Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 638 reacties
  • 32314 keer bekeken

Toon eerste bericht

638 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 28, 2025

Ik ga niet meer wachten op de Apple TV app. Wij hebben 3 Apple TV’s in huis en kunnen die niet gebruiken om tv via KPN te kijken. Dus in ieder geval voor 12 maanden weer Ziggo.

Dan duurt het uploaden van bestanden maar wat langer.

Gelukkig hebben we een eigen router dus het Ziggo Modem in de bridge modus en weer door… 

nu dan met gebruik van de Apple TV’s  

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

Ik begrijp je volkomen Josje. De KPN klanten wachten al vijf jaar op een Apple tv app maar blijkbaar gaat het voor KPN allemaal te snel..

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

TotaalTV heeft voor de zoveelste keer hier aandacht aan besteed.
Het is van de grootste providers van Nederland, de enige bekende provider (KPN), die nog steeds géén KPN TV+ App heeft gelanceerd voor haar klanten met een Apple TV 4K in huis.

Het is beschamend voor KPN dat er zoveel aandacht hierover moet zijn, maar dat ze een besturingssysteem zoals Tizen (Samsung) en WebOS (LG) voorrang geven op die van Apple TV 4K, wat daadwerkelijk een mediabox is.

Ik heb het al eerder gezegd, het bestuur van KPN op het hoofdkantoor heeft duidelijk niets met Apple, maar zien dus liever dat de KPN TV+ App beschikbaar is op Android toestelen en op de twee bovenstaand TV merken, ondanks dat de overige providers het gewoon tegelijkertijd hebben gelanceerd, dus ook voor Apple TV 4K.

Want als de directie/bestuur van KPN het door zou geven aan het TV+ Team, onder de worden: jullie gaan nu aan de slag voor een KPN TV+ App voor Apple TV 4K, dan is deze app er binnen hooguit twee maanden beschikbaar (inclusief een testperiode).
Ook de moderators van deze community zouden wat meer druk kunnen uitoefenen richting het TV+ Team, met daarbij aangeven dat er steeds meer klanten het zat zijn/worden op het langer uitblijven van de KPN TV+ App voor Apple TV.

Het nieuwste nieuwsbericht op TotaalTV (Bron) kun je lezen, door op de volgende link te klikken:
Vraag naar KPN app voor Apple TV blijft aanhouden

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Op TotaalTV (Bron) staat ook de volgende reactie van een lezer op het nieuwsbericht:

• Chrizziey

29-11-2025 20:54 uur

KPN stond altijd bekend als de provider die vooruitstrevend was. Tegenwoordig is het allemaal oude zooi en het is van de zotte dat de klant wens nooit uitgevoerd wordt. Het lukt ze inmiddels nog steeds niet om na 10 maand een app voor een enkel tv merk te lanceren. Bij mij gaat KPN TV eruit en ik ga over op NLZiet, lang genoeg een worst voorgehouden, maar komende 5 jaar hoeven kpn klanten geen app te verwachten.

Ben het ook volledig eens met deze reageerder, en met mij vast nog vele binnen mijn topic.
Ik heb inmiddels deelgenomen aan een goede actie van NLZiet, waardoor ik het aankomende jaar in één keer heb betaald, en geheel 2026 via NLZiet naar de televisie zenders ga kijken via mijn Apple TV 4K.

Dit heeft KPN volledig aan zichzelf te danken, dat klanten met een Apple TV 4K overstappen naar NLZiet, omdat zei het wachten op de KPN TV+ app voor Apple TV 4K zat zijn geworden, of KPN daarin simpelweg niet meer geloven.

Het KPN TV+ Team zou eens goed in de spiegel naar hun zelf moeten gaan kijken, en de vraag moeten stellen: “Waarom heeft KPN nog steeds geen KPN TV+ App voor klanten met een Apple TV 4K in huis”??

Weet 100% zeker dat ze daar géén enkel goed antwoord op kunnen geven!

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 2, 2025

Nu televisie kijken zonder kastje bij steeds meer providers beschikbaar is snap ik nog minder dat KPN na vijf jaar het nog steeds niet op orde heeft.

