Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 638 reacties
  • 32318 keer bekeken

Toon eerste bericht

638 reacties

• Topper
  • September 8, 2025

Tegenvaller dit. Had eigenlijk wel verwacht na 2 jaar bij Odido gezeten te hebben dat er eindelijk een Apple TV app zou zijn bij terugkomst bij KPN. Het is nou niet echt een mega project om een iOS app te porten naar tvOS. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 17, 2025

Het wachten op een app voor apple TV duurt hier net zolang als de aankondiging en aanleggen  van van glasvezel.

Ik loop hier al jaren te 😩 om de snelheid van internet, werking  tv ontvanger. De laatste weken is het internet erg onstabiel, valt zelfs uit voor enkele seconde. Nu weer erg langzaam. en dan is het weer oké, pfff 

Delta is wel zo slim geweest om in onze hele gemaakte glasvezel neer te leggen en zijn nu net uitgeroepen tot de beste internetprovider met zn snelheid en stabiliteit. Maar ik hoor hele slechte verhalen over de klantenservice en dat houdt me dan toch weer tegen om de overstap te maken.

Ik wil een apple TV kastje kopen want die heb je er na 3 jaar uit en ik denk dat dit veel stabieler is dan het kastje wat we nu hebben, maar zeker weten doe ik niet.

Ik heb al vanaf 1990 alles van KPN en dan ga je niet zo snel weg omdat ze een hele fijne medewerkers hebben op de service desk en je hebt veel combi korting 

kortom ik loop me weer gruwelijk te ergeren en plots loopt de snelheid weer als een zonnetje👏

Van deze onstabiliteit word ik niet vrolijk 😪

Ik denk dat als ik hier de vraag stel wanneer wordt er hier glasvezelkabel neergelegd 

krijg ik het zelfde antwoord dan op de vraag wanneer er een app komt voor de apple TV.

Jammer dat KPN geen gebruik maakt van de lijntjes van Delta want dan is die onstabiliteit

weg maar Delta is niet dom.

Al met al kan ik mijn frustratie weer even kwijt. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 17, 2025

Het wachten op een app voor apple TV duurt hier net zolang als de aankondiging en aanleggen  van van glasvezel.

Ik loop hier al jaren te 😩 om de snelheid van internet, werking  tv ontvanger. De laatste weken is het internet erg onstabiel, valt zelfs uit voor enkele seconde. Nu weer erg langzaam. en dan is het weer oké, pfff 

Delta is wel zo slim geweest om in onze hele gemaakte glasvezel neer te leggen en zijn nu net uitgeroepen tot de beste internetprovider met zn snelheid en stabiliteit. Maar ik hoor hele slechte verhalen over de klantenservice en dat houdt me dan toch weer tegen om de overstap te maken.

Ik wil een apple TV kastje kopen want die heb je er na 3 jaar uit en ik denk dat dit veel stabieler is dan het kastje wat we nu hebben, maar zeker weten doe ik niet.

Ik heb al vanaf 1990 alles van KPN en dan ga je niet zo snel weg omdat ze een hele fijne medewerkers hebben op de service desk en je hebt veel combi korting 

kortom ik loop me weer gruwelijk te ergeren en plots loopt de snelheid weer als een zonnetje👏

Van deze onstabiliteit word ik niet vrolijk 😪

Ik denk dat als ik hier de vraag stel wanneer wordt er hier glasvezelkabel neergelegd 

krijg ik het zelfde antwoord dan op de vraag wanneer er een app komt voor de apple TV.

Jammer dat KPN geen gebruik maakt van de lijntjes van Delta want dan is die onstabiliteit

weg maar Delta is niet dom.

Al met al kan ik mijn frustratie weer even kwijt. 

Dat klinkt allemaal niet heel fijn. Even los van waar dit topic over gaat klinkt het alsof er bij jou hele andere issues spelen.  Onze diensten horen gewoon stabiel en snel te draaien.  Heb je hier al wel een eigen topic voor aangemaakt?  

