Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

Toon eerste bericht

446 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Jasper van KPN 

Ik ben het volkomen eens met mede community lid ​@bnh , wees eerlijk en open naar ons.
En zeg gewoon dat KPN de groep met Apple TV 4K volkomen onbelangrijk vindt, nu houden jullie ons aan een lijntje door tussen de regels te zeggen dat deze app er ooit zal gaan komen.

Blijkbaar hebben alle directie leden alleen Android in huis, en zetten die nu op plek 1 in de ranglijst!!

Er wordt al enkele jaren om deze app gevraagd, door klanten (net zoals ik en de rest binnen deze topic) met een Apple TV Mediabox in huis.
Deze app had er allang en breed kunnen zijn, als KPN gewoon had geluisterd naar de wensen van de klant, net zoals bij de overige providers met een televisie abonnement.

En met de huidige zoethoudertjes heb ik geen boodschap meer, en leg ik ook direct naast mij neer.
Gelukkig bestaat NLZIET, waar ik nu met grote tevredenheid naar de TV zenders kijk.
Maar eigenlijk had dit gewoon via KPN moeten lopen, als er gewoon een KPN TV+ App was voor Apple TV 4K.

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 13 februari 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Ik ben het volkomen eens met mede community lid ​@bnh , wees eerlijk en open naar ons.

Ik heb het gevoel dat ​@Jasper van KPN juist heel eerlijk en open geweest is in zijn laatste reactie.

Hij geeft duidelijk aan dat momenteel de ontwikkeling van de smart-TV+ app voor drie platforms ingepland staat en dat er nog niet bekend is wat het volgende platform zal zijn (tvOS, Titan of zelfs nog een ander platform).

Nu is de vraag of het eerlijke antwoord ook het door jou gewenste antwoord is. Uiteraard weet ik het antwoord daarop ook wel en ik denk dat jouw reactie eigenlijk niet gerelateerd is aan het al dan niet eerlijk en open communiceren door ​@Jasper van KPN maar aan het feit dat een eventuele smart-TV+ app voor tvOS nog altijd op zich laat wachten.

Overigens snap ik de prioritering van KPN wel immers met de drie genoemde platforms (Android/Google TV, WebOS en Tizen) bereik je waarschijnlijk al ruim meer dan 90% van de abonnees. Ik vind het ook logisch dat je als organisatie je pijlen eerst richt op het bedienen van de grootste groep van je abonnees. Ik snap ook donders goed dat dat niet leuk is voor de abonnees die niet tot die grootste groep behoren maar ik denk wel dat het een juiste en te verdedigen keuze is.

Als de conducteur de deuren van de trein sluit om op tijd te vertrekken terwijl er nog een groepje reizigers de roltrap af komt denderen om de trein nog te halen dan is de keuze van de conducteur mijns inziens de juiste keuze immers er zijn veel meer reizigers gediend met het op tijd vertrekken van de trein dan die kleine groep die daardoor op de volgende trein zal moeten wachten.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2322 reacties
  • 13 februari 2025

Kortom, KPN is dus veel te laat geweest met de trein in te zetten aangezien andere providers dit allemaal wel al hebben. Maak een officieel statement, zegt veel meer dan elke keer een ander berichten van een medewerker. Make een statement in een gesloten topic en verwijs standaard daar naartoe. Dan schep je duidelijkheid voor iedereen. En dan kan de klant bepalen wat zijn actie hierop is.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
wjb schreef:

Ik heb het gevoel dat ​@Jasper van KPN juist heel eerlijk en open geweest is in zijn laatste reactie.

Hij geeft duidelijk aan dat momenteel de ontwikkeling van de smart-TV+ app voor drie platforms ingepland staat en dat er nog niet bekend is wat het volgende platform zal zijn (tvOS, Titan of zelfs nog een ander platform).

Nu is de vraag of het eerlijke antwoord ook het door jou gewenste antwoord is. Uiteraard weet ik het antwoord daarop ook wel en ik denk dat jouw reactie eigenlijk niet gerelateerd is aan het al dan niet eerlijk en open communiceren door ​@Jasper van KPN maar aan het feit dat een eventuele smart-TV+ app voor tvOS nog altijd op zich laat wachten.

Overigens snap ik de prioritering van KPN wel immers met de drie genoemde platforms (Android/Google TV, WebOS en Tizen) bereik je waarschijnlijk al ruim meer dan 90% van de abonnees. Ik vind het ook logisch dat je als organisatie je pijlen eerst richt op het bedienen van de grootste groep van je abonnees. Ik snap ook donders goed dat dat niet leuk is voor de abonnees die niet tot die grootste groep behoren maar ik denk wel dat het een juiste en te verdedigen keuze is.