De Apple TV staat bekend als de meest stabiele mediaspeler die er is met meestal ook nog de hoogste beeldkwaliteit. Binnenkort komt de nieuwe Apple TV 4K eraan met nog meer mogelijkheden.

Blijft KPN nog lang zo klantonvriendelijk en wil het graag achter blijven lopen op de andere providers?

Als enige kanttekening wil ik nog opmerken dat het bij Solcon ook totaal niet opschiet op dat gebied.

Maar Solcon is ook KPN toch?

• Nieuwkomer
  • December 2, 2025

Hoe is het mogelijk dat KPN geen duidelijkheid kan verschaffen, lijkt mij toch niet heel moeilijk om te zeggen of en wanneer deze app beschikbaar komt! 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Wederom heeft TotaalTV (bron) een nieuwsbericht op hun website geplaatst, omtrent het uitblijven van de KPN TV+ App voor voor KPN klanten die een Apple TV 4K in huis hebben staan.
Het lijkt erop, dat ook TotaalTV op een keurige wijze wat druk legt op KPN om de KPN TV+ app toch gauw beschikbaar te maken voor de Apple gebruiker.

TotaalTV zegt wel in dit nieuwsbericht, dat het wel begrijpt dat KPN in eerste instantie voor Android TV en de besturingssystemen van Samsung en LG heeft gekozen, maar dat de KPN TV+ App voor Apple TV 4K wel op “de Roadmap” staat, maar zonder enige zicht op wanneer deze komt.

Dit heeft tot gevolg, dat de meeste KPN klanten met een Apple TV 4K over zijn gestapt naar NLZiet, en daarmee NLZiet extra in het zadel helpt.

Klik op de link, en je komt direct uit op het nieuwsbericht: KPN helpt NLZIET meer in het zadel door uitblijven Apple TV-app

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 9, 2025

Ik vind het schandalig dat KPN zoveel Apple tv bezitters zo lang in de kou laat staan. Al jaren smeken veel KPN klanten hierom, maar er zit nulkommanul beweging in.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 9, 2025

Ik hoopte op een sinterklaassurprise dit jaar. Misschien zit het er voor deze kerst nog in (Optimist!)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik denk dat de andere kerstcadeau's het ‘leed’ een beetje moeten verzachten. Het wordt echt iets voor het nieuwe jaar.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 10, 2025

Wat gebeurt er in het nieuwe jaar? 

• Deelnemer
  • December 12, 2025

Heel fijn dat jullie hier aan werken .. wanneer komt er nu eindelijk een Apple TV app?

Admin: samengevoegd met centraal topic

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • December 13, 2025

Zucht. Blijft echt vervelend dat er geen app is. Ik steam nu altijd via mijn iPad naar de Apple TV. An sich werkt dat maar ware het niet als het programma langer dan een uur duurt de verbinding opeens verbreekt. 

Het wordt echt tijd voor een Apple TV app…

• Deelnemer
  • December 13, 2025

Ja ik ga naar Odido… 30 euro per maand het eerste jaar. Na 2 jaar klant kan ik het niet meer aan zien, deze deal heeft me over de streep getrokken.

Hopelijk is het gras groener aan de overkant. 

Forum|alt.badge.img+16
  • December 14, 2025

Op TotaalTV (Bron) staat ook de volgende reactie van een lezer op het nieuwsbericht:

• Chrizziey

29-11-2025 20:54 uur

KPN stond altijd bekend als de provider die vooruitstrevend was. Tegenwoordig is het allemaal oude zooi en het is van de zotte dat de klant wens nooit uitgevoerd wordt. Het lukt ze inmiddels nog steeds niet om na 10 maand een app voor een enkel tv merk te lanceren. Bij mij gaat KPN TV eruit en ik ga over op NLZiet, lang genoeg een worst voorgehouden, maar komende 5 jaar hoeven kpn klanten geen app te verwachten.

Ansich ben ik hier niet meer actief.. Maar aangezien ik hier aangehaald wordt zal ik nog even reageren.. 

