Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

 

 

Heb niet alles gelezen maar, waarom zit iedereen, die zo bezig is met de beste beeldkwaliteit, zo te wachten op de app voor Apple TV? Streams en dus ook de beeldkwaliteit van de App zijn toch minder dan die van de TV+ ontvanger.

Dus het gebruiksgemak en het gebruik kunnen maken van de Apple TV verkiezen jullie boven de beste beeldkwaliteit?

Of gaat KPN de kwaliteit van de App, zowel de Apple als Android versie, gelijk trekken met de TV ontvangers? 


Heb niet alles gelezen maar, waarom zit iedereen, die zo bezig is met de beste beeldkwaliteit, zo te wachten op de app voor Apple TV? Streams en dus ook de beeldkwaliteit van de App zijn toch minder dan die van de TV+ ontvanger.

Dus het gebruiksgemak en het gebruik kunnen maken van de Apple TV verkiezen jullie boven de beste beeldkwaliteit?

Of gaat KPN de kwaliteit van de App, zowel de Apple als Android versie, gelijk trekken met de TV ontvangers? 

Waar lees jij dat er in dit topic beeldkwaliteit wordt verkozen boven het gebruiksgemak van een Apple TV?


Heb niet alles gelezen maar, waarom zit iedereen, die zo bezig is met de beste beeldkwaliteit, zo te wachten op de app voor Apple TV? Streams en dus ook de beeldkwaliteit van de App zijn toch minder dan die van de TV+ ontvanger.

Dus het gebruiksgemak en het gebruik kunnen maken van de Apple TV verkiezen jullie boven de beste beeldkwaliteit?

Of gaat KPN de kwaliteit van de App, zowel de Apple als Android versie, gelijk trekken met de TV ontvangers? 

Waar lees jij dat er in dit topic beeldkwaliteit wordt verkozen boven het gebruiksgemak van een Apple TV?

Wordt toch regelmatig benoemd. Maar dan verkiezen jullie dus gebruiksgemak boven beeldkwaliteit? Ik snap het gewoon niet. 


Maar dan verkiezen jullie dus gebruiksgemak boven beeldkwaliteit? 

En ook het gebruiksgemak zal er niet beter op worden tenminste, ik kan niet zeggen dat de smart-TV app nu zo gebruiksvriendelijk is en ik weet vrijwel zeker dat een eventuele smart-TV app voor Apple TV een vergelijkbare user interface zal krijgen.


Maar dan verkiezen jullie dus gebruiksgemak boven beeldkwaliteit? 

En ook het gebruiksgemak zal er niet beter op worden tenminste, ik kan niet zeggen dat de smart-TV app nu zo gebruiksvriendelijk is en ik weet vrijwel zeker dat een eventuele smart-TV app voor Apple TV een vergelijkbare user interface zal krijgen.

Dan snap ik deze hype al helemaal niet meer... 


Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.
 

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!
 

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉
 

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.

Ik wacht met smart af. Tot dan kijk ik canal+ op de Apple TV. Ik weiger te streamen vanaf iPhone of iPad. Zelfs via wifi is de Apple TV kwalitatief prettiger , rustiger kijken 


Sorry to post in English, but I just want to say I am really looking forward to a KPN AppleTV app. The KPN tv box really has been the hardest part of switching to KPN from Ziggo. We have to restart the box multiple times a day because the tv stream freezes. The AppleTV is just so much more reliable of a platform.


The AppleTV is just so much more reliable of a platform.

Be aware that the image quality will not be as good as on the TV+ Box itself as the bitrate of the streams used by the apps and website is lower than the bitrate of the streams on the TV+ Box. I also doubt that the reliability will be higher as the KPN TV apps on iOS and iPadOS as well as on WebOS and Tizen are not that reliable as well. The KPN TV apps on Android and Google TV seem to be more reliable.

I wonder why the TV stream freezes multiple times a day on your TV+ Box. Is this on a particular channel or does this happen on multiple channels?

How is your TV+ Box connected to your Experia/KPN Box?


The AppleTV is just so much more reliable of a platform.

Be aware that the image quality will not be as good as on the TV+ Box itself as the bitrate of the streams used by the apps and website is lower than the bitrate of the streams on the TV+ Box. I also doubt that the reliability will be higher as the KPN TV apps on iOS and iPadOS as well as on WebOS and Tizen are not that reliable as well. The KPN TV apps on Android and Google TV seem to be more reliable.

