Skip to main content
Vraag

KPN TV+ App blijft laden en werkt niet op nieuwe iPad Pro

• May 20, 2025
  • 8 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik heb afgelopen vrijdag 16 mei 2025 een nieuwe InPad Pro gekocht bij de Apple Store. Helaas moet ik vaststellen dat de KPN TV+ maar rondjes blijft cirkelen, maar geen krimp geeft. Bij mijn oude I Pad Pro heb ik daar totaal geen last van. Ik heb al van alles geprobeerd. Modem gereset. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Heb de instellingen bekeken en vergeleken met de oude I Pad Pro die ik nog in bezit heb. Niets helpt. Het gekke is dat hij op de dag van aankoop, 16 mei 2025, het wel even gedaan heeft. De volgende dag, 17 mei 2025, start de app niet meer op. Ook nu niet meer. Vind ik wel jammer, want ik maak er best veel gebruik van.
Herkent iemand dit probleem en hoe kan ik dit oplossen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 20, