Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 638 reacties
  • 32314 keer bekeken

Toon eerste bericht

638 reacties

Forum|alt.badge.img+16
  • January 8, 2026

Eigenlijk had die er natuurlijk al lang moeten zijn.

Of die in 2026 te verwachten valt? De kans daarop lijkt me nihil. Weliswaar staat die tegenwoordig op de 'roadmap’ maar dat zegt feitelijk net zo veel als ‘er is nu nog niets over bekend'.

@Berteman Net als dat op mijn domein al 4 jaar staat dat er binnenkort een website op komt. Ze beloven wat om mensen zoet te houden, want men denkt die app komt er, zou ik nou wel of niet weggaan… 

Wat wel duidelijk is, dat er al ruim een jaar (!) geprobeerd wordt een goed werkende Smart TV+ app te ontwikkelen voor Android/Google TV. Daarna komt er een Smart TV+ app voor Tizen (Samsung), dan Web OS (LG) en daarna is wellicht Titan (Philips) aan de beurt.

Je zou toch denken dat het voor een groot bedrijf als KPN helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Het gaat al mis in de basis, want ook de eigen ontvanger loopt 5 jaar achter op de werkelijkheid. 
Ik denk in die volgorde, kpn heeft schijnbaar maar een handjevol mensen die apps bouwen, het nog wel jaren gaat voortduren.  Hun eigen ontvangers moeten naar 14, er moeten nog bendes aan niet relevante apps gebouwd gaan worden, dus dit duurt wel effe. 

Maar ik heb deze quote nu opgeslagen want ​@Arjan van KPN heeft nu zwart op wit gezegd dat het iets voor dit jaar is.  Ik twijfel nog of ik het voor dit jaar nog aankijk. 

Ik denk dat de andere kerstcadeau's het ‘leed’ een beetje moeten verzachten. Het wordt echt iets voor het nieuwe jaar.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Maar ik heb deze quote nu opgeslagen want ​@Arjan van KPN heeft nu zwart op wit gezegd dat het iets voor dit jaar is.  Ik twijfel nog of ik het voor dit jaar nog aankijk. 

Ik denk dat de andere kerstcadeau's het ‘leed’ een beetje moeten verzachten. Het wordt echt iets voor het nieuwe jaar.

Maar ​@Chrizziey , er staat toch niet, welk nieuw jaar?  

Zoals je zelf ook terecht opmerkt: het updaten naar 14 van de DIW7022 en de Soundbox brengt ook nog het nodige met zich mee en lijkt net zo voorspoedig te gaan als de ontwikkeling van de Smart TV+ app voor Samsung en LG.

Hoe dan ook: ik wacht niet meer op de TV App voor de Apple TV. ‘Even geduld’ is toch iets anders dan eindeloos geduld.

Forum|alt.badge.img+16
  • January 8, 2026

Ansich als je in december 2025 post '’Iets voor in het nieuwe jaar'’ ga ik uit dat het 2026 is. Maar KPN kennende zal dit inderdaad wel niet zo zijn. Voor alles wat op de routemap komt zal ministens een jaar of 5 gaan duren.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Ansich als je in december 2025 post '’Iets voor in het nieuwe jaar'’ ga ik uit dat het 2026 is. Maar KPN kennende zal dit inderdaad wel niet zo zijn. Voor alles wat op de routemap komt zal ministens een jaar of 5 gaan duren.

Ansich?? (Duits) 😉😊

Als ik het goed heb, zie ik deze vraag al heel erg lang voorbijkomen.

Zal mij niets verbazen dat de Apple fans hier al 5 jaar om vragen.

Het zou KPN sieren om het dit jaar (2026) voor elkaar te maken.

P.S.

Ook al ben ik zelf geen Apple Fan, volg ik dit wel met belangstelling en hoop dat het voor de Apple fans snel geregeld word.😉

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Aangezien ik een “echte” Apple fan ben, en ik 4 producten (iMac, Apple TV 4K, iPhone 17 en Apple Watch Ultra 3) hiervan in huis heb, is het vertrouwen dat KPN nog gaat komen met de KPN TV+ App speciaal voor Apple TV, naar het 0 punt gedaald.

Mijn topic (deze) bestaat al ruim 2 jaar, en sinds die tijd is er niets veranderd.
Er wordt van alles geroepen, zoals het staat op de “roadmap” en “hij komt er echt” zijn nietszeggende uitspraken, waar wij als Apple fan niets mee kunnen.

Het is veel te vrijblijvend, en inmiddels niets meer dan zoethouder vanuit KPN, vanuit de mond van de moderatoren die hier ook niets aan kunnen doen.