I wonder why the TV stream freezes multiple times a day on your TV+ Box. Is this on a particular channel or does this happen on multiple channels?

How is your TV+ Box connected to your Experia/KPN Box?

Afgelopen donderdag had ik ook problemen met de iOS en WebOs app. Tijdens een Europa League wedstrijd werkte de app niet op beide devices. 
 

Er werd gevraagd om opnieuw in te loggen. Met abonnementnummer en pin lukte dit niet maar ook niet met e-mail en wachtwoord. 
 

Na een half uur was het opgelost maar het heeft wel voor frustratie gezorgd.  


Bovenstaande was een korte landelijke storing @Santi0492 .

De online streams werkten bij niemand. 


Santi0492 schreef:

Afgelopen donderdag had ik ook problemen met de iOS en WebOs app. Tijdens een Europa League wedstrijd werkte de app niet op beide devices. 

Dat was een storing in het centrale TV platform en daar hadden de apps op Android toen ook last van.


Dank jullie voor de snelle antwoorden. 


Ja helaas ik zeg mijn abonnement op, bij het afsluiten vroeg ik of er een tv app was voor de appeltv maar dit bleek dus niet het geval. Was geen moeilijke keus om weer heel snel terug te gaan naar Ziggo. Heel jammer dat ik meteen een jaar aan KPN vast zat maar helaas het is wat het is in mei ben ik er gelukkig weer vanaf.

Maar goed wie weet wat ik doe als er wel een Apple TV app is want het internet was erg netjes.

 


Ja helaas ik zeg mijn abonnement op, bij het afsluiten vroeg ik of er een tv app was voor de appeltv maar dit bleek dus niet het geval. Was geen moeilijke keus om weer heel snel terug te gaan naar Ziggo. Heel jammer dat ik meteen een jaar aan KPN vast zat maar helaas het is wat het is in mei ben ik er gelukkig weer vanaf.

Maar goed wie weet wat ik doe als er wel een Apple TV app is want het internet was erg netjes.

Waarom is een KPN TV app zo ontzettend belangrijk voor je dat je blijkbaar zelfs genoegen neemt met minder netjes Internet. Ik dacht dat Apple gebruikers altijd voor kwaliteit kiezen maar waarom neem je dan wel genoegen met een lagere beeldkwaliteit want dat is echt de consequentie van het gebruik van de TV app vergeleken met die van een TV ontvanger.


Om dat ik op meerdere kamers Apple TV heb en dan overal tv kan kijken en met een KPN kast je kan dat maar in 1 kamer, en verder natuurlijk is het internet netjes maar niet zo doorslag gevend want het internet ik Ziggo is ook prima. Maar goed wie weet als de app van KPN komt voor de Apple TV dat ik toch weer overstap.

Maar ze kunnen nog niet zeggen wanneer de app er komt dus ik wacht het nog wel even af.


2 maanden verder nog steeds geen update hoe het er voor staat 

Ik krijg steeds meer reden om over te stappen 

Kpn kan geen 4gb glasvezel leveren obido wel 

Kpn kan geen app naar de apple tv brengen obido wel 

Kost je klanten dit kpn 


Tja … de Apple TV gaat komen maar er is verder nog niets over bekend…


2 maanden verder nog steeds geen update hoe het er voor staat 

Ik krijg steeds meer reden om over te stappen 

Kpn kan geen 4gb glasvezel leveren obido wel 

Kpn kan geen app naar de apple tv brengen obido wel 

Kost je klanten dit kpn 

Zolang klanten alleen maar dreigen en het niet doen zal dat wel meevallen 😉


Ja helaas ik zeg mijn abonnement op, bij het afsluiten vroeg ik of er een tv app was voor de appeltv maar dit bleek dus niet het geval. Was geen moeilijke keus om weer heel snel terug te gaan naar Ziggo. Heel jammer dat ik meteen een jaar aan KPN vast zat maar helaas het is wat het is in mei ben ik er gelukkig weer vanaf.

Maar goed wie weet wat ik doe als er wel een Apple TV app is want het internet was erg netjes.