Als de conducteur de deuren van de trein sluit om op tijd te vertrekken terwijl er nog een groepje reizigers de roltrap af komt denderen om de trein nog te halen dan is de keuze van de conducteur mijns inziens de juiste keuze immers er zijn veel meer reizigers gediend met het op tijd vertrekken van de trein dan die kleine groep die daardoor op de volgende trein zal moeten wachten.

Hoi ​@wjb 

Het spijt mij om dit tegen je te moeten zeggen als mede community lid, maar ik ben het niet met je eens, en sta ook niet achter jouw reactie.

Ik denk dat jij voornamelijk gebruik maakt van Android, waar helemaal niets mis mee is, laat ik dat duidelijk voorop stellen.

Maar er zijn ook genoeg mede klanten die een echt Apple Fan zijn, en (bijna) alles van Apple in huis hebben, wegens het zeer goede ecosysteem van Apple.
Daar hoort wat mij betreft (en met mij nog meerdere) standaard ook de KPN TV+ App voor Apple TV 4K bij, zeker anno 2025.

De vergelijk met de trein ga ik hierin ook zeker niet maken, want dat heeft totaal niets te maken met televisie kijken, maar met reizen van A naar B.

Alle grote landelijke providers hebben allang een TV App voor Apple TV 4K, omdat zij wel de klant met een Apple TV 4K Mediabox serieus nemen, en zei het net zo belangrijk vinden als de klant die Android apparatuur in huis heeft staan.
En dat is de juiste weg, en niet zoals KPN dat momenteel doet.

Ik ben hier ook zeer teleurgesteld over als klant van KPN, en zit daarom ook (ergens noodgedwongen) bij NLZIET voor de televisie, terwijl dat KPN had moeten zijn.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16162 reacties
  • 13 februari 2025

Zoals Paul al zei is er in dit geval nooit een goed antwoord:

Paul van KPN schreef:

Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.

Dat blijkt ook wel uit het uiteenlopen van jullie reacties. Ik gaf een stukje achtergrond zodat jullie weten hoe de situatie is en waar we mee bezig zijn. Op basis daarvan trekken jullie conclusies die niet kloppen. De Apple TV app zijn we niet vergeten, maar er is op dit moment geen concrete planning voor. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2322 reacties
  • 13 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

Zoals Paul al zei is er in dit geval nooit een goed antwoord:

Paul van KPN schreef:

Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.

Dat blijkt ook wel uit het uiteenlopen van jullie reacties. Ik gaf een stukje achtergrond zodat jullie weten hoe de situatie is en waar we mee bezig zijn. Op basis daarvan trekken jullie conclusies die niet kloppen. De Apple TV app zijn we niet vergeten, maar er is op dit moment geen concrete planning voor. 

Ja zo kan je overal een passend antwoord op geven haha. Heeft veel weg van de debatten in Den Haag, zijn standaard antwoorden in het vragenuurtje 🤣

Met andere worden, we hebben juist wel gelijk met onze conclusies.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 13 februari 2025
wjb schreef:

Hoi ​@wjb 

Het spijt mij om dit tegen je te moeten zeggen als mede community lid, maar ik ben het niet met je eens, en sta ook niet achter jouw reactie.

Ik denk dat jij voornamelijk gebruik maakt van Android, waar helemaal niets mis mee is, laat ik dat duidelijk voorop stellen.

Maar er zijn ook genoeg mede klanten die een echt Apple Fan zijn, en (bijna) alles van Apple in huis hebben, wegens het zeer goede ecosysteem van Apple.
Daar hoort wat mij betreft (en met mij nog meerdere) standaard ook de KPN TV+ App voor Apple TV 4K bij, zeker anno 2025.

De vergelijk met de trein ga ik hierin ook zeker niet maken, want dat heeft totaal niets te maken met televisie kijken, maar met reizen van A naar B.

Alle grote landelijke providers hebben allang een TV App voor Apple TV 4K, omdat zij wel de klant met een Apple TV 4K Mediabox serieus nemen, en zei het net zo belangrijk vinden als de klant die Android apparatuur in huis heeft staan.
En dat is de juiste weg, en niet zoals KPN dat momenteel doet.

