Skip to main content
Vraag

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 861 reacties
  • 39504 keer bekeken

Toon eerste bericht

861 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 5, 2026

Ik denk dat de keuze simpel is, als je echt de AppleTV App wil hebben voor tv.

1. NLZIET pakken, zelfde prijs maar iets minder aanbod.
  2. Overstappen naar een andere provider die zijn zaken wel op orde heeft als je alles onder 1 dak wilt hebben.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 5, 2026

Apple TV-gebruikers gezocht! 📺

Ik geloof dat de community het op heeft gegeven gezien de hoeveelheid reacties hier 😂

Ja geef ze eens ongelijk..

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 5, 2026

Iets minder aanbod maar ook iets lagere prijs. NLZiet Extra kost €131,40 per jaar, KPN TV+ kost €12,75 p/m, dat is €153,00 per jaar.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 5, 2026

@bnh je vergeet wel voor het gemak even dat je als voetbalsupporter hier natuurlijk helemaal niks aan hebt. ESPN/Ziggo levert geen zaken aan NLZiet. Daarnaast is alleen Ziggo en Canal+ momenteel die de boel op orde heeft. Ik hoorde dat Odido een Apple TV app herbouwd maar dat het meer op een Android TV app lijkt (wat een hel moet dat zijn qua besturing). Ik ben bang dat KPN dit ook gaat doen. Waardoor er totaal geen normale weg in zit qua gebruik. 

Ik heb heel eerlijk liever dan geen app dan een Apple TV app die op een Android TV app lijkt. Totaal onwerkbaar. 

• Nieuwkomer
  • August 5, 2026

Ik zie het forum volstaan met vragen over een native app voor de Apple TV dus voeg ik nog maar eens een nieuwe request hiervoor toe.

Ik heb net de setopbox ontvangen (weer een extra afstandsbediening), maar heb geen vrije HDMI poorten meer op mijn tv dus kan er niks mee (en dus ook niks met mijn tv abonnement op mijn tv).

Ik heb natuurlijk geen idee hoe de codebase van de iOS app eruit ziet, maar het zou in deze tijd toch wat makkelijker moeten zijn deze te porten naar een tvOS compatibele versie. Laat Claude er desnoods even op los gaan (voor het basiswerk).

Admin: Vraag samengevoegd met bestaand topic over dit onderwerp

Volgens mij zit de uitdaging niet zozeer in de techniek of de code, maar vooral in de prioriteiten die KPN stelt.

Uit de reactie die ik van KPN heb ontvangen blijkt dat eerst de TV+-apps voor Samsung, LG en Youfone worden afgerond. Pas daarna komt Apple TV aan bod. Dat suggereert dat KPN de grootste platformen momenteel voorrang geeft en dat de Apple TV-doelgroep vooralsnog niet groot genoeg wordt geacht om eerder prioriteit te krijgen.

Juist daarom denk ik dat het belangrijk is dat Apple TV-gebruikers zich hier blijven melden. Hoe duidelijker de vraag vanuit de community zichtbaar wordt, hoe beter KPN kan meewegen dat deze doelgroep misschien groter én actiever is dan nu wordt aangenomen.

Als de iOS app een beetje van deze tijd is en SwiftUI gebruikt zou een port naar tv OS volgens mij niet heel complex moeten zijn. Er hoeft in ieder geval niet iets voor een heel nieuw OS opgebouwd te worden (wat voor Samsung/LG/Whatever tv brand wel het geval is).

Ik werk zelf in software development en laaghangend fruit is het eerste wat wij als team de sprint inslepen ;)

Zou dus mooi zijn als deze vraag bij een PO van het TV+-app team terecht zou komen.

• Topper
  • August 6, 2026

Iets minder aanbod maar ook iets lagere prijs. NLZiet Extra kost €131,40 per jaar, KPN TV+ kost €12,75 p/m, dat is €153,00 per jaar.

