Skip to main content

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

 

 

Sorry maar deze berichten hebben toch allemaal geen nut.  Gaan ze echt niet harder door werken. Zijn genoeg alternatieven als je goed zoekt👍🏻


Deze berichten hebben wel degelijk nut. Er zijn genoeg mensen die twijfelen om naar een andere provider te gaan. Ik raad mensen af om naar KPN over te stappen. KPN begint bijna erger te worden dan de politiek. Van alles beloven en niks nakomen. 


Nog steeds geen nieuws kpn? Gebeurt er überhaupt wel wat of was dit weer een lokkertje?


Nou dat laatste idd. Tijdens WK geen updates van de gewone app dus kunnen ze weken werken aan de appletv app!!! Hahaa


Nou dat laatste idd. Tijdens WK geen updates van de gewone app dus kunnen ze weken werken aan de appletv app!!! Hahaa

Ik heb tijdens het EK al twee updates van de bèta TV+ app mogen ontvangen. Er wordt dus uiteraard gewoon door ontwikkeld.

De huidige versie van de app in de Google Play Store is 08.47.01.

De huidige bèta versie van de TV+ app is 08.49.01.

 


Nou dat laatste idd. Tijdens WK geen updates van de gewone app dus kunnen ze weken werken aan de appletv app!!! Hahaa

Ik heb tijdens het EK al twee updates van de bèta TV+ app mogen ontvangen. Er wordt dus uiteraard gewoon door ontwikkeld.

De huidige versie van de app in de Google Play Store is 08.47.01.

De huidige bèta versie van de TV+ app is 08.49.01.

 

Als ze nu eens een week ontwikkelen om de app op de Apple TV uit te brengen en de KPN+ app ook de LG en Samsung uitbrengen….


Allemaal leuk en aardig, maar waarom horen wij niks over de status. Wanneer komt er een public beta? Komt het nog dit jaar? 


Wanneer komt er een public beta?

Er komt geen public bèta. Bij KPN komt er altijd een aankondiging van een bèta waar je je dan voor kunt aanmelden.


Of ze gooien het in 1 keer gewoon live voor iedereen beschikbaar terwijl het nog maar half werkt.


Fijn dat de app voor de AppleTV in ontwikkeling is! Tijdens de lancering dan ook gelijk het “opnemen” als standaard opnemen in het abonnement en de mogelijkheid invoeren om geen box van KPN af te nemen. De eerste box krijg je “gratis”, maar de prijs zit natuurlijk in het abonnement verwerkt. Heb er geen behoefte aan en de concurrentie snapt dat kennelijk wel ;)


Of de app voor de Apple TV al daadwerkelijk in ontwikkeling is, daar zou ik niet al te zeker van zijn @CD130

In feite is de reactie van @Paul van KPN  in dit topic net zo nietszeggend als het antwoord wat voorheen werd gegeven.

Het was altijd: er is nog niets over bekend. Het is nu: de app voor de Apple TV komt maar verder is er nog niet over bekend. 


Het was altijd: er is nog niets over bekend. Het is nu: de app voor de Apple TV komt maar verder is er nog niet over bekend. 

Dat is wel een belofte dat de app er zal komen maar goed, ook beloften worden niet altijd waargemaakt. Zo heeft KPN jaren terug beloofd dat de HD-"Glas" zenders op 1 zullen komen op de oude TV ontvangers maar ook die belofte is nog altijd niet ingewilligd. Dit is de reden waarom vele glasvezelabonnees met een Hussel abonnement geen opnames van de Nederlandse publieke en commerciële HD-"Glas" zenders terug kunnen kijken via de site en apps.


Vervelend om dit topic te lezen nadat ik tijdens de overstap naar KPN nadrukkelijk heb gevraagd of ik TV kon kijken op mijn AppleTV zoals nu ook met Ziggo GO. 

Niet dus. 


Nee dat klopt. Het interesseert KPN helemaal niets. Heb in het verleden al vaker met hun erover gebeld. Ze zeggen dat ze druk bezig zijn maar naar 6 maanden mag je toch meer verwachten. Elke andere provider heeft zoiets gefixt in een paar maanden maar KPN niet. Ik raad mensen echt aan om niet naar kpn te gegaan. Te veel beloftes en niks komt uit. 


Vervelend om dit topic te lezen nadat ik tijdens de overstap naar KPN nadrukkelijk heb gevraagd of ik TV kon kijken op mijn AppleTV zoals nu ook met Ziggo GO. 

Niet dus. 