Wat ik bedoel met '’oude zooi'’ is voornamelijk het eindeloze getreuzel van kpn om dingen up te daten. Zo is er nog steeds geen enkele tv behalve android tv over op de nieuwe app. De tv ontvanger draait op een versie van 5 jaar geleden en de Apple TV app wordt als een soort worst continu voorgehouden om mensen niet te laten weglopen. Ik heb NLZiet nu en bevalt prima, dus KPN TV kan nu definitief de deur uit.  Ik blijf het jammer vinden dat kpn in al die jaren van leider in innovaties nu meer een provider is van abonnementsgeld innen en hopen dat alles blijft werken. 

Ik denk dat de andere kerstcadeau's het ‘leed’ een beetje moeten verzachten. Het wordt echt iets voor het nieuwe jaar.

Wordt hiermee nu eindelijk zwart op wit beloofd dat de app er in 2026 komt en af is?  Of is dit weer een loze belofte die niet waargemaakt wordt? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Chrizziey 

Mooie uitleg!
Je hebt zeker gelijk op een aantal punten, zoals dat de huidige KPN TV+ Box nog steeds draait op Android TV 11 , terwijl Android TV 14 inmiddels de laatste versie is.
KPN zou de KPN TV+ Box nog dit jaar (2025) updaten naar Android TV 14, maar ook daar is tot op heden weinig van terecht gekomen.

En dat zelfde geldt ook voor het uitbrengen van de KPN TV+ App voor mediaspeler Apple TV 4K, het staat op de roadmap van het TV Team, maar zonder enig zicht wanneer hij gaat komen.
Is dat in 2026? of wie weet pas in 2027?
Niemand die het weet of het kan zeggen, terwijl wij erop zitten te wachten.

Ik zelf heb ook NLZiet op mijn Apple TV 4K en dat bevalt mij méér dan prima.
Werkt hartstikke goed, en geeft ook prachtig beeld.

Maar het blijft jammer, dat wij als Apple fan en gebruiker voor televisie naar NLZiet moeten uitwijken.

Forum|alt.badge.img+16
  • December 14, 2025

@Michel.uit.Arnhem Nu is het zo dat KPN echt gouden bergen beloofd maar totaal niets levert. KPN heeft mijn vertrouwen bij iedere belofte die ze doen verbroken. Het is echt een complete schande en de schaamte is helaas nog niet nabij.

Het is leuk om een lijst te maken maar zonder datums en deadlines is er totaal geen enkele prioriteit. KPN heeft inmiddels al zoiets van als men maar betaalt dan zou het ons echt een zorg wezen of we de boel ook waarmaken.

Beloofd maar nooit waargemaakt :

• App voor Apple TV
  • App voor andere smart tv merken
  • Update naar Android 14 op box+
  • Ziggo naar Full HD
  • Alle modems geupdate naar nieuwste versie

Hier uit blijkt maar weer hoeveel KPN eigenlijk achterloopt en weigert hetgeen wat ze beloven waar te maken.  Iedere belofte zie KPN tegenwoordig doet neem ik met een korreltje zout, allemaal voor de buhne.

• Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Is er een nadeel om NLziet via de AppleTV 4k te kijken, t.o.v. een KPN-app? 

Of zit em dat alleen in de kosten (dat je naast je bestaande KPN abonnement dan ook nog voor NLziet moet betalen)?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Is er een nadeel om NLziet via de AppleTV 4k te kijken, t.o.v. een KPN-app? 

Of zit em dat alleen in de kosten (dat je naast je bestaande KPN abonnement dan ook nog voor NLziet moet betalen)?

Hoi ​@Rombeek 

Nee, er zitten geen nadelen aan de app van NLZIET via de Apple TV 4K mediaspeler.
De app van NLZIET is zelfs beter ontwikkeld dan de KPN TV+ App van KPN waar toch met regelmaat (helaas nog) problemen mee zijn ondanks de updates vanuit KPN.

Zelf gebruik ik NLZIET ook via mijn Apple TV 4K, en het beeld vind ik zelfs mooier dan die van KPN, omdat NLZIET de TV zenders in 1080P/50 (progressive beeldformaat) uitzend en KPN in de wat mindere 1018i/50 formaat.

Daarnaast krijg je bij NLZIET gratis en voor niets NPO Plus (los abonnement 2,95 per maand), RTL, KIJK (SBS zenders) en BBC NL+ (zonder reclame).