Ik ben hier ook zeer teleurgesteld over als klant van KPN, en zit daarom ook (ergens noodgedwongen) bij NLZIET voor de televisie, terwijl dat KPN had moeten zijn.

Ik heb de hoop op een app voor Apple TV opgegeven. Mijn mobiel abonnement gaat over een maand elders worden afgenomen en tv had ik allang niet meer. Ik sluit alleen contracten af die passen bij mijn wensen . Daarom heb ik al paar jaar canal + op de Apple TV naast de bekende streamingdiensten. Tijd om dit forum te verlaten en hopelijk ook gauw delta glasvezel op mijn adres. 

reinventor
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 231 reacties
  • 5 maart 2025

Zojuist weer eens gecheckt hoe het staat met de beloofde Apple TV app van KPN. Spoiler alert: niet goed. Ik had mijn KPN TV-abonnement maanden geleden al opgezegd omdat ik het wachten beu was (NLZiet werkt prima als alternatief).

Na al die tijd verwacht je vooruitgang, maar wat blijkt? Ondanks alle beloftes en toezeggingen is er alleen maar achteruitgang te bespeuren. KPN, hoe serieus neem je je klanten eigenlijk? 🤔

Maar hey, sommige dingen veranderen inderdaad nooit – zoals die comments van wjb die nog steeds doet alsof Apple een obscuur niche-bedrijfje is waar niemand gebruik van maakt. Leef je droom, wjb!

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 5 maart 2025
reinventor schreef:

Maar hey, sommige dingen veranderen inderdaad nooit – zoals die comments van wjb die nog steeds doet alsof Apple een obscuur niche-bedrijfje is waar niemand gebruik van maakt.

De stelling dat Apple een obscuur niche-bedrijfje zou zijn laat ik graag aan jou, ik heb het in iedergeval nooit gezegd. Wat ik wel zeg is dat het aantal abonnees met een Apple TV veel, heel veel, lager is dan het aantal abonnees met een Android/Google TV, een LG televisie (WebOS) of een Samsung televisie (Tizen).

En als ik de uitspraken van KPN mag geloven dan zou het maar zo kunnen zijn dat zelfs het aantal Philips televisies met Titan het aantal Apple TV's ontstijgt.

Weet overigens dat KPN zeer waarschijnlijk een heel goed inzicht heeft in de aantallen Apple TV's, Android/Google TV's, LG televisies en Samsung televisies die aangesloten zijn immers zij kunnen de aangesloten apparaten gewoon op de Experia/KPN Box uitlezen via TR069 en/of MQTT.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1199 reacties
  • 5 maart 2025

Ik heb het gevoel dat de TV App voor de Apple TV van kpn er helemaal niet gaat komen.

Dat nu éérst de al bestaande apps voor Android/Google TV, WebOs en Tizen (waarmee de grootste groep dus al wordt bereikt) moeten worden vervangen door TV+ is een mooi gelegenheidsargument (wat door de kpn fanboys graag tot in den treuren wordt herhaald) niets met de Apple TV te doen. De roep om een app voor de Apple TV bestaat al véél langer dan het TV+ gebeuren.

Maar wat mij betreft hoeft het ook niet meer. KPN heeft de trein gemist en blijft hopeloos sukkelend achter op het perron, met een vertraging die nooit meer in te halen is. Daarom ben ik voor Internet en TV naar een andere provider gegaan. Keuze genoeg aangezien kpn de enige provider is die geen app voor de Apple TV heeft. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1199 reacties
  • 5 maart 2025
wjb schreef:
reinventor schreef:

Maar hey, sommige dingen veranderen inderdaad nooit – zoals die comments van wjb die nog steeds doet alsof Apple een obscuur niche-bedrijfje is waar niemand gebruik van maakt.

De stelling dat Apple een obscuur niche-bedrijfje zou zijn laat ik graag aan jou, ik heb het in iedergeval nooit gezegd. Wat ik wel zeg is dat het aantal abonnees met een Apple TV veel, heel veel, lager is dan het aantal abonnees met een Android/Google TV, een LG televisie (WebOS) of een Samsung televisie (Tizen).

En als ik de uitspraken van KPN mag geloven dan zou het maar zo kunnen zijn dat zelfs het aantal Philips televisies met Titan het aantal Apple TV's ontstijgt.

Weet overigens dat KPN zeer waarschijnlijk een heel goed inzicht heeft in de aantallen Apple TV's, Android/Google TV's, LG televisies en Samsung televisies die aangesloten zijn immers zij kunnen de aangesloten apparaten gewoon op de Experia/KPN Box uitlezen via TR069 en/of MQTT.