Veel beloven, weinig geven doet de klant in vreugde leven, lijkt het motto van kpn.


Hier moeten we nog volledig over op KPN, maar als ik al deze positieve berichten zo lees, ga ik toch maar eens kijken of het gras groener is bij de buren 🫣


Hier moeten we nog volledig over op KPN, maar als ik al deze positieve berichten zo lees, ga ik toch maar eens kijken of het gras groener is bij de buren 🫣

Geef je 100% gelijk. Het gras is zeker groener bij de buren. 


Apple tv 4K is de beste mediaspeler die er is. Dus onbegrijpelijk dat KPN hiermee zo traag is. 


Of ze gooien het in 1 keer gewoon live voor iedereen beschikbaar terwijl het nog maar half werkt.

Da’s met de TV+ ook gebeurd, dus waarom ook niet? En na zo’n vijftig updates lijkt het ding nog steeds niet af.


Apple tv 4K is de beste mediaspeler die er is. Dus onbegrijpelijk dat KPN hiermee zo traag is. 

Jij vindt de Apple TV 4K de beste mediaspeler die er is en dat is prima. Persoonlijk vind ik de Chromecast Google TV HD/4K beter maar mijn criteria zijn anders dan die van jou en ook daar is niets mis mee.

Ik weet echter wel dat de beeldkwaliteit van TV van KPN op de TV+ Box altijd beter zal zijn dan die via een Apple TV 4K en Chromecast Google TV. Dat is inherent aan het feit dat er geen multicast distributie gebruikt kan worden op de Apple TV's en Chromecast Google TV's en er dus gewerkt moet worden met de unicast TV streams die minder in kwaliteit zijn.


Waarom is multicast niet mogelijk op een Apple tv 4K kastje?


Al zal het beeldkwaliteit minder zijn op de Apple TV, zou ik toch graag willen dat de app beschikbaar komt. Ook ik vind de Apple TV een geweldige mediaspeler.


Waarom is multicast niet mogelijk op een Apple tv 4K kastje?

Daar is naar mijn weten op tvOS geen SDK (Software Development Kit) voor beschikbaar.

Ook wel logisch immers IGMP multicast wordt enkel gebruikt bij live televisie en dat is niet de "core business" voor Apple TV. En let op, de multicast waar ESPN over spreekt is heel wat anders, dat gaat over tegelijkertijd meerdere streams weergeven in plaats van de distributie van één streams naar meerdere apparaten.


Al zal het beeldkwaliteit minder zijn op de Apple TV, zou ik toch graag willen dat de app beschikbaar komt. Ook ik vind de Apple TV een geweldige mediaspeler.

Ik ook. En weet ook dat de Apple TV véél meer is dan een mediaspelertje.

Persoonlijk hoef ik paar de TV-programma’s die ik de moeite waard vind, echt niet in de allerhoogste kwaliteit te zien. Het merendeel van de programma’s op de zenders die met een hoge bitrate worden doorgegeven vind ik qua inhoud nog minder dan bagger. De beeldkwaliteit maakt inhoudsloos gebabbel en gezwets niet ineens interessant, reclame’s die telkens onderbroken worden door stukjes herhalingen van herhalingen van oude C films of Tommy’s Teleshopping ineens het bekijken waard. Maar dat is allemaal puur persoonlijk.

Maar goed: alle respect voor degenen die zich de hele dag vergapen aan het scherpe beeld van de geweldige TV ontvangers. En vooral blijven doen!  Mijn inziens is er niemand die graag een app voor de Apple TV ziet komen, iemand dat genoegen zal ontzeggen. 


Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.
 

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!
 

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉
 

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.


Hi Paul (of iemand anders van KPN),

ik snap dat we niet elke week of om de paar weken moeten gaan vragen om de status van de KPN app voor de Apple TV kastjes, aangezien er nu is gezegd “dat ie er toch écht gaat komen”, maar we zijn intussen weer 7 maanden verder. Wat is de status, KPN?? Er zijn bijzonder veel mensen die hier écht op zitten te wachten en er zijn er waarschijnlijk nog meer die nu bij Ziggo of bij Odido zitten (omdat zij het wél écht hebben), die graag naar KPN zouden willen overstappen, maar dat nog niet doen omdat KPN nog steeds geen Apple TV app heeft (ik ben hier zelf één van trouwens).

 


Ruim vijf jaar geleden heeft KPN beloofd om de HD-”Glas” zenders vanaf kanaal 1 beschikbaar te zullen stellen. Zie dit bericht.

Ook die belofte is tot op de dag van vandaag niet nagekomen.


Reageer