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 17, 2025

Ja en nee, is al een langer probleem en zo gaat het weken goed en op dit moment is het erg onstabiel, wifi op mobiele telefoon zakt weg, gaat vanzelf over op 5G, 

ik werk thuis achter een PC die gedraaid zit en daar achter staat een wifi versterker, op ongeveer 30 cm en dan nog valt wifi af en toe van mijn iPhone 14 pro max uit. 

Het gaat ook een tijd goed hoor. Ik heb een week geleden een nieuw tv ontvanger gekregen en nu valt de tv ontvanger niet meer vanzelf uit. vanmorgen 08:35 viel het wifi weer weg op mijn telefoon lag de snelheid wifi daarna op 35.3 om en nu is de snelheid 98.5 dus zo onstabiel is het en dan zit ik 30 cm van de wifi versterker. Heel vreemd.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 17, 2025

Ja en nee, is al een langer probleem en zo gaat het weken goed en op dit moment is het erg onstabiel, wifi op mobiele telefoon zakt weg, gaat vanzelf over op 5G, 

ik werk thuis achter een PC die gedraaid zit en daar achter staat een wifi versterker, op ongeveer 30 cm en dan nog valt wifi af en toe van mijn iPhone 14 pro max uit. 

Het gaat ook een tijd goed hoor. Ik heb een week geleden een nieuw tv ontvanger gekregen en nu valt de tv ontvanger niet meer vanzelf uit. vanmorgen 08:35 viel het wifi weer weg op mijn telefoon lag de snelheid wifi daarna op 35.3 om en nu is de snelheid 98.5 dus zo onstabiel is het en dan zit ik 30 cm van de wifi versterker. Heel vreemd.

Voordat we hier verder offtopic gaan, denk ik dat je het beste een eigen topic kunt aanmaken en/of direct een terugbelafspraak te maken om dit door te nemen. Dit hoort gewoon veel stabieler te zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Ik wacht inmiddels al twee jaar op een app voor de Apple TV, maar helaas is die er nog steeds niet. Mijn mobiele en internetabonnementen zijn nu weer verlengbaar, en ik had gehoopt dat de app inmiddels beschikbaar zou zijn. Ik twijfel nu of ik moet overstappen naar de concurrent, of mijn tv-abonnement opzeg en voor NLZiet kies.

• Topper
  • September 22, 2025

Ik heb nu alleen internet van kpn. TV neem ik af van canal+ . Vast duurder maar vrijheid en eigen keuze voor tv ontvanger hecht ik meer waarde aan. 

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • September 25, 2025

Ik lees dat deze discussie veel losmaakt: van boze leden die niet meer wil deelnemen tot aan het aanwijzen en uitsluiten van een moderator. De wens om een TV+ App voor Apple TV is duidelijk en ik snap heel goed dat het frustrerend voelt dat er nog geen concreet nieuws over is. Alle signalen nemen we serieus, maar ik wil ook een paar zaken rechtzetten: 

• De app is nu niet beschikbaar. Hij staat wél op de roadmap van het TV+ Apps team maar er is nog geen nieuwe informatie die we kunnen delen. 
  • Over bedrijfsgevoelige informatie (zoals planning of keuzes) geven we geen toelichting. Ik snap dat jullie dat graag willen maar ik snap nog meer waarom KPN dat niet doet (iets met ‘brood’ en ‘spreken’). Zodra er nieuws is, delen we dat via een officiële update. 

Dankjewel voor deze uitgebreide reactie ​@Shyrin van KPN , één checkvraag nog. Is het ontwikkelteam gevoelig voor koekjes of taart? Zou dit mogelijk de prioriteit van de features en sprints nog kunnen beïnvloeden? 😇

Op dit moment red ik mij prima met AirPlay. Maar je merkt toch dat dit erg gevoelig is. Ik had laatst een programma waarbij je blijkbaar niet vooruit mocht spoelen (wist ik niet). Ik had al 40 minuten gekeken ofzo. Toen wilde ik vooruitspoelen en begon de aflevering opnieuw. Gevolg: ik heb mijn iPad maar aangelaten en gewacht tot de eerste 40 minuten weer plaats hadden gevonden.

Dat heb ik nog nooit gehad bij de reguliere apps. Dus leek me een AirPlay bugje.