Waarom is een KPN TV app zo ontzettend belangrijk voor je dat je blijkbaar zelfs genoegen neemt met minder netjes Internet. Ik dacht dat Apple gebruikers altijd voor kwaliteit kiezen maar waarom neem je dan wel genoegen met een lagere beeldkwaliteit want dat is echt de consequentie van het gebruik van de TV app vergeleken met die van een TV ontvanger.

Mag ik vragen of jij ook intern bij KPN kan doorgeven dat ze mij uitnodigen voor de alpha/beta tests? Lijkt erop dat jij hier toegang tot hebt omdat je al hebt kunnen vergelijken dat de TV app en TV ontvanger verschillende beeld kwaliteiten zouden aanbieden.

Vergeet niet de KPN+ TV ontvanger is gewoon een android/google tv kastje waar de KPN TV app op draait. Niet te vergelijken met de oude ontvangers welke op andere techniek draaien.


Mag ik vragen of jij ook intern bij KPN kan doorgeven dat ze mij uitnodigen voor de alpha/beta tests?

Dat zal niet gaan immers ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

 

Lijkt erop dat jij hier toegang tot hebt omdat je al hebt kunnen vergelijken dat de TV app en TV ontvanger verschillende beeld kwaliteiten zouden aanbieden.

Alle TV apps alsmede tv.kpn.com maken gebruik van dezelfde TV streams en dat zal voor de eventuele TV app voor de Apple TV niet anders zijn. Deze TV streams hebben een lagere bitrate dan de TV streams die op de TV ontvangers van KPN gebruikt worden. Zo is de bitrate voor live televisie kijken naar NPO 1 op de TV ontvanger 14,2Mbps terwijl de TV apps en site het moeten doen met zo’n 7Mbps.

 

Vergeet niet de KPN+ TV ontvanger is gewoon een android/google tv kastje waar de KPN TV app op draait. Niet te vergelijken met de oude ontvangers welke op andere techniek draaien.

Het grote verschil tussen de TV+ Box en de TV apps is dat bij live televisie kijken de TV+ Box, net als de oude TV ontvangers, gebruik maakt van het multicast TV platform op vlan 4 en alleen op dat platform zijn de TV streams in de hoogste kwaliteit beschikbaar. Dat heeft dus niets met het type TV ontvanger te maken maar alles met de bron van de TV streams.


Mag ik vragen of jij ook intern bij KPN kan doorgeven dat ze mij uitnodigen voor de alpha/beta tests?

Dat zal niet gaan immers ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

 

Lijkt erop dat jij hier toegang tot hebt omdat je al hebt kunnen vergelijken dat de TV app en TV ontvanger verschillende beeld kwaliteiten zouden aanbieden.

Alle TV apps alsmede tv.kpn.com maken gebruik van dezelfde TV streams en dat zal voor de eventuele TV app voor de Apple TV niet anders zijn. Deze TV streams hebben een lagere bitrate dan de TV streams die op de TV ontvangers van KPN gebruikt worden. Zo is de bitrate voor live televisie kijken naar NPO 1 op de TV ontvanger 14,2Mbps terwijl de TV apps en site het moeten doen met zo’n 7Mbps.

 

Vergeet niet de KPN+ TV ontvanger is gewoon een android/google tv kastje waar de KPN TV app op draait. Niet te vergelijken met de oude ontvangers welke op andere techniek draaien.

Het grote verschil tussen de TV+ Box en de TV apps is dat bij live televisie kijken de TV+ Box, net als de oude TV ontvangers, gebruik maakt van het multicast TV platform op vlan 4 en alleen op dat platform zijn de TV streams in de hoogste kwaliteit beschikbaar. Dat heeft dus niets met het type TV ontvanger te maken maar alles met de bron van de TV streams.

 

Wat jij zegt over VLAN 4 is onjuist. Ik heb een UDM Pro en heb direct de glasvezel kabel daarop aangesloten en zit op VLAN6. de KPN TV+ box heeft geen toegang tot de zogeheten VLAN4 maar werkt verder naar behoren.

 

Wel ben ik van mening de de algehele beeldkwaliteit bij Ziggo hoger ligt dan bij KPN. ik kijk echter geen TV anders dan voetbal op de kanalen van ESPN. Nou van die streams wordt je al helemaal niet vrolijk. 😂


Wat jij zegt over VLAN 4 is onjuist.

