Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

 

 

Dito hier @Twanneman 

Uitgesteld / opnames is altijd unicast. Echter 

Via Arris en Arcadyan vlan 4

Via Sagemcom vlan 6

 


Ik kijk praktisch nooit live TV. 
Bijna altijd uitgesteld of opgenomen. 

Dan maakt het hele gedoe met vlans toch niets uit hè?

Bij uitgesteld kijken is het verschil tussen de smart-TV app en de TV+ Box minder maar t.o.v. de "oude" TV ontvangers even groot. Zie de laatste alinea in mijn vorige bericht voor de uitleg waarom dat zo is.

Dit is voor mij ook één van de redenen om niet over te stappen naar het TV+ abonnement.

Zie ook punt 2 van de feature requests TV+.


Mag ik vragen of jij ook intern bij KPN kan doorgeven dat ze mij uitnodigen voor de alpha/beta tests? Lijkt erop dat jij hier toegang tot hebt omdat je al hebt kunnen vergelijken dat de TV app en TV ontvanger verschillende beeld kwaliteiten zouden aanbieden.

Vergeet niet de KPN+ TV ontvanger is gewoon een android/google tv kastje waar de KPN TV app op draait. Niet te vergelijken met de oude ontvangers welke op andere techniek draaien.

Ha @Its Gardoush, leuk dat je hierin geïnteresseerd bent! Op dit moment kan je niet meer aanhaken bij de tests, maar we krijgen ongetwijfeld in de toekomst meer pilots! Houd het forum in de gaten 🙂.


Goedemorgen, is er al een datum bekend wanneer de beta voor de KPN TV+ app voor de Apple TV van start gaat? We zijn inmiddels al een paar maanden verder. 
 

Airplay werkt inmiddels weer in de nieuwe app maar dat is nog steeds niet ideaal. Als je gebeld wordt tijdens het casten verbreekt de verbinding met AirPlay. 
 

Ik snap dat het niet 1,2,3 geregeld is maar het lijkt toch geen hogere wiskunde aangezien bijna alle providers zo’n app hebben. 


Als je gebeld wordt tijdens het casten verbreekt de verbinding met AirPlay. 

Als je zou casten naar een (ingebouwde) Chromecast dan zou dat niet gebeuren maar bij het streamen via Airplay is dat inderdaad een vervelend issue.


Nog steeds geen nieuwe KPN? Hoe lang moet het nog duren? We zijn alweer een paar maanden verder. KPN begint een steeds groter drama te worden. Inmiddels al 11 jaar klant, maar begin mij steeds meer te ergeren aan KPN. Toch maar een keer een overstap maken naar een ander provider. 


@Santi0492 abonneer je vooral op het board van de TV+ app beta. Dan krijg je een mail zodra er een nieuw topic wordt gepubliceerd. 

 

@mdv53 loop je alleen tegen Apple TV aan? Of zijn er nog andere dingen? In dat laatste geval kan je beter even een eigen topic aanmaken.


Marcia schrijft: abonneer je vooral op het board van de TV+ app beta. Dan krijg je een mail zodra er een nieuw topic wordt gepubliceerd. 

Dat gaat niet lukken, @Marcia van KPN .

https://forum.kpn.com/p/tvapp → Je hebt geen toegang tot deze pagina.

Alleen voor diegenen die meedoen aan die test dus.


@Santi0492 abonneer je vooral op het board van de TV+ app beta. Dan krijg je een mail zodra er een nieuw topic wordt gepubliceerd. 

 

@mdv53 loop je alleen tegen Apple TV aan? Of zijn er nog andere dingen? In dat laatste geval kan je beter even een eigen topic aanmaken.


Er waren nog meerdere punten. Dit heb ik al besproken maar KPN allemaal erg laconiek over. Jullie nemen klanten totaal niet serieus. Voor mij is het klaar met KPN. Heb mijn contract inmiddels opgezegd. 


Marcia schrijft: abonneer je vooral op het board van de TV+ app beta. Dan krijg je een mail zodra er een nieuw topic wordt gepubliceerd. 

Dat gaat niet lukken, @Marcia van KPN .

https://forum.kpn.com/p/tvapp → Je hebt geen toegang tot deze pagina.

