Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

 

 

Beste @Erwin_  of @Marcia_ 

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn, om ook een reactie te geven binnen mijn topic, omtrent de laatste stand van zaken met betrekking van de KPN TV app voor Apple TV 4K.

Want de vraag hierom neemt momenteel wel toe.

Alvast hartelijk dank!

Ik zou nog toevoegen: een inhoudelijke reactie, @Michel.uit.Arnhem 

Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp. Het nietszeggende er is nog niets over bekend was tien jaar geleden nog enigszins geloofwaardig en uit concurrentieoverwegingen een te begrijpen antwoord.

Aangezien kpn zo’n beetje de enige Nederlandse provider is, voor wie de Apple TV nog onontgonnen terrein is, zal de concurrentie van een inhoudelijk antwoord écht niet in paniek raken, hooguit wat meewarig grinniken.

 

Hoi @Berteman 

Inderdaad opvallend dat een moderator nog niet even de moeite heeft genomen, om even te reageren binnen mijn aangemaakte topic, terwijl er al meer dan 100 reacties geplaatst zijn.
Ik heb het binnen mijn topic tot tweemaal toe gevraagd, dus het ligt al bij een aantal moderators op hun bordje.

Dat de concurrentie niet meer in paniek zal gaan raken ben ik het zeker met je eens, die zullen alleen maar stiekem lachen in hun vuistje, aangezien zei wel hun TV app al beschikbaar hebben gesteld voor hun klanten met een Apple TV (4K) in huis.
Als KPN meer had gelet op wat hun concurrenten hierin deden, dan had KPN  allang een KPN TV app voor Apple TV uitgebracht, zeker nu ze zelfs bijna de grootse internet en televisie provider zijn geworden.

Dus ik hoop daarom nog steeds, dat er binnen enkele dagen één van de moderators een reactie zal gaan geven binnen mijn topic, dat zou sowieso alleen al heel netjes zijn.

Ik zorg er in de tussentijd wel voor, dat mijn topic in de picture blijft.
Want ik blijf vechten voor alle klanten van KPN (inclusief mezelf uiteraard) die een Apple TV (4K) in hun woonkamer hebben staan, en graag de KPN TV app daarop willen zetten.

Want deze groep mag zeker niet vergeten worden!


KPN heeft KabelTex overgenomen bron.
KabelTex kan gebruikt worden op de Apple TV via de app TV-2GO. bron
Hiermee heeft KPN dus toegang tot een al werkende app voor Apple TV.

Dat dus. Waar is het wachten op?

TV2GO is opgericht door drie internet- en televisieservice providers in Nederland. Dit zijn KabelTex (overgenomen door KPN), SKP en SKV. bron

Als de drie kleinste providers dit kunnen, dan is het toch beschamend te zien, hoe de ‘beste’ en één van de grootste, hier hopeloos achterblijft.

 

Helemaal mee eens!
Zelf de kleinste lokale internet en televisie providers hebben een TV app voor Apple TV.
KPN als bijna grootste provider van Nederland, zou zich op dit punt zeker moeten schamen.

De wereld bestaat niet alleen uit Android als besturingssysteem.


Michel.uit.Arnhem schreef:

Apple TV 4K is inderdaad méér dan een mediabox alleen, en is ook niet vergelijkbaar met de KPN TV+ ontvanger van Sagecomm, zo kun je bijvoorbeeld via de Apple TV 4K al je gemaakte foto’s en filmpjes (die je in de iCloud hebt staan, en via je iPhone hebt gemaakt/opgenomen) laten zien aan je familie en vrienden via je televisie, aangezien iCloud via al je Apple producten is te bereiken.

Uiteraard kan je met een Android/Google TV (en dus ook de TV+ Box) ook al je gemaakte foto's en filmpjes (die je in de cloud hebt staan en via jouw Android telefoon of Canon camera hebt gemaakt/opgenomen) laten zien aan je familie en vrienden via je televisie, aangezien jouw Google Drive of andere (privé) cloud via al je Android producten te bereiken is.

 

En ten aanzien van die terechte vraag: Ja, ik weet dat de smart-TV app maar heel weinig gebruikt wordt op de primaire televisie en daar zijn hele andere bronnen voor dan een huis aan huis onderzoek.


En ten aanzien van die terechte vraag: Ja, ik weet dat de smart-TV app maar heel weinig gebruikt wordt op de primaire televisie en daar zijn hele andere bronnen voor dan een huis aan huis onderzoek.

Ik ben wel benieuwd naar de bron en of die voor iedereen ook te verifiëren is.


En ten aanzien van die terechte vraag: Ja, ik weet dat de smart-TV app maar heel weinig gebruikt wordt op de primaire televisie en daar zijn hele andere bronnen voor dan een huis aan huis onderzoek.

Ik ben wel benieuwd naar de bron en of die voor iedereen ook te verifiëren is.

Hoi @wjb 

Net zoals @Berteman ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd over welke bronnen je het dan hebt??
Kun je daarvan een paar opnoemen, want mij is nooit iets gevraagd.
Daarnaast hou ik van openheid en transparantie, dus ik ben benieuwd naar je antwoord.


Michel.uit.Arnhem schreef:

Net zoals @Berteman ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd over welke bronnen je het dan hebt??
Kun je daarvan een paar opnoemen, want mij is nooit iets gevraagd.
Daarnaast hou ik van openheid en transparantie, dus ik ben benieuwd naar je antwoord.

De bron is dit forum.

Als je leest hoeveel topics er gestart zijn t.a.v. de smart-TV app en hoeveel reacties dat opgeleverd heeft dan kan het niet anders dat dat er maar weinig gebruik gemaakt wordt van de smart-TV app. Vragen over issues die zowel voor de smart-TV app van toepassing zijn als ook voor de andere apps (Android, iOS, TV+ Box en site) zien we veel frequenter gesteld worden voor die andere apps. Met behulp van extrapolatie en statistische beginselen kan je dan niet anders dan concluderen dat het gebruik van de smart-TV app relatief gezien zeer laag is.

​​​​​

En ik snap ook wel dat men die smart-TV app veelal links laat liggen want als je dan toch sowieso al een TV ontvanger hebt staan voor de primaire televisie die wel doet wat die moet doen, gebruiksvriendelijker is en ook nog eens beter beeld levert dan is de drempel om die te gebruiken wel erg laag.

Waarom gebruik jij die smart-TV app niet eens een tijdje op jouw LG televisie, eens kijken of ook jij niet terug gaat verlangen naar de TV ontvanger.


Enige nadeel is dat je perse moet wisselen van afstandsbediening. De iTV app kan ik gewoon bedienen met mijn Samsung ab.. voor het kastje moet ik dan switchen naar de witte kpn afstandsbediening. Lijkt een kleinigheid maar als je lekker op de bank hangt te Netflixen (en ik gebruik de interne Samsung app) dan is het wel vervelend als je dan de witte ab moet pakken als je tussendoor even wil zappen op de lineaire tv.

daarom kan ik niet wachten tot Android 12 dan kan ik de Netflix app gaan gebruiken op de tv+ box.

 


Michel.uit.Arnhem schreef:

Net zoals @Berteman ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd over welke bronnen je het dan hebt??
Kun je daarvan een paar opnoemen, want mij is nooit iets gevraagd.
Daarnaast hou ik van openheid en transparantie, dus ik ben benieuwd naar je antwoord.

De bron is dit forum.

Als je leest hoeveel topics er gestart zijn t.a.v. de smart-TV app en hoeveel reacties dat opgeleverd heeft dan kan het niet anders dat dat er maar weinig gebruik gemaakt wordt van de smart-TV app. Vragen over issues die zowel voor de smart-TV app van toepassing zijn als ook voor de andere apps (Android, iOS, TV+ Box en site) zien we veel frequenter gesteld worden voor die andere apps. Met behulp van extrapolatie en statische beginselen kan je dan niet anders dan concluderen dat het gebruik van de smart-TV app relatief gezien zeer laag is.

Extrapolatie klinkt natuurlijk machtig interessant maar de vraag die je je ook moet stellen, is hoeveel waarde je kunt hechten aan het aantal gestarte topics over de Smart-TV app op dit forum. Niet iedereen die problemen ondervindt met de Smart TV-app weet de weg naar dit forum te vinden. En, zeker niet onbelangrijk: gebruikers die géén problemen met de Smart-TV app ervaren, zullen zich niet massaal melden.

Het aantal gestarte topics is dus een zeer onbetrouwbare waarde en daarnaast ontbreken andere waarden. Ook behulp van extrapolatie en statistiek, kan je daarom met de gestarte topics op dit forum niet eens een ruwe schatting maken van het aantal gebruikers dat problemen ondervindt met de Smart-TV, laat staan dat het totaal aantal gebruikers te schatten is.

​​​​​En ik snap ook wel dat men die smart-TV app veelal links laat liggen want als je dan toch sowieso al een TV ontvanger hebt staan voor de primaire televisie die wel doet wat die moet doen, gebruiksvriendelijker is en ook nog eens beter beeld levert dan is de drempel om die te gebruiken wel erg laag.

Het kan zo maar zijn dat de TV ontvanger juist naast de secundaire televisie staat omdat daarop de Smart-TV app niet meer werkt en op de primaire tv de Smart TV-app die doet wat die moet doen. 


Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.
 

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!
 

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉
 

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.


Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.
 

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!
 

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉
 

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.

 

Beste @Paul_ 

Hartelijk dank dat je even de tijd hebt genomen, om namens het moderatie team een reactie te geven binnen mij geopende topic, dat waardeer ik ten zeerste.

Het is ook duidelijk, dat het binnen KPN een duidelijke wens is, om ook voor de Apple TV gebruikers een KPN TV+ app te gaan ontwikkelen, en die vervolgens ook uit te gaan brengen.