Hoe dan ook, dank voor deze update. Hoop echt dat we ooit de app mogen verwelkomen! 😍.

• Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Hier ook een gebruiker die al jaren staat de springen om de KPN app op AppleTV. Zo’n 2 jaar geleden zijn wij ingetrokken in een nieuwe woning en wilde toen eigenlijk direct KPN gaan gebruiken. Toen toch besloten om naar Ziggo te gaan, echt puur vanwege het ontbreken van de KPN app op AppleTV. Nu 2 jaar verder toch besloten om naar KPN te gaan vanwege kortingen die Ziggo niet meer kon aanbieden, maar weet al bij voorbaat dat als de KPN app er na de contractperioden nog steeds niet is, we sowieso weer terug gaan naar Ziggo, ook al zit ik liever bij KPN met glasvezel.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 26, 2025

Wat goed om te zien dat de groep die een app voor de AppleTV wil, steeds groter wordt hier op het forum! Ik wil ook alle lezers van dit topic oproepen om op een nette manier hun stem te laten horen. Hoe meer mensen, hoe sterker het signaal naar KPN!

Ik sluit me hierbij aan. Ik kijk nu TV via Digitenne want dat levert op dit moment de beste beeldkwaliteit op Eurosport en Discovery. Maar in de toekomst kan het zomaar zijn dat ik als Applefan ook Apple TV ga aanschaffen. KPN is nu eerst aan zet. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Op dit moment sta ik nog niet op glas, maar zodra dat geval is, dan ‘overweeg’ ik om TV af te nemen van KPN. Aangezien ik de streamingsdiensten bekijk op Apple TV, zou het erg prettig zijn om reguliere (of lineaire) TV óók te kunnen bewonderen op dit device… afwachten maar…

• Topper
  • September 27, 2025

Op dit moment sta ik nog niet op glas, maar zodra dat geval is, dan ‘overweeg’ ik om TV af te nemen van KPN. Aangezien ik de streamingsdiensten bekijk op Apple TV, zou het erg prettig zijn om reguliere (of lineaire) TV óók te kunnen bewonderen op dit device… afwachten maar…

Hoop dat je veel geduld hebt 🤣

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Ach, van nature ben ik wel een ongeduldig type, maar er zijn toch écht belangrijkere zaken… maar in dit geval denk ik zo, het komt wel een keer goed! 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Idem hier.

Wat er eigenlijk gezegd wordt is dat er nooit aan de ontwikkeling begonnen gaat worden, want wanneer is een app (Android, Tizen of wat dan ook) nu uitontwikkeld? Toch nooit?

En dat voor de grootste glasvezelaanbieder in Nederland… wat een knulligheid daar.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 12, 2025

Hallo, ik ben idd Apple fan en heb dan ook alles van Apple. Ik heb nu de TV ontvanger van de KPN

en wederom een nieuw kastje ontvangen maar het is echt bagger. loopt vast, soms zijn opgenomen programma's niet te verwijderen, gaan plots naar het beginscherm. 

Ik snap KPN wel wat de huur van die kastjes zijn 6 euro en ik heb al zoveel jaar een 2e kastje.

en alle abonnementen van NL tikt lekker aan.

ik weet het niet zeker maar ik heb zeker al 2 Apple tv kastjes moeten betalen voor het KPN kastje en de komende jaren blijf je betalen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 12, 2025

Hi ​@Bassy, wat jij omschrijft is niet zoals het hoort 😕 Je hebt eerder in dit topic al aangegeven wat er niet goed gaat bij jou thuis, en toen hebben we je gevraagd om een eigen topic aan te maken, of een belafspraak in te plannen. Ik zie nog niet een topic terug dus ik vermoed dat je er voor gekozen hebt om te bellen. Heel jammer dat het nu nog steeds niet goed gaat, zou je alsnog een eigen topic aan kunnen maken zodat we je daar verder kunnen helpen? Je maakt een nieuw topic aan via deze link: Nieuw topic aanmaken

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Ik vermoed opzet van KPN, dat er nog geen televisie app is voor de Apple TV speler.

