Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

 

 

@Michel.uit.Arnhem, Dit topic gaat over de TV+ app voor Android, iOS en iPadOS, niet over een eventuele toekomstige TV+ app voor Android/Google TV en/of Apple TV.

Admin; meeverplaatst


KPN moet gewoon de KPN TV+ App op korte termijn ook beschikbaar stellen voor hun klanten met een Apple TV (4K) 

Dan moeten ze de KPN TV+ app ook op korte termijn beschikbaar gaan stellen voor WebOS, Tizen en Android/Google TV want ook daar is nog geen smart-TV+ app beschikbaar.

Ik denk de de aandacht momenteel gericht is op het stabiel en volledig functioneel krijgen van de TV+ app voor Android, iOS en iPadOS en dat daarna pas weer gekeken gaat worden naar de ontwikkeling van een smart-TV+ app voor "grote" schermen. Mijn verwachting is dat eerst een smart-TV+ app voor Android/Google TV beschikbaar zal gaan komen en dat de Apple TV opnieuw achterin de wachtrij zal komen te staan.


Hoi @wjb 

Hartelijk dank voor je gegeven informatie.
Al hoop ik oprecht dat een moderator ook nog even een reactie wilt geven, met een tussentijdse update.

Ik heb inmiddels weer de KPN TV+ ontvanger aangevraagd bij KPN, en deze zal vanavond (dinsdag 14 mei) worden bezorgd.
De prijzen bij NLZIET zijn weer omhoog gegaan, waardoor KPN weer voordeliger is geworden gezien het aantal TV zenders en het gratis pluspakket wat ik erbij krijg.
Daarnaast zijn de eerste 10 zenders in hoge kwaliteit bij KPN.

Zodra KPN de Apple TV app gaat lanceren, kan ik zo overstappen en de KPN TV+ ontvanger weer veilig opbergen in de doos.

Tot dan ga ik weer gebruik maken van de KPN TV+ ontvanger, en zeg ik mijn abonnement bij NLZIET op. 


Daarnaast zijn de eerste 10 zenders in hoge kwaliteit bij KPN.

Zodra KPN de Apple TV app gaat lanceren, kan ik zo overstappen en de KPN TV+ ontvanger weer veilig opbergen in de doos.

Door de toekomstige smart-TV(+) app voor Apple TV te gaan gebruiken gooi je dus ook direct weer die hogere kwaliteit in de prullenbak want die is niet beschikbaar in de unicast omgeving en dus ook niet voor de eventuele smart-TV(+) app op Apple TV.

 

Al hoop ik oprecht dat een moderator ook nog even een reactie wilt geven, met een tussentijdse update.

Ik ben bang dat een moderator niet veel meer kan vertellen dan de vorige keer, simpelweg omdat ook hij/zij die informatie niet heeft of omdat hij/zij die informatie (nog) niet mag delen.


Hoi @Michel.uit.Arnhem, ik heb je topics even samengevoegd omdat het eigenlijk nog steeds hetzelfde onderwerp is.
Het antwoord vanuit ons blijft helaas ook hetzelfde. We hebben hier geen nieuws over. Mochten we iets kunnen delen zullen we dat uiteraard doen.


Daarnaast zijn de eerste 10 zenders in hoge kwaliteit bij KPN.

Zodra KPN de Apple TV app gaat lanceren, kan ik zo overstappen en de KPN TV+ ontvanger weer veilig opbergen in de doos.

Door de toekomstige smart-TV(+) app voor Apple TV te gaan gebruiken gooi je dus ook direct weer die hogere kwaliteit in de prullenbak want die is niet beschikbaar in de unicast omgeving en dus ook niet voor de eventuele smart-TV(+) app op Apple TV.

 

Al hoop ik oprecht dat een moderator ook nog even een reactie wilt geven, met een tussentijdse update.

Ik ben bang dat een moderator niet veel meer kan vertellen dan de vorige keer, simpelweg omdat ook hij/zij die informatie niet heeft of omdat hij/zij die informatie (nog) niet mag delen.