Alleen voor diegenen die meedoen aan die test dus.

Klopt! Santi0492 kan dat daarom  wel 🙂.

Er waren nog meerdere punten. Dit heb ik al besproken maar KPN allemaal erg laconiek over. Jullie nemen klanten totaal niet serieus. Voor mij is het klaar met KPN. Heb mijn contract inmiddels opgezegd. 

Jammer om dit te lezen 😓.


Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.
 

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!
 

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉
 

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.

Daar zit ik nu echt op te wachten, zou fantastisch zijn. Weer een kastje de deur uit.

kpn + is ook prima, maar op de andere kastjes is Videoland een probleem, en Google wil je niet om privacy redenen.

 

 


Google wil je niet om privacy redenen.

@Broekh002 . En Apple dan weer wel?? Die waslijst die mijn neef op moest geven bij installeren van z'n nieuwe iPhone was toch een stuk langer dan … euh, die andere partij. Maar goed. Je hoeft je met de TV+ box niet aan te melden bij Google hoor. KPN heeft 'm in eigen beheer, dus de nodige updates komen van kpn.

En als je “privacy” (heb je nergens, maar goed) je een beetje lief is kun je ook gewoon een losse Google account maken die je alleen voor je TV+ box(en) gebruikt, hè. Heb je zelfs nog veel meer privacy dan via je geliefkoosde monopolist Apple. Want die weet echt wel welke apps je op je Apple TV box gedownload hebt.

Er komt ook de app voor de Apple TV BOX. Dat heeft minder mogelijkheden en lagere (beeld)kwaliteit dat de eigen TV+ box van kpn. KPN box: 14,2 Mb/s; de online streams 6 Mb/s. Kun je nu al vergelijken via bijvoorbeeld Airplay of Chromecast.

Met de app op Apple TV kun je de TV+ in de kast zetten. Niet terugsturen, want er hoort er minstens één bij het abonnement.


Vandaag eindelijk een KPN glasvezel aansluiting gekregen. Helaas kan ik deze niet gebruiken omdat KPN geen App heeft voor Apple TV. Jammer dat KPN een vermogen uitgeeft aan een glasvezel netwerk maar Apple klanten (en dat zijn er heel veel) simpelweg negeert. Ziggo is uiterst blij met jullie. 


Vandaag eindelijk een KPN glasvezel aansluiting gekregen. Helaas kan ik deze niet gebruiken omdat KPN geen App heeft voor Apple TV.

Ik zie niet wat die twee met elkaar te maken hebben maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

 

Jammer dat KPN een vermogen uitgeeft aan een glasvezel netwerk maar Apple klanten (en dat zijn er heel veel) simpelweg negeert. Ziggo is uiterst blij met jullie. 

Ik denk dat het aantal klanten met een Apple TV veel, heel veel, lager ligt dan het aantal klanten met een Android/Google TV. Daarnaast denk ik dat het percentage van de Apple klanten die hun keuze van provider laat afhangen van het wel of niet beschikbaar hebben van een app voor Apple TV marginaal is.


Tja, er komt een Apple TV app voor kpn tv, @MasterYoda . Hij is aangekondigd. Maar als je tevreden bent (...) met de online streams van 6 Mb/s…. Tegen via de kpn box 14,2 (1 t/m 10, ESPN compleet & ziggo sport) en 7,2 Mb/s (rest), ach. 

Ook de streams van Ziggo hebben een LAGERE kwaliteit via de app voor je geliefde boxje. Dan via hun eigen Next Mini. Veruit de meeste zenders zijn bij Ziggo nog steeds 720p. Alleen de eerste 10 zijn daar 1080p. Ook bij zo'n 6 Mb/s.

Maar goed, geniet ervan.


Tja, er komt een Apple TV app voor kpn tv, @MasterYoda . Hij is aangekondigd. Maar als je tevreden bent (...) met de online streams van 6 Mb/s…. Tegen via de kpn box 14,2 (1 t/m 10, ESPN compleet & ziggo sport) en 7,2 Mb/s (rest), ach. 