Daarom is het ook zeer plezierig 😊 om te vernemen, dat de de KPN TV+ app ook beschikbaar gaat komen voor Apple TV, maar dat daar nog geen datum aan gekoppeld kan worden.
Vanuit mijn kant, als auteur van deze topic, heb ik ook geen vervolgvragen meer aan je, maar wacht gewoon rustig af totdat het moment dat je gaat zeggen, de KPN TV+ app gaat nu live voor Apple TV!

Ik heb daarom jouw reactie is antwoord bestempeld!
Nogmaals hartelijk dank voor je reactie, en het brengen van ook nog een goed 👍🏻 nieuws.


Da’s goed nieuws!!! Dank daarvoor!


Dan ga ik binnenkort toch maar weer een Apple TV kopen 


Da’s goed nieuws!!! Dank daarvoor!

Hoi @KarenenRobertenMees 

Inderdaad goed 🎉 nieuws, al moeten we nog wel even geduld hebben.
Maar met dit goede nieuws, gaat dat ons zeker lukken.


Dat is mooi nieuws @Paul_ . Betekent dat ook dat KPN de smart-TV app ook formeel op de Android/Google TV mediaboxen gaat ondersteunen?


Goed nieuws! 👌 Wellicht wat voorbarig maar bij deze meld ik me alvast aan om te zijner tijd te testen!😊


Top nieuws Paul! Ik kijk er erg naar uit!


@Paul_ Dank voor het delen. Mooi nieuws inderdaad. Kijk er naar uit. Ook mij mag je opschrijven voor het testen. Maar ik vermoed het gross van de mensen in dit draadje 😄


De Apple TV bestaat al zo lang en KPN heeft al zo lang beloofd om daarvoor een app te maken. Net als glasvezel hier in Haarlem Schalkwijk in Q3. Dat is de reden voor mijn keuze voor KPN i.p.v. destijds T-Mobile (die al geruime tijd een app hebben en al glasvezel hier hadden aangelegd). Ik ga niet meer op KPN wachten voor deze app en glasvezel. Het wachten op dit logge bedrijf heeft voor mij lang genoeg geduurd. Zodra mijn contract afloopt ben ik weg bij KPN. KPN lijkt Mark Rutte wel.


Bedankt voor het delen van je frustratie en veel succes verder en een hele fijne dag


Goed nieuws !  Ben zeer benieuwd wat er gaat komen.


De Apple TV bestaat al zo lang en KPN heeft al zo lang beloofd om daarvoor een app te maken. Net als glasvezel hier in Haarlem Schalkwijk in Q3. Dat is de reden voor mijn keuze voor KPN i.p.v. destijds T-Mobile (die al geruime tijd een app hebben en al glasvezel hier hadden aangelegd). Ik ga niet meer op KPN wachten voor deze app en glasvezel. Het wachten op dit logge bedrijf heeft voor mij lang genoeg geduurd. Zodra mijn contract afloopt ben ik weg bij KPN. KPN lijkt Mark Rutte wel.

 

Hoi @mycontrolnl 

Even ter aanvulling op jouw bericht.
KPN Netwerk (staat helemaal los van KPN de provider) gaat over de aanleg van glasvezel binnen jouw gemeente, vaak in nauwe samenwerking met onderaannemers die de opdracht krijgen om het aan te gaan leggen.

Dus voor alle vragen over de aanleg van glasvezel van KPN binnen jouw gemeente, verwijs ik je vriendelijk door naar:  KPN Netwerk

En de KPN TV+ app voor Apple TV (4K) komt eraan, zoals je in deze topic kon lezen.


Goed nieuws !  Ben zeer benieuwd wat er gaat komen.

Hoi @MitchSouth 

Ik ben ook erg benieuwd hoop de KPN TV+ app eruit gaat zien voor Apple TV.


Mooie ontwikkeling!


Heb mijn AppleTV weer enigszins in ere hersteld. Had ‘m even een beetje genegeerd sinds KPN TV+. Gebruikte ‘m ook alleen wanneer voetbal en F1 tegelijk gestreamed werd (ESPN via KPN op HDMI 1 en ViaPlay via AppleTV op HDMI 2). 

En mijn beste aankoop van 2023, de laatste afstandsbediening voor Apple 4K 5th gen. Sinds deze week binnen via Bol. Man man man wat een verbetering is dat.

Wanneer ik zelf streams kijk, doe ik dat via AppleTV; alles heeeel stabiel, super beeld en geluid en geen bevestigingen bij afsluiten van een App “weet je het zeker etcetera”. De bediening verloopt ook veel beter en geen ViaPlay of andere streaming-issues. 
 

Ik kan echt niet wachten op de AppleTV KPNtv app!! Dan ga ik de vrouw ook uitleggen hoe het allemaal werkt hahahaha  

 

Fijne jaarwisseling en een goed 2024!!


KPN duurt lang! Gemis van Apple TV app maakt

dat ik nog niet volledig om ben van ziggo naar kpn. 


Reageer