Ik kan geen enkele reden bedenken als andere providers dit al jaren hebben waarom KPN dit niet kan.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 13, 2025

Alle signalen nemen we serieus, maar ik wil ook een paar zaken rechtzetten: 

• De app is nu niet beschikbaar. Hij staat wél op de roadmap van het TV+ Apps team maar er is nog geen nieuwe informatie die we kunnen delen. 
  • Over bedrijfsgevoelige informatie (zoals planning of keuzes) geven we geen toelichting. Ik snap dat jullie dat graag willen maar ik snap nog meer waarom KPN dat niet doet (iets met ‘brood’ en ‘spreken’). Zodra er nieuws is, delen we dat via een officiële update. 
  • Kritiek mag altijd, maar wel op een vriendelijke, respectvolle en constructieve manier.

Berichten waarin opzet of kwade bedoelingen worden gesuggereerd, dragen niet bij aan een constructieve discussie, ​@Wewa. Je mag natuurlijk kritiek uiten en je mening geven, maar houd het graag feitelijk en respectvol. Dit bericht beschouwen we als een waarschuwing. Bij herhaling kunnen we verdere moderatie toepassen.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Als mijn vermoeden te hard binnenkomt, formuleer ik het anders:

Ik vind het merkwaardig dat KPN gigantisch veel investeert in Android voor zijn televisie platform, maar er al jaren ondanks vele smeekbedes van klanten niks tastbaars gebeurt inzake TVOs van Apple. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 13, 2025

Je bericht komt niet hard binnen, je insinueert opzet of kwade bedoelingen, en dat valt buiten wat we hier constructief vinden.

Bedankt dat je jouw mening hebt herformuleerd! 👌🏾

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Opzet hoeft geen kwade bedoelingen te zijn. Je koppelt nu iets aan elkaar wat ik niet doe. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Fijn dat de discussie hoog wordt gehouden binnen mijn topic over de KPN TV+ App voor Apple TV 4K, want daaruit blijkt helder en duidelijk dat men hierop echt zit te wachten.
Mijn topic loopt dus nog steeds erg goed!!
Op een nette manier wat druk uitoefen is op zich geen probleem, maar binnen mijn topic moet het wel op een vriendelijke, respectvolle en constructieve wijze blijven gebeuren.

Ik sta dus achter moderator ​@Shyrin van KPN .

Kritiek is ook prima, en mag je ook zeker uiten, maar daarmee komt de KPN TV+ App echt niet sneller op de markt, terwijl het inmiddels duidelijk is dat hij op de roadmap staat van het TV+ Team.

Van mij had hij er ook allang mogen wezen, anders was ik niet ruim twee jaar geleden met deze topic gestart, maar inmiddels heb ik mij bij de huidige situatie neergelegd.
Totdat KPN met de KPN TV+ App komt voor Apple TV 4K, gebruik ik gewoon de NLZIET app om naar de televisie te kunnen kijken, deze heeft ook supergoed beeldkwaliteit.

Ik wacht gewoon tot het moment dat een moderator komt met het goede nieuws, dat de app eindelijk wordt gelanceerd voor Apple TV 4K.

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 19, 2025

daarop aanvullende: misschien dat wij dan als eerste via dit topic geïnformeerd kunnen worden en beta testers kunnen zijn voor kpn. voordat het breed uitgerold wordt.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 19, 2025

daarop aanvullende: misschien dat wij dan als eerste via dit topic geïnformeerd kunnen worden en beta testers kunnen zijn voor kpn. voordat het breed uitgerold wordt.

Mocht dit het geval zijn, zoals altijd zal er een topic met aankondiging aangemaakt worden waarin je jezelf kunt opgeven. Ik ben ervan overtuigd dat de grote, actieve Apple forum fans door het KPN team geselecteerd zullen worden.

Verder, laten we het inderdaad netjes en respectvol houden, zo kunnen we het meest bereiken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Michel.uit.Arnhem, ​@bnh en ​@DaveFlash. Ik kan jullie woorden volledig onderschrijven. Ik snap echt de wens voor de app natuurlijk. Maar laten we het inderdaad inhoudelijk en respectvol houden. Mochten er ontwikkelingen zijn dan zullen we dat zeker met jullie delen! Nogmaals bedankt voor jullie input!