Ook de streams van Ziggo hebben een LAGERE kwaliteit via de app voor je geliefde boxje. Dan via hun eigen Next Mini. Veruit de meeste zenders zijn bij Ziggo nog steeds 720p. Alleen de eerste 10 zijn daar 1080p. Ook bij zo'n 6 Mb/s.

Maar goed, geniet ervan.

Helemaal mee eens. Ik heb zelf een tijdje een proefabonnement gehad op NLZiet via Apple TV app. Daar is het 1080p met  iets hogere bitrate, ik dacht iets van 7.5 of 8 Mbps. Maar ook dat beeld vind ik veel minder dan de HD Glaszenders bij KPN. Voor mij is beeldkwaliteit toch wel een heel belangrijk punt. Ik zou ook geen KPN app op Apple TV gebruiken alleen maar om het gebruiksgemak. Ik vind de Apple TV een mooi ding, maar voor tv voldoet de KPN ontvanger uitstekend.

En ik denk ook wel dat het aantal in gebruik zijnde Apple TV’s in het niet valt bij de in gebruik zijnde tv ontvangers. En Chromecast en Android TV zullen ook nog wel meer gebruikt worden. Ik merk het ook wel aan de kwaliteit van de apps voor Apple TV (TV Os). Die is wisselend. Spotify heeft bijvoorbeeld een heel goede app op Apple TV die naadloos samenwerkt met de iPhone/iPad. De app van Deezer is weer vrij basic en eigenlijk onvoldoende. Zelfde zie ik bij de Videoland app, NPO start (wordt beter) etc. Ook bij Videoland en NPO Start is de bitrate vrij laag en is dat duidelijk te zien. Netflix, HBO, Apple TV+, Amazon Prime hebben wel weer goede apps voor Apple TV met zelfs 4K kwaliteit. Maar dat zal komen omdat ze wereldwijd zeer veel abonnees hebben.

 


We leven inmiddels halverwege Mei 2024, en nog steeds is er geen KPN TV+ App voor de gebruikers (waaronder ik zelf) van de mediabox Apple TV van Apple, terwijl dit wel was toegezegd in mijn topic van het laatste kwartaal van 2023.

De grootste concurrenten van KPN, Ziggo en Odido hebben inmiddels al een lange tijd hun TV app beschikbaar voor de gebruikers van Apple TV, terwijl KPN het nog steeds niet heeft gelanceerd.

Ook Delta en Caiway klanten kunnen de TV app van hun provider gebruiken en installeren op hun Apple TV.

KPN is op dit moment zo beetje de enige grote provider, die nog steeds zijn KPN TV+ App niet beschikbaar heeft gesteld voor de gebruikers van Apple TV.
We leven inmiddels ongeveer 6 maanden verder, na mijn vorige topic om de KPN TV+ App beschikbaar te stellen voor Apple TV, en sinds die tijd hoor ik hier niets meer over.

Dus zou ik graag een duidelijk en helder antwoord ontvangen van één van de moderatoren, per wanneer de KPN TV+ App ook gelanceerd gaat worden voor de gebruikers van Apple TV (4K)??
Dus niet iets vaags van in het 2e half jaar van 2024, maar echt een antwoord waar alle gebruikers (waaronder ik zelf) van Apple TV wat aan hebben.

Het is eigenlijk van de zotte dat alle andere providers het allang goed hebben geregeld voor hun klanten met een Apple TV, en dat KPN hierover stevig zijn mond houdt.

De wereld bestaat echt NIET uitsluitend uit producten van Android (Google), maar ook uit producten met het Apple logo erop, zoals de Apple TV (4K) die best wel veel trouwe fans van Apple in hun woonkamer/slaapkamer hebben staan.

Kijk uit naar een antwoord van één van de moderatoren.
En met mij meer klanten die een Apple TV (4K) in hun woonkamer/slaapkamer hebben staan.


 


Ik kijk er ook ontzettend naar uit maar heb me er enigszins al bij neer gelegd dat het helemaal niet meer gaat gebeuren ondanks die ‘toezegging’ van een half jaar geleden dat

het ‘een keer komt’….. KWW 


Hoi @KarenenRobertenMees 

Als meer personen, zoals jij en ik, die eveneens gebruik maken van Apple TV (4K) hun stem binnen deze topic laten horen, dan staan we al een stuk sterker.

