ook moge zijn. Het is bijna niet te verkopen aan klanten dat aalle andere grote providers zoals Ziggo, Odido en Delta wel een Apple TV app hebben en KPN als een na grootste provider van Nederland niet.
@wjb waarom zouden ze een app willen maken waarin andere streaming diensten zijn verwerkt? Daarvan ontgaat mij iedere logica.
Er hangt vast en zeker een kostenplaatje aan het plaatsen van de app in de app-store van Apple en wat te denken van de commissie over de prijs van een via de app gehuurde film?
- Indien je een app wil plaatsen kost dit je 99 euro per jaar, je betaal voor je ontwikkelaarsaccount per jaar dat bedrag (KPN heeft dat al, dus kost in dit geval niks extra).
- Tegenwoordig betalen de bedrijven hier geen commissie meer voor, dit was vroeger inderdaad wel zo (vanaf 2022 is dit langzaam veranderd).
- Indien je een app wil plaatsen kost dit je 99 euro per jaar, je betaal voor je ontwikkelaarsaccount per jaar dat bedrag (KPN heeft dat al, dus kost in dit geval niks extra).
- Tegenwoordig betalen de bedrijven hier geen commissie meer voor, dit was vroeger inderdaad wel zo (Vanaf 2022 is dit langzaam veranderd).
Hoi @SaltyBart
Klopt helemaal wat je schrijft.
KPN heeft al lange tijd een ontwikkelingsaccount bij Apple, waarvoor KPN een jaarlijks bedrag voor betaald, dus het kost inderdaad niets extra’s om ook de KPN TV+ App te lanceren voor de klanten van Apple TV 4K.
Ook de commissie is inmiddels van de baan.
Dus KPN zou gewoon de KPN TV+ App beschikbaar kunnen stellen binnen de App Store van Apple TV 4K, maar wil dat gewoonweg (nog) niet doen.
En daar moet echt verandering in gaan komen!!
@wjb waarom zouden ze een app willen maken waarin andere streaming diensten zijn verwerkt? Daarvan ontgaat mij iedere logica.
Hoi @pietheingrun
Is in principe ook helemaal niet nodig, het is alleen handig voor de gebruiker meer niet.
Daarnaast werken alle Apps op je Apple Device volledig los van elkaar, ze zitten als het waren in een zandbak en kunnen onderling niet met elkaar communiceren of contact met elkaar maken.
Dit is één van de goede beveiligingen waarom mensen ook voor Apple kiezen.
@SaltyBart, Naar mijn weten wordt er nog altijd commissie geheven in het geval van in-app aankopen.
En ook de kosten voor de distributie van die app zijn voor grotere ondernemingen beduidend hoger dan die 99 euro per jaar.
Zie ook dit artikel van Apple zelf.
Dat is nu precies wat KPN doet met de TV+ apps. Dat is de hele filosofie achter die plus in TV+.
Het is ook volstrekt begrijpelijk dat je als provider het loket wilt zijn waar je als klant alles kunt vinden want daarmee is de kans groter dat je je ook laat overhalen om die streamingdiensten via hetzelfde loket (lees KPN) te contracteren en daar zit een verdienmodel (commissie) achter.
Je weet uiteraard heel goed wat ik bedoel. Er is inderdaad nog geen topic waar je voor deze specifieke appleTV app kan aanmelden als beta tester. Maar ik heb genoeg redenen om te kunnen stellen dat als er een dergelijke app in ontwikkeling is diverse community bezoekers die om deze app vragen allang een uitnodiging hebben gekregen via een prive bericht.
- Tegenwoordig betalen de bedrijven hier geen commissie meer voor, dit was vroeger inderdaad wel zo (vanaf 2022 is dit langzaam veranderd).
Dat is niet veranderd maar wel toegelaten dat ontwikkelaars kunnen laten betalen buiten Appstore.
Alternative payment options on the App Store in the European Union
Alternative Terms Addendum for Apps in the EU
| Rate | Time period |
---|
Initial acquisition fee | 5% | 12 months after an initial install |
Store services fee | 10% | 12 months after an install (Recurs with update or reinstall) |
Store services fee (for App Store Small Business Program participants or a qualifying auto-renewal subscription beyond one year). | 5% | 12 months after an install (Recurs with update or reinstall) |
StoreKit External Purchase Link Entitlement (EU) Addendum
| Rate | Time period |
---|
Initial acquisition fee | 5% | 12 months after an initial install |
Store services fee | 20% | 12 months after an install (Recurs with update or reinstall) |
Store services fee (for App Store Small Business Program participants or a qualifying auto-renewal subscription beyond one year). | 7% | 12 months after an install (Recurs with update or reinstall) |
@SaltyBart, Naar mijn weten wordt er nog altijd commissie geheven in het geval van in-app aankopen.