 

Hoi @wjb 

Daar heb je uiteraard wel een goed punt!
Met mijn LG OLED Televisie is de scherpte van het beeld op z’n beste met de hoge kwaliteit die KPN geeft bij de eerste 10 TV zenders, en wie weet op termijn bij meer TV zenders.
Al moet ik wel eerlijk zijn en wezen, dat de beeldkwaliteit via Apple TV ook van hoge kwaliteit is.

Vandaar dat ik terug keer naar de KPN TV+ Ontvanger, ook omdat de maandelijkse prijs met NLZIET nu ook heel dichtbij elkaar ligt na de prijsverhoging bij NLZIET.
NLZIET Extra met 51 TV zenders kost nu 11,95 euro per maand, terwijl je bij KPN veel meer krijgt (meer TV zenders, gratis Pluspakket en 10 TV zenders in hoge kwaliteit) voor praktisch hetzelfde geld, dan is het niet slim om langer klant te blijven bij NLZIET, maar alles weer af te nemen bij KPN.


Hoi @Michel.uit.Arnhem, ik heb je topics even samengevoegd omdat het eigenlijk nog steeds hetzelfde onderwerp is.
Het antwoord vanuit ons blijft helaas ook hetzelfde. We hebben hier geen nieuws over. Mochten we iets kunnen delen zullen we dat uiteraard doen.

Hoi @Thomas van KPN 

Hartelijk dank voor het samenvoegen van mijn beide topics!
Zo is het weer duidelijk en helder, en is mijn inmiddels door jouw opgeven topic niet nodig geweest, anders wordt het zo rommelig en dat is in mijn ogen niet nodig.
Ik ging er ook wel vanuit, dat er nog niets te melden was omtrent de KPN TV+ App voor Apple TV (4K), waardoor het nog onduidelijk blijft wanneer hij wel gaat komen.

Zoals je in mijn reactie aan mede forumlid @wjb kon lezen, ga ik weer televisie afnemen bij KPN, met daarbij de KPN TV+ Ontvanger.
De belangrijkste reden hiervoor staat in mijn reactie aan @wjb boven mijn reactie aan jouw.


Michel.uit.Arnhem schreef:

Al moet ik wel eerlijk zijn en wezen, dat de beeldkwaliteit via Apple TV ook van hoge kwaliteit is.

Het gaat echt niet om de kwaliteit van het apparaat (Apple TV, Chromecast Google TV, ...) maar om de kwaliteit van het bronsignaal immers dat bepaalt voor 95% wat jij zult ervaren.


Het ene apparaat kan wel een betere upscaling naar 4k bieden dan het andere apparaat (als je dat niet door de tv laat doen)


Het ene apparaat kan wel een betere upscaling naar 4k bieden dan het andere apparaat (als je dat niet door de tv laat doen)

Maar laat upscaling alsjeblieft over aan jouw televisie, die zijn daar vrijwel altijd veel beter in.


Hoi @wjb 

Ik wilde je graag een update geven, dit naar aanleiding van mijn eerdere reactie aan jouw.

Gisterenavond (dinsdag) heb ik de KPN TV+ Ontvanger aangesloten op mijn LG OLED Televisie, en hem vervolgens geïnstalleerd.
Voor mij was het een makkie, omdat ik deze ontvanger al eerder had gebruikt.

Maar helaas, kreeg ik al vrij snel weer heimwee naar mijn Apple TV (4K), omdat die vele malen prettiger werkt en daarnaast ook nauw samenwerkt met mijn Apple ID en mijn overige Apple apparatuur.
Als je eenmaal Apple Fan bent, dan kun je heel moeilijk wennen aan een Mediabox dat op Android TV draait, zoals de KPN TV+ Ontvanger.
Vooral het menu van de KPN TV+ Ontvanger is te uitgebreid en te omslachtig, in vergelijking met het overzichtelijke menu structuur van mijn Apple TV.

Wel geef ik eerlijk toe, dat de eerste 10 zenders wel van (zeer) hoge kwaliteit zijn, maar voor mij toch onvoldoende reden is om Apple TV te vervangen voor de KPN TV+ Ontvanger.