Je kunt er alleen geen Ziggo totaal sport pakket mee bundelen en dat weten KPN ZIGGO en Odido of Canal+ maar al te goed want dit kan alleen met een TV pakket van een van deze vier

• Topper
  • August 6, 2026

Ik zie het forum volstaan met vragen over een native app voor de Apple TV dus voeg ik nog maar eens een nieuwe request hiervoor toe.

Ik heb net de setopbox ontvangen (weer een extra afstandsbediening), maar heb geen vrije HDMI poorten meer op mijn tv dus kan er niks mee (en dus ook niks met mijn tv abonnement op mijn tv).

Ik heb natuurlijk geen idee hoe de codebase van de iOS app eruit ziet, maar het zou in deze tijd toch wat makkelijker moeten zijn deze te porten naar een tvOS compatibele versie. Laat Claude er desnoods even op los gaan (voor het basiswerk).

Admin: Vraag samengevoegd met bestaand topic over dit onderwerp

Volgens mij zit de uitdaging niet zozeer in de techniek of de code, maar vooral in de prioriteiten die KPN stelt.

Uit de reactie die ik van KPN heb ontvangen blijkt dat eerst de TV+-apps voor Samsung, LG en Youfone worden afgerond. Pas daarna komt Apple TV aan bod. Dat suggereert dat KPN de grootste platformen momenteel voorrang geeft en dat de Apple TV-doelgroep vooralsnog niet groot genoeg wordt geacht om eerder prioriteit te krijgen.

Juist daarom denk ik dat het belangrijk is dat Apple TV-gebruikers zich hier blijven melden. Hoe duidelijker de vraag vanuit de community zichtbaar wordt, hoe beter KPN kan meewegen dat deze doelgroep misschien groter én actiever is dan nu wordt aangenomen.

Als de iOS app een beetje van deze tijd is en SwiftUI gebruikt zou een port naar tv OS volgens mij niet heel complex moeten zijn. Er hoeft in ieder geval niet iets voor een heel nieuw OS opgebouwd te worden (wat voor Samsung/LG/Whatever tv brand wel het geval is).

Ik werk zelf in software development en laaghangend fruit is het eerste wat wij als team de sprint inslepen ;)

Zou dus mooi zijn als deze vraag bij een PO van het TV+-app team terecht zou komen.

Interessant inzicht, dank voor de toelichting.

Ik kan me voorstellen dat wanneer de app inderdaad modern is opgebouwd met SwiftUI en een gedeelde codebase, een tvOS-versie technisch minder ingrijpend is dan het ontwikkelen en onderhouden van apps voor meerdere Smart TV-platformen.

Toch krijg ik uit de communicatie van KPN vooral de indruk dat de techniek niet de grootste bottleneck is, maar de productprioriteit. De volgorde Samsung, LG, Youfone en daarna Apple TV lijkt vooral een strategische keuze op basis van bereik en beschikbare ontwikkelcapaciteit.

Juist daarom zou het mooi zijn als deze vraag inderdaad rechtstreeks bij de Product Owner van het TV+-team terechtkomt. Een onderbouwde businesscase, gecombineerd met de blijvende vraag vanuit de community, kan uiteindelijk net zo belangrijk zijn als de technische haalbaarheid.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Je kunt er alleen geen Ziggo totaal sport pakket mee bundelen en dat weten KPN ZIGGO en Odido of Canal+ maar al te goed want dit kan alleen met een TV pakket van een van deze vier

Hoi ​@RuufB 

Ik kijk al een behoorlijke tijd naar de televisie zenders via NLZIET.
Daarbij mis ik totaal niet de sportzenders van ESPN en Ziggo Sport, maar gewoon de meest bekeken TV zenders van Nederland en de regionale omroepen.

Hierbij moet ik wel vermelden dat ik geen sportfanaat ben, en voetbal mij totaal niet intereseert.