Neemt natuurlijk niet weg dat kpn hopeloos op achterstand staat. En mocht kpn al precies weten hoeveel van haar abonnees van de Apple TV gebruiken, kan het zomaar zijn dat dat bij kpn relatief laag is omdat kpn geen app voor de Apple TV heeft.

reinventor
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 231 reacties
  • 5 maart 2025
wjb schreef:
reinventor schreef:

Maar je zei exact hetzelfde toen KPN nog geen dual sim voor de Apple Watch bood. "Het aandeel Apple Watch is laag etc". Precies dezelfde redenen die je nu aandraagt. Totdat KPN plotseling wél de Apple Watch dual sim ging ondersteunen. Je bent altijd negatief over Apple-producten. Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar waarom je dan wel zo graag actief bent in Apple gerelateerde topics…. ik heb niets met Android, daarom zie je me daar ook niet.  

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 5 maart 2025
Berteman schreef:

En mocht kpn al precies weten hoeveel van haar abonnees van de Apple TV gebruiken, kan het zomaar zijn dat dat bij kpn relatief laag is omdat kpn geen app voor de Apple TV heeft.

Je weet vast net zo goed als ik dat het al dan niet hebben van een TV app voor Apple TV waarschijnlijk geen enkele invloed heeft op het al dan niet aanschaffen van een Apple TV. Mensen kopen echt geen Apple TV om lineaire televisie te kijken, die kopen ze om streamingdiensten te kunnen kijken en alleen als ze niet tevreden zijn over de werking van de streaming apps op hun televisie. In dat laatste zit de crux immers ook televisies worden steeds krachtiger waardoor deze steeds beter in staat zijn om een goede “experience” te bieden en dat zet vast en zeker het aandeel van Apple TV steeds verder onder druk.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1199 reacties
  • 5 maart 2025
wjb schreef:
Berteman schreef:

En mocht kpn al precies weten hoeveel van haar abonnees van de Apple TV gebruiken, kan het zomaar zijn dat dat bij kpn relatief laag is omdat kpn geen app voor de Apple TV heeft.

Je weet vast net zo goed als ik dat het al dan niet hebben van een TV app voor Apple TV waarschijnlijk geen enkele invloed heeft op het al dan niet aanschaffen van een Apple TV.

Waarschijnlijk niet maar wellicht het wél invloed bij welke provider een abonnement wordt afgesloten. En dan valt het achterblijvende kpn als enige af.😂

wjb schreef:

Mensen kopen echt geen Apple TV om lineaire televisie te kijken, die kopen ze om streamingdiensten te kunnen kijken en alleen als ze niet tevreden zijn over de werking van de streaming apps op hun televisie. 

Frappant dat je denkt te weten dat mensen een Apple TV aanschaffen omdat ze niet tevreden zijn over de werking van de apps op hun televisie. Je zou eens een paar weken een Apple TV moeten proberen. Dan ervaar je misschien zelf dat de Apple TV véél meer is dan een een streamingsdevice. 

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 5 maart 2025

Berteman schreef:

Je zou eens een paar weken een Apple TV moeten proberen. Dan ervaar je misschien zelf dat de Apple TV véél meer is dan een een streamingsdevice.

Je kunt er inderdaad ook spelletjes op spelen maar daar ben ik als 60plusser niet echt in geïnteresseerd.

En home automation draai ik op mijn Synology NAS.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2322 reacties
  • 5 maart 2025
wjb schreef:

Berteman schreef:

Je zou eens een paar weken een Apple TV moeten proberen. Dan ervaar je misschien zelf dat de Apple TV véél meer is dan een een streamingsdevice.

Je kunt er inderdaad ook spelletjes op spelen maar daar ben ik als 60plusser niet echt in geïnteresseerd.

En home automation draai ik op mijn Synology NAS.

Ik kijk er alles op. Met de TV-apps (op de TV zelf dus, Android TV) ervaar ik een soort van lag (Motion Judder). Met de AppleTV heb ik dat niet. Tevens heb ik besloten om per direct mijn KPN TV-abonnement te beëindigen en over te stappen naar de NLZIET TV-app voor de AppleTV. Scheelt me weer een kastje en waarom wachten op KPN als er al zoiets beschikbaar is elders..