Wat ik zeg over vlan 4 is absoluut juist.

Uiteraard is jouw UDM o.b.v. een pppoe verbinding aangesloten op vlan 6 maar hij is, als je hem goed geconfigureerd hebt, ook o.b.v. DHCP op vlan 4 aangesloten. 

 

de KPN TV+ box heeft geen toegang tot de zogeheten VLAN4 maar werkt verder naar behoren.

Het klopt dat je de TV+ Box ook o.b.v. unicast de TV streams vanaf het online TV platform kan betrekken maar ook dan heb je dus niet de hoogst mogelijke beeldkwaliteit.

 

Wel ben ik van mening de de algehele beeldkwaliteit bij Ziggo hoger ligt dan bij KPN. ik kijk echter geen TV anders dan voetbal op de kanalen van ESPN. Nou van die streams wordt je al helemaal niet vrolijk. 😂

Dan zou ik toch maar eens kijken of je vlan 4 op jouw UDM geconfigureerd kunt krijgen zodat je wel de hoogst mogelijke beeldkwaliteit gaat ontvangen.  Het zou maar zo kunnen dat je dan tot een heel andere conclusie gaat komen in het vergelijk met Ziggo.

 

 


Wat jij zegt over VLAN 4 is onjuist.

Wat ik zeg over vlan 4 is absoluut juist.

Uiteraard is jouw UDM o.b.v. een pppoe verbinding aangesloten op vlan 6 maar hij is, als je hem goed geconfigureerd hebt, ook o.b.v. DHCP op vlan 4. 

 

de KPN TV+ box heeft geen toegang tot de zogeheten VLAN4 maar werkt verder naar behoren.

Het klopt dat je de TV+ Box ook o.b.v. unicast de TV streams vanaf het online TV platform kan betrekken maar ook dan heb je dus niet de hoogst mogelijke beeldkwaliteit.

 

Wel ben ik van mening de de algehele beeldkwaliteit bij Ziggo hoger ligt dan bij KPN. ik kijk echter geen TV anders dan voetbal op de kanalen van ESPN. Nou van die streams wordt je al helemaal niet vrolijk. 😂

Dan zou ik toch maar eens kijken of je vlan 4 op jouw UDM geconfigureerd kunt krijgen zodat je wel de hoogst mogelijke beeldkwaliteit gaat ontvangen.  Het zou maar zo kunnen dat je dan tot een heel andere conclusie gaat komen in het vergelijk met Ziggo.

De conclusie heb ik in vergelijking met anderen om mij heen die Ziggo of KPN via de geleverde modem hebben. Wat ik zeg ik kijk alleen voetbal. Die streams zijn al zo slecht dat ik het verschil niet ga zien met meer bitrate. Daar ga ik mijn netwerk niet voor aanpassen ;-)


De conclusie heb ik in vergelijking met anderen om mij heen die Ziggo of KPN via de geleverde modem hebben.

Ik ken heel veel mensen die een andere mening toebedeeld zijn en zelfs op het forum van Ziggo zie je berichten van Ziggo abonnees die juist aangeven de beeldkwaliteit bij KPN beter te vinden. Ik kan dat niet beoordelen want ik heb geen Ziggo abonnement.

 

Wat ik zeg ik kijk alleen voetbal. Die streams zijn al zo slecht dat ik het verschil niet ga zien met meer bitrate. Daar ga ik mijn netwerk niet voor aanpassen ;-)

Mijns inziens doe je jezelf daar echt tekort mee en dat is nu precies waarom ik zo terughoudend over die TV app voor Apple TV. Het is echt niet de Apple TV die de kwaliteit van het beeld bepaalt, het is de kwaliteit van de bron (het gebruikte TV platform) die dat bepaalt. Het multicast TV platform van KPN levert echt een betere beeldkwaliteit (meer kleurdiepte en dus meer details) maar dat platform is dus alleen beschikbaar op de “oude” TV ontvangers (voor zowel live als uitgesteld kijken) en op de TV+ Box bij live televisie kijken in multicast mode. 

 

Ik zou je toch adviseren om eens te kijken of je jouw UDM kunt configureren voor vlan 4.

 


Ik kijk praktisch nooit live TV. 
Bijna altijd uitgesteld of opgenomen. 

Dan maakt het hele gedoe met vlans toch niets uit hè?


Reageer