Daarnaast is er in mijn vorige topic een toezegging gedaan door moderator @Paul van KPN , dat de KPN TV+ App ook beschikbaar komt voor Apple TV (4K), en daar houdt ik @Paul van KPN ook aan.

Ik leg mij er ook zeker niet bij neer, en dat zou jij ook niet moeten doen.
KPN moet gewoon de KPN TV+ App op korte termijn ook beschikbaar stellen voor hun klanten met een Apple TV (4K) in het woonkamer en/of slaapkamer, net zoals alle andere providers ook inmiddels hebben gedaan.

En belofte, maakt schuld!!


Ja die uitspraak van @Paul van KPN kan ik me nog goed herinneren. Tijdens mijn functie bij KPN zelf had ik intern ook wel eens contact met hem en geloof me, hij is een man van zijn woord.
Komt goed dus…

Maar wanneer he… The big question


Hoi @Michel.uit.Arnhem ,

Je krijgt hier nu echt geen releasedatum te horen. 

Kennelijk is deze app nog in de ontwikkelfase of in een testfase. KPN geeft vooraf nooit een datum op van zo’n releasedatum. Dat Paul in het openbaar aangekondigd heeft dat deze app ooit gaat komen, is al uitzonderlijk. 

Overigens hoop ik voor jou en andere Apple-liefhebbers dat de releasedatum niet al te lang meer op zich laat wachten. 


Hoi @Noordzee 

Fijn dat je in elk geval steun geeft, dat de release van de KPN TV+ App voor Apple TV (4K) niet lang meer op zich laat wachten.

Dat een moderator of @Paul van KPN geen releasedatum gaat geven snap ik, maar ze kunnen wel een goede update geven binnen welk tijdsbestek de app wel wordt gelanceerd voor Apple TV.
Het is inmiddels een half jaar geleden, dat ik mijn vorige topic hierover ben gestart, dus er mag nu echt wel eens duidelijkheid gegeven worden, wanneer de gebruikers van Apple TV (4K) de KPN TV+ App kunnen downloaden en gebruiken.

KPN had al vele malen eerder moeten beginnen met de testfase en ontwikkeling voor de KPN TV+ App voor de gebruikers van Apple TV.
Alle andere providers hebben hem al, waardoor KPN hierin flink achterloopt.


 

Dat een moderator of @Paul van KPN geen releasedatum gaat geven snap ik, maar ze kunnen wel een goede update geven binnen welk tijdsbestek de app wel wordt gelanceerd voor Apple TV.
 

Maar ook dat gaan ze niet doen. Stel: Er is een interne planning van juli 2024 en ze gaan dat hier schrijven. Dan loopt er ergens wat uit en dan ga jij (of anderen) op 1 augustus meteen weer in de lucht komen. Dat willen ze uiteraard voorkomen. 
 

Kortom: Heb geduld🤠

(Zo heb ik jarenlang gewacht op de introductie van het CI+-module van Digitenne. De ontwikkel-en testfase daarvan heeft ruim achttien maanden geduurd.) 


Hoi @Noordzee 

Ik zou niet weten, waarom een moderator geen update wil geven omtrent de laatste stand van zaken, dat is uitermate klantvriendelijk en je bent weer op de hoogte.

Ik begrijp zeker dat de moderatoren niet met maanden gaan komen, en dat hoeft ook niet.
Het gaat erom dat ik, maar ook andere gebruikers van Apple TV, graag een tussenstand willen, en dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat ze momenteel aan het testen zijn.

Sinds mijn laatste topic over de KPN TV+ App voor Apple TV (4K), een half jaar geleden, is het stil vanuit KPN, waarbij je het gevoel krijgt dat je aan een lijntje gehouden wordt.
Ondanks dat ik alle vertrouwen hou en heb in de toezegging van moderator @Paul van KPN 

Ik heb vanzelfsprekend geduld, maar uiteraard niet onbeperkt.
Het is een kleine moeite om even een tussenstand te geven.


Ben het 100% eens met Michel. Beetje peper in de kont en gas er op. Is toch raar dat die concullega’s het wél allemaal hebben en KPN niet… ??


Reageer