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
bnh schreef:

Ik kijk er alles op. Met de TV-apps (op de TV zelf dus, Android TV) ervaar ik een soort van lag (Motion Judder). Met de AppleTV heb ik dat niet. Tevens heb ik besloten om per direct mijn KPN TV-abonnement te beëindigen en over te stappen naar de NLZIET TV-app voor de AppleTV. Scheelt me weer een kastje en waarom wachten op KPN als er al zoiets beschikbaar is elders..

Hoi ​@bnh 

Ik denk er precies hetzelfde over.
Had nog een moment dat ik dacht, ik stap over op de Google Chromecast Streamer 4K (nieuwste model), maar daar ben ik na 24 uur alweer vanaf gestapt omdat ik de zeer goede beeldkwaliteit en geluid van Apple TV 4K niet kwijt wil.

Daarnaast kom je nog heel moeilijk los uit het ecosysteem van Apple als je daar al jaren mee werkt, en voelt een overstap naar Android/Google TV als een vorm van vreemdgaan.

Nee, ik hou het gewoon bij mijn vertrouwde Apple TV 4K, en kijk televisie via de app van NLZIET.
NLZIET heeft ook een goede beeldkwaliteit in Full HD, en zit op een stream van 8 Mbit op de hoofdzenders (gemeten met mijn Fritz!Box), wat iets lager ligt dan bij de eerste 10 zenders bij KPN.
Maar op een Apple TV zie je daar echt geen verschil in.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Berteman schreef:

Frappant dat je denkt te weten dat mensen een Apple TV aanschaffen omdat ze niet tevreden zijn over de werking van de apps op hun televisie. Je zou eens een paar weken een Apple TV moeten proberen. Dan ervaar je misschien zelf dat de Apple TV véél meer is dan een een streamingsdevice. 

Hoi ​@Berteman 

Helemaal met je eens, kan daar nog weinig aan toevoegen.
Apple TV 4K is inderdaad een zeer hoge kwaliteit’s product van Apple, wat inderdaad meer is dan een streaming’s device.

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 6 maart 2025

Apple TV 4K is inderdaad een zeer hoge kwaliteit’s product van Apple, wat inderdaad meer is dan een streaming’s device.

Wat doe je er dan nog meer mee anders dan televisie kijken via NLZIET en streamingdiensten zoals Netflix, HBO Max, Disney+, Apple TV+, etc.?

NLZIET heeft ook een goede beeldkwaliteit in Full HD, en zit om een stream van 8 Mbit op de hoofdzenders (gemeten met mijn Fritz!Box), wat iets lager ligt dan bij de eerste 10 zenders bij KPN.
Maar op een Apple TV zie je daar echt geen verschil in.

Dat ligt echt niet aan jouw Apple TV hoor, er zijn ook vele abonnees die geen verschil zien tussen NLZIET op een Chromecast Google TV en de Nederlandse publieke en commerciële zenders in de hoogste beeldkwaliteit via de TV ontvanger van KPN.

Het is echt niet zo dat jouw Apple TV beter is in het upscalen of verbeteren van het beeld dan een ander apparaat en vandaag de dag al helemaal niet beter dan jouw televisie zelf.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@wjb 

De Apple TV 4K is gekoppeld aan je Apple ID, waardoor je ook eigen gemaakte foto’s en filmpjes met iPhone op je televisiescherm kunt laten zien, ook de geïnstalleerde apps worden gesynchroniseerd met je andere Apple producten.
Maar ik mag aannemen, dat dit ook gewoon kan met Android/Google TV chromecast of de streamer.
Alleen dien je dan wel de app Google Foto’s te downloaden, wat bij Apple standaard op de Apple TV geïnstalleerd staat.

Met je laatste alinea ben ik het eens.
Veel mensen zullen inderdaad het verschil niet zien.

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 6 maart 2025

Maar ik mag aannemen, dat dit ook gewoon kan met Android/Google TV chromecast of de streamer.

Klopt, dat is bij Android/Google TV niet anders. Ook daar laat je zeer eenvoudig foto's en filmpjes op jouw televisiescherm zien en als je hetzelfde Google account gebruikt dan zijn al je apps en data natuurlijk ook gewoon gesynchroniseerd. Overigens gebruik ik met opzet een ander Google account op mijn Android/Google TV devices.

Alleen dien je dan wel de app Google Foto’s te downloaden, wat bij Apple standaard op de Apple TV geïnstalleerd staat.

Google Foto's hoef je niet apart op een Android/Google TV te installeren. Simpelweg casten vanaf jouw telefoon of tablet.

Reageer