Zodra de maand om is, zet ik de optie televisie binnen Mijn KPN account weer uit, en stuur ik de KPN TV+ Ontvanger weer terug naar KPN.
Het kost mij wel eenmalig 12,50 euro (1 maand) aan KPN, maar daar kan ik mee leven.
Inmiddels heb ik mijn NLZIET abonnement weer geactiveerd, en via Apple TV (4K) worden de TV zenders via NLZIET in goede en hoge kwaliteit weergegeven op mijn LG OLED Televisie.

Ik heb het geprobeerd (KPN TV+ Ontvanger), maar eenmaal gewend aan Apple TV (4K) dan wil je niets anders meer, zeker als je een echte Apple Fan bent.

Mocht KPN op termijn komen met een KPN TV+ App voor Apple TV, dan zal ik in overweging gaan nemen of ik dan televisie via die app ga bekijken, of dat ik gewoon bij NLZIET blijf.


Ik heb juist wel besloten om mijn NL ZIET abonnement te beëindigen, ik heb nu de KPN TV+ ontvanger ontvangen en laat deze in de doos zitten. Het is een beetje omslachtig, maar voor nu cast ik de TV zender die ik wil bekijken vanaf mijn iPhone of iPad naar mijn Apple TV, zodat ik wel gewoon TV kan kijken in prima kwaliteit, tevens loopt het geluid ook gewoon probleemloos over mijn HomePods in Dolby Atmos.

Doe ik het via de KPN TV ontvanger? dan loopt het geluid helaas alleen maar via de luidsprekers van mijn TV en niet via mijn Apple HomePods, vandaar dat ik voor nu gewoon cast.

Uiteraard hoop ik dat KPN snel met een app komt voor de Apple TV 4K (net zoals NL Ziet, Ziggo, Odido, Canal+ en meer partijen al geruime tijd hebben), zodat ik niet meer hoef te casten en gewoon via mijn Apple TV 4K naar de KPN App kan gaan om TV te kijken.

Dat de kwaliteit via de app mogelijk iets minder is dan via de eigen decoder (ik zie het eigenlijk niet..), tsja.. dat is dan maar zo, ik heb wel de kwaliteiten en voordelen van de Apple TV, HomePods etc. en dat is mij ook heel wat waard.

Als de mogelijkheid er (nog) is, zou ik mij graag aan willen melden voor de eventuele beta app t.b.v. een Apple TV 4K. (kan ik het ook eerder gebruiken, ook al kan het mogelijk soms nog storing geven, het is immers nog beta).


Ik heb juist wel besloten om mijn NL ZIET abonnement te beëindigen, ik heb nu de KPN TV+ ontvanger ontvangen en laat deze in de doos zitten. Het is een beetje omslachtig, maar voor nu cast ik de TV zender die ik wil bekijken vanaf mijn iPhone of iPad naar mijn Apple TV, zodat ik wel gewoon TV kan kijken in prima kwaliteit, tevens loopt het geluid ook gewoon probleemloos over mijn HomePods in Dolby Atmos.

Doe ik het via de KPN TV ontvanger? dan loopt het geluid helaas alleen maar via de luidsprekers van mijn TV en niet via mijn Apple HomePods, vandaar dat ik voor nu gewoon cast.

Uiteraard hoop ik dat KPN snel met een app komt voor de Apple TV 4K (net zoals NL Ziet, Ziggo, Odido, Canal+ en meer partijen al geruime tijd hebben), zodat ik niet meer hoef te casten en gewoon via mijn Apple TV 4K naar de KPN App kan gaan om TV te kijken.

Dat de kwaliteit via de app mogelijk iets minder is dan via de eigen decoder (ik zie het eigenlijk niet..), tsja.. dat is dan maar zo, ik heb wel de kwaliteiten en voordelen van de Apple TV, HomePods etc. en dat is mij ook heel wat waard.

Als de mogelijkheid er (nog) is, zou ik mij graag aan willen melden voor de eventuele beta app t.b.v. een Apple TV 4K. (kan ik het ook eerder gebruiken, ook al kan het mogelijk soms nog storing geven, het is immers nog beta).