Ik betaal 9,95 euro per maand voor NLZIET Premium, dat is op jaarbasis dus 119,40 euro.
Neem ik KPN TV+ dan betaal ik 12,75 euro per maand, wat op jaarbasis 153,00 euro is.

Dus een besparing van 33,60 euro.

Zodra KPN de KPN TV+ App voor de Apple TV 4K gaat lanceren, ga ik opnieuw de afweging maken of ik weer terugkeer naar KPN voor televisie, omdat je voor die paar euro extra wel meer televisiezenders binnen krijgt (ik krijg het Pluspakket er gratis bij - combivoordeel) in vergelijking met NLZIET.

Maar voorlopig hoef ik deze afweging niet te maken.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 7, 2026

Zodra KPN de KPN TV+ App voor de Apple TV 4K gaat lanceren, ga ik opnieuw de afweging maken of ik weer terugkeer naar KPN voor televisie, omdat je voor die paar euro extra wel meer televisiezenders binnen krijgt (ik krijg het Pluspakket er gratis bij - combivoordeel) in vergelijking met NLZIET.

Maar NLZiet heeft veel meer voordelen dat je ook zonder reclame van de meeste zenders de boel kan terugkijken. KPN heeft hier nog steeds de oude opnemen functie voor, maar dan moet je net onthouden om iets op te nemen. Plus is vermoed op termijn dat KPN bij RTL ook reclame moet tonen. 

Maar voorlopig hoef ik deze afweging niet te maken.

Denk met de huidige stand van zaken, dat je de komende 6 jaar nog wel prima zit bij NLZiet. KPN heeft per app 2 jaar nodig en we moeten alles nog (eigenlijk is er nog geen begin). Vraag mij af tegen die tijd of iemand nog ouderwets tv kijkt. 

• Topper
  • August 7, 2026

Hoi @Michel,

Ik herken je afweging. Voor veel kijkers is NLZIET inderdaad een uitstekend alternatief, zeker als je geen behoefte hebt aan ESPN of Ziggo Sport.

Voor mij zit de beperking echter ergens anders. Ik kijk graag via de Apple TV 4K en wil daarbij kunnen kiezen uit álle tv-aanbieders, zonder afhankelijk te zijn van een specifiek kastje of platform.

NLZIET bewijst dat een volwaardige tv-dienst op Apple TV prima mogelijk is. Daarom vind ik het jammer dat KPN, Ziggo, Odido en Canal+ nog niet allemaal dezelfde platformvrijheid bieden. Zeker voor klanten die bewust voor het Apple-ecosysteem kiezen, zou de hardware geen beperkende factor moeten zijn.

Daarnaast kijk ik graag naar golf. De toernooien die ik wil volgen zijn vrijwel uitsluitend via Ziggo Sport Totaal beschikbaar. Dat pakket kun je alleen afnemen in combinatie met een tv-abonnement van Ziggo, KPN, Odido of Canal+. Daardoor is NLZIET voor mij geen volledig alternatief, hoe goed de dienst verder ook is.

Op het moment dat KPN TV+ als native Apple TV-app beschikbaar komt, ga ik de vergelijking opnieuw maken. Dan draait de keuze weer om content, prijs en kwaliteit van de dienst, en niet om het apparaat waarop ik wil kijken. Dat lijkt mij uiteindelijk ook de meest klantvriendelijke situatie.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 7, 2026

Een Apple TV 4K is gewoon fantastisch. Daar kan geen Android boxje aan tippen.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 7, 2026

Een Apple TV 4K is gewoon fantastisch. Daar kan geen Android boxje aan tippen.

Kwaliteit heeft z’n prijs. Het kost wat, maar dan krijg je ook wat. 

Zojuist hier een mooi dealtje gesloten met Canal+, heb nu er ook ESPN bij zonder extra kosten. Ik blijf het volgen, maar kpn kan de komende 6 jaar rustig gaan bouwen 😎. Of ik ooit weer terugkeer? Dunno.