Ik geloof er niet meer in dat KPN gaat komen met de KPN TV+ app speciaal voor de Apple TV 4K, aangezien deze app er allang geweest had kunnen zijn.
Ik geloof het pas, en niet eerder, als KPN de app echt gaat lanceren!!

Momenteel gebruik ik met veel plezier, de NLZIET app op mijn Apple TV 4K, en dat zal voorlopig ook zo blijven.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 9, 2026

Hoop houden mensen! 

Het kan zomaar zijn dat Arjan iets meer weet dan wij. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Wat is ie mooi, hė? Dit is de 4K uitvoering.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Noordzee 

Met alle respect, die hoop is bij mij als “sneeuw ⛄ voor de zon 🌤 verdwenen”, en bij meer mede klanten die hier al jaren om vragen.

Ik geloof het niet eerder, dan op de dag dat KPN daadwerkelijk de KPN TV+ App lanceert voor de gebruikers van Apple TV 4K.
En mijn gevoel zegt: “dat dit nog heel lang kan gaan duren”!!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 9, 2026

Ik leef met jou mee. Gelukkig hebben we nog minimaal vier jaar Digitenne. (Tot en met begin 2030.) Maar goed: zodra de app voor Apple TV er komt, ga ik die waarschijnlijk wel ernaast gebruiken.  

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

De vraag om een TV App voor de Apple TV is er al jaren en het antwoord was ook jaren hetzelfde: ‘er is nog niets over bekend’. Weliswaar staat het nu op de ‘roadmap’ maar zonder dat duidelijk is wanneer er beslismomenten zijn te verwachten, kan de ‘roadmap’ ook een op een doodlopende weg eindigen: ‘het staat op de roadmap’ zegt dus eigenlijk net zo veel (of weinig) als ‘er is nog niets over bekend’.

‘Er is nog niets over bekend’ of ‘het staat op de roadmap’ gaf/geeft eigenlijk aan, dat er geen ambitie was/is, de concurrentie bij te blijven, in te halen of voorop te lopen.

Al met al: met ambitie en een vooruitziende blik had een TV app voor de Apple TV er al lang kunnen en moeten zijn.

Ik denk dat er al lang besloten is dat de app voor de Apple TV er niet gaat komen maar dat dit uit concurrentieoverwegingen en klantverwachting niet hardop wordt gedeeld.

Vage bewoordingen, zonder concreet te zijn, kan een ieder op de gewenste manier interpreteren. 

Forum|alt.badge.img+16
  • January 9, 2026

Momenteel gebruik ik met veel plezier, de NLZIET app op mijn Apple TV 4K, en dat zal voorlopig ook zo blijven.

@Michel.uit.Arnhem Maar ga jij echt voor enkel z'n app weer terug naar KPN? Stel dat die er al komt zou ik de eerste maanden nog rekenen op dat die meer crasht dan werkt. KPN kennende zou een update dan even lang duren als de lancering. 
Als ik nu al kijk hoe brak die airplay functie werkt (die werkt niet eens zoals Apple het vereist) ben ik niet hoopvol. KPN heeft het zo gebouwd dat het een spiegel van het scherm stuurt ipv de stream naar de tv. Doe je wat anders op je iPhone dan is de stream gone. 

Het feit dat er zoveel lucht verspreid wordt waar men heel veel worden gebruikt om niks te zeggen vanuit KPN ben ik niet hoopvol. Als ik eenmaal het product kpn tv+ de rug toegekeerd heb, dan kom ik nooit weer terug. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Even nagekeken, en inderdaad 5 jaar geleden was er al een topic over.

zie hier.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Chrizziey 

Ik ben een tevreden klant bij KPN, maar alleen met Mobiel, Glasvezel Internet en Vast Bellen.
Alleen om televisie te kijken, heb ik dus de NLZIET app op mijn Apple TV 4K.

Ondanks dat ik géén hoop meer heb, dat KPN nog komt met de KPN TV+ app voor Apple TV 4K, ben ik al helemaal overgegaan naar NLZIET, waar ik zeer tevreden over ben.
Ik stap zeker niet gelijk over naar KPN TV+, als de app voor de Apple TV wordt gelanceerd door KPN, dit in verband met bugs en het crashen van de app.

Daarnaast betaal ik bij NLZIET veel minder per maand (NLZIET Premium - 9,95 euro per maand), en daar bij krijg je gratis NPO Plus, RTL, KIJK en BBC NL+ (reclame vrij) er standaard bij.
Plus dat NLZIET zich ook door blijft ontwikkelen de komende tijd.