Hierdoor is het NLZIET Premium abonnement omgerekend goedkoper dan een TV abonnement bij KPN, omdat je bij KPN géén NPO Plus, RTL, KIJK en BBC NL+ zonder reclame krijgt.
Bij KPN heb je wel BBC NL+ maar daar krijg je dan wel reclame bij.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

Waarom KPN geen spoed zet achter het maken van de KPN app voor Apple is mij ook een raadsel.

P.S.

Zenders zenden uit in 1080i/50

Het 1080P/50 is digitaal omgezet en grappig om te lezen dat dat beeld als mooier wordt gezien.

KPN doet dit ook op Digitenne. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Waarom KPN geen spoed zet achter het maken van de KPN app voor Apple is mij ook een raadsel.

P.S.

Zenders zenden uit in 1080i/50

Het 1080P/50 is digitaal omgezet en grappig om te lezen dat dat beeld als mooier wordt gezien.

KPN doet dit ook op Digitenne. 

Hoi ​@joop2011 

En toch is het echt waar!
Ik heb zowel het beeldkwaliteit van KPN als die van NLZIET vergeleken op mijn LG OLED televisie, en dan zie je echt het verschil.
De kleurkwaliteit van NLZiet is echt mooier dan die bij KPN, ook al is het digitaal omgezet naar 1080P/50.

NLZIET biedt over het algemeen een betere beeldkwaliteit (Full HD 1080p/50 progressief) dan KPN (standaard HD 1080i interlaced) voor de belangrijkste Nederlandse zenders, dankzij een hogere bitrate (tot 7.5 Mbps) en het modernere progressive beeldformaat, wat zorgt voor scherper beeld, vooral bij beweging.
De uiteindelijke kwaliteit hangt wel af van je eigen internetverbinding en het gebruikte apparaat (smart TV, Apple TV, Chromecast). 

Waarom NLZIET vaak beter is:

• Hogere Bandbreedte: NLZIET streamt met tot 7.5 Mbps, terwijl KPN vaak lager zit, wat resulteert in meer details.
  • Progressief Beeld (1080p): NLZIET gebruikt 1080p/50fps (progressief), wat vloeiender is dan het 1080i (interlaced) formaat dat veel traditionele providers (zoals KPN) gebruiken. 

Wat je nodig hebt voor de beste kwaliteit:

• Snelle, Stabiele Internetverbinding: Glasvezel is ideaal voor de beste ervaring.
  • Compatibel Apparaat: Een Apple TV 4K of een recente smart TV met de NLZIET-app geeft vaak de beste resultaten. 

Kortom: Als beeldkwaliteit voor jou belangrijk is, biedt NLZIET een merkbaar scherper en vloeiender beeld dan de standaard HD-streams van KPN, mits je een goede internetverbinding hebt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

@Michel.uit.Arnhem 

Hartelijk dank voor de uitleg.

Op de Sagemcom DIW7022 en KPN Soundbox is de stream bij de eerste 10 zenders 14,5 Mb/s en dat beeld is ook veel mooier.

Nu hopen dat KPN snel de Apple app maakt en ter beschikking stelt. 

Ik zie dit al vele jaren voorbij komen.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 8, 2026

Ik verwacht dit jaar toch wel de Apple TV app van KPN. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Ik verwacht dit jaar toch wel de Apple TV app van KPN. 

Hoe moeilijk kan dat zijn als je al een iOS app hebt? 😉

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Eigenlijk had die er natuurlijk al lang moeten zijn.

Of die in 2026 te verwachten valt? De kans daarop lijkt me nihil. Weliswaar staat die tegenwoordig op de 'roadmap’ maar dat zegt feitelijk net zo veel als ‘er is nu nog niets over bekend'.

Wat wel duidelijk is, dat er al ruim een jaar (!) geprobeerd wordt een goed werkende Smart TV+ app te ontwikkelen voor Android/Google TV. Daarna komt er een Smart TV+ app voor Tizen (Samsung), dan Web OS (LG) en daarna is wellicht Titan (Philips) aan de beurt.

Als dat allemaal net zo voortvarend (ahum) als de Smart TV+ app voor Android/Google wordt aangepakt dan is het zo rond 2029/2030 als de Apple TV aan bod komt.  

Even geduld dus nog.