KPN kan deze en mag diensten via hun factuur berekenen, dit gaat buiten Apple om en daarom wordt er geen commissie berekend.
En ook de kosten voor de distributie van die app zijn voor grotere ondernemingen beduidend hoger dan die 99 euro per jaar.
KPN is voor Apple niet groot, verder kan ik niet zo goed vinden waar je dit stukje vandaan haalt.
Ook als dit wel het geval was, doet dit er voor een bedrijf als KPN er weinig aan toe, ze hebben al drie apps in de store, als dit een issue was dan hadden ze dit ook niet gedaan.
@wjb Dat ze dat op hun eigen kastje doen snap ik en is ook logisch. Want daarmee geven ze de klant de mogelijkheid om op een redelijk snel kpn kastje gebruik te maken van andere streamingdiensten. Dat ze dat in een losse app doen voor andere platforms zou ik totaal niet logisch vinden en heeft voor kpn in mijn ogen ook geen enkele meerwaarde.
edit: als ik op Samsung tizen zit of op de Apple TV dan ga ik toch niet eerst naar de kpn iTV app om Netflix te openen. Daar zit toch geen enkele logica in?
Wel raar dat andere partijen / internet providers wel openheid heeft gegeven over de status van de ontwikkeling van de app voor Apple TV. Maar goed het is KPN en dan weet je eigenlijk al genoeg. KPN heeft maar een heel klein groepje aangesteld als product tester. Heel wat mensen wilde graag product tester worden, maar dan kon niet meer. Ik moet mij er helemaal niet meer druk over maken, gelukkig loopt mij contract einde van het jaar af en dan is het einde van KPN gelukkig.
Welke andere providers? Bij Ziggo is het bij toeval naar buiten gekomen dat er werdt gewerkt aan de app voor Tizen, deze stond tijdelijk openbaar is hun app libary.
Er zijn mij zeer weinig of eigenlijk geen providers bekend die hier opener over zijn. Met die andere partijen worden vermoedelijk streamdiensten bedoeld daarvan liggen de belangen heel anders. Als KPN ook abonnementen zonder mediabox gaat aanbieden zoals Odido en Ziggo wordt het een ander verhaal.
Dat is niet veranderd maar wel toegelaten dat ontwikkelaars kunnen laten betalen buiten Appstore.
Alternative payment options on the App Store in the European Union
Klopt dat is wat ik bedoelde ja, dus is het veranderd want vroeger was dit niet toegestaan om op deze manier te handelen.
En bedrijven zoals Amazon hebben afspraken voor 0% commissie in app aankoppen in de Prime app, dus het is wel degelijk veranderd vanaf 2022.
edit: als ik op Samsung tizen zit of op de Apple TV dan ga ik toch niet eerst naar de kpn iTV app om Netflix te openen. Daar zit toch geen enkele logica in?
Diezelfde logica gaat ook niet op voor de itv app op een smartfoon of tablet. Het is de klant gemakkelijk maken die de streamdiensten via KPN afneemt. Er zal wel om gevraagd zijn door klanten anders ongaat mij het toevoegen volledig. Ik heb het al eerder genoemd kijk op mijn tablet alleen nog via de website.
Nu on topic als het alleen om het TV aanbod van KPN gaat zie ik geen belemmering dit op de mediaspelers van Apple beschikbaar te maken. Het huren van Pathe- Thuis aanbod kan mogelijk een belemmering zijn. Hoewel gebaseerd op de laaste reacties zou zelfs dat geen rol mogen spelen.
@wjb Dat ze dat op hun eigen kastje doen snap ik en is ook logisch. Want daarmee geven ze de klant de mogelijkheid om op een redelijk snel kpn kastje gebruik te maken van andere streamingdiensten. Dat ze dat in een losse app doen voor andere platforms zou ik totaal niet logisch vinden en heeft voor kpn in mijn ogen ook geen enkele meerwaarde.
Ook ik zie de meerwaarde er niet zo van in maar het is wel de hele fylosofie achter die plus van TV+.
Open in de TV+ app op jouw telefoon of tablet maar eens een Netflix film. Je zult zien dat direct de Netflix player geopend wordt om de film af te spelen en als je stopt met kijken (terug knop) dan kom je direct weer in de TV+ app.