Join the club 😝


Hoi @Adriaan6 

Ik sluit mij vanzelfsprekend bij jouw aan.
Want KPN loopt inmiddels al ver achter op de andere providers, als het om de speciale KPN TV+ App gaat voor de gebruikers van Apple TV (4K).
Sinds eind verleden jaar hoor je hierover helemaal niets meer vanuit KPN, behalve als het om de Android versie van de KPN TV+ App gaat.

Ik heb inmiddels besloten bij NLZIET te blijven, via mijn Apple TV 4K uit 2022 is de beeldkwaliteit van hoge kwaliteit en is het daarnaast enkele euro’s goedkoper dan het TV abonnement bij KPN.
Voor nog geen 10,- euro heb ik 40 zenders (NPO, RTL, Talpa en VRT), en dat is voor mij meer dan genoeg.

Ben er wel klaar mee, om te blijven wachten totdat KPN eindelijk eens komt met de KPN TV+ app voor Apple TV.

Ben wel ZEER TEVREDEN over het internet (glasvezel) en vaste telefonie van KPN, net zoals mijn mobiele aansluiting bij KPN (stabiel en goed 5G bereik).
Heb geen enkele reden om over te stappen naar een andere provider, wat ik ook niet ga doen, blijf KPN dus trouw de aankomende jaren!
Maar televisie zal ik niet meer toevoegen bij mijn thuis abonnement van KPN.

 


@Michiel.uit.Arhem

Voor mij was de prijsverhoging van NL ZIET het laatste zetje om toch ook voor KPN TV te kiezen.. het verschil is slechts €2,50 per maand wat ik nu meer betaal.. maar ik heb wel meer zenders en zie zelf vrij weinig kwaliteitsverschil t.o.v. NL Ziet, nu ik cast vanaf mijn iPhone naar de Apple TV. (en zo vaak wissel ik nou ook niet van zender als ik geen streamingdienst kijk, zodat ik vaak maar 1x de zender naar keuze op de telefoon aan moet zetten en voor de rest mijn telefoon niet meer aanraak, heb er dus op dit moment weinig last van dat ik niet via mijn Apple Remote de zender kan wijzigen).

Wellicht wordt ons geduld (snel) beloond met een mooie app, zodat ik niet meer hoef te casten en anderen wellicht ook overstag gaan om ook voor KPN TV te kiezen.

Al zou het wel “aardig” zijn als KPN het TV abonnement dan aanpast, zodat je het ook zonder TV ontvanger kan afnemen. (nu is dat niet mogelijk als je live tv zenders wil) Ik heb immers een Apple TV dus geen TV ontvanger nodig als KPN een app voor de Apple TV lanceert.

We zullen zien...

Ik ben al ruim 25 jaar naar volle tevredenheid KPN klant, uiteraard sinds enkele jaren ook glasvezel, en ben sinds kort dus weer compleet (met TV erbij).

Zou toch wel mooi zijn als KPN het met de eigen app geschikt voor de Apple TV gaat redden voordat het EK begint, zullen velen vast blij mee zijn :-)


Zou toch wel mooi zijn als KPN het met de eigen app geschikt voor de Apple TV gaat redden voordat het EK begint, zullen velen vast blij mee zijn :-)

Dat zal helaas niet gaan lukken want dan hadden we nu vast al een bèta test fase gehad.


Zou toch wel mooi zijn als KPN het met de eigen app geschikt voor de Apple TV gaat redden voordat het EK begint, zullen velen vast blij mee zijn :-)

Dat zal helaas niet gaan lukken want dan hadden we nu vast al een bèta test fase gehad.

Het kan uiteraard altijd zijn, dat er al een béta loopt onder mogelijk KPN personeel? niet alles zal worden gedeeld met de buitenwereld lijkt mij.


Zou toch wel mooi zijn als KPN het met de eigen app geschikt voor de Apple TV gaat redden voordat het EK begint, zullen velen vast blij mee zijn :-)

Dat zal helaas niet gaan lukken want dan hadden we nu vast al een bèta test fase gehad.

Het kan uiteraard altijd zijn, dat er al een béta loopt onder mogelijk KPN personeel? niet alles zal worden gedeeld met de buitenwereld lijkt mij.

Bij vrijwel elk product dat KPN in de markt zet zien we dat de klant betrokken wordt in het proces in de vorm van een bèta test of pilot fase. Ik heb al aan vele pilots deel mogen nemen.


Zou toch wel mooi zijn als KPN het met de eigen app geschikt voor de Apple TV gaat redden voordat het EK begint, zullen velen vast blij mee zijn :-)

Dat zal helaas niet gaan lukken want dan hadden we nu vast al een bèta test fase gehad.

WK26 ook niet waarschijnlijk….


Als de mogelijkheid er (nog) is, zou ik mij graag aan willen melden voor de eventuele beta app t.b.v. een Apple TV 4K. (kan ik het ook eerder gebruiken, ook al kan het mogelijk soms nog storing geven, het is immers nog beta).

Daar is vooralsnog geen sprake van, @Adriaan6! Mocht dit wel komen, zal je dat natuurlijk onder andere op de community lezen. :-)


Zucht….. hoop echt dat ie eens gaat komen en dat dit geen zoethoudertje is!!! Maar stil stil stil is het altijd hierover. 
kom op KPN zo moeilijk is het niet en breng dan ook meteen de nieuwe app uit voor Android en Samsung tv’s!!


Zucht….. hoop echt dat ie eens gaat komen en dat dit geen zoethoudertje is!!! Maar stil stil stil is het altijd hierover. 
kom op KPN zo moeilijk is het niet en breng dan ook meteen de nieuwe app uit voor Android en Samsung tv’s!!

Zoethoudertje is het al jaren hoor. Sinds dit topic 0,0 nieuws / voortgang. Hoe moeilijk kan het zijn om een app te maken. Andere providers krijgen dit naar een paar weken/maanden voor elkaar. Kpn heeft daar jaren voor nodig. 


Zucht….. hoop echt dat ie eens gaat komen en dat dit geen zoethoudertje is!!! Maar stil stil stil is het altijd hierover. 
kom op KPN zo moeilijk is het niet en breng dan ook meteen de nieuwe app uit voor Android en Samsung tv’s!!

Zoethoudertje is het al jaren hoor. Sinds dit topic 0,0 nieuws / voortgang. Hoe moeilijk kan het zijn om een app te maken. Andere providers krijgen dit naar een paar weken/maanden voor elkaar. Kon heeft daar jaren voor nodig. 

Op vragen over de app voor de Apple TV was het antwoord van kpn altijd ‘er is nog niets over bekend’. Inmiddels is het ‘de app voor de Apple TV komt, maar er is nog niets over bekend’.  Slaapverwekkend zoethoudertje 🥱😴

Of er wordt keihard over gelogen. Toen ik 2 ½ jaar geleden het Telfort abonnement husselde naar kpn met televisie, werd me gezegd dat binnen een half jaar de app voor de Apple TV er zou zijn. Dat deed me besluiten het abonnement aan te passen. 

En ook de verkopers van glasvezel abonnementen schermden met de komst van de app voor de Apple TV…

 


Hoi @Berteman 

Ik ben het vanzelfsprekend ontroerend met je eens!!
Ik krijg steeds meer het gevoel, dat KPN de Apple TV klanten aan het bekende lijntje aan het houden is.
Waardoor het inderdaad een 😴 Slaapverwekkende Zoethouder 😴 is geworden.

Ondanks dat ik de TS ben van deze topic, heb ik mij er middels al bij neergelegd, en ga ik mij er verder niet meer druk over maken.
Ik ben zeer tevreden over NLZIET (inclusief NPO Plus, RTL en KIJK) dat ik besloten heb daar abonnee te blijven, de beeldkwaliteit van NLZIET is zeer goed 👍🏻 op mijn Oled televisie, dus daarvoor hoef ik niet over te stappen naar televisie van KPN.


Sorry maar deze berichten hebben toch allemaal geen nut.  Gaan ze echt niet harder door werken. Zijn genoeg alternatieven als je goed zoekt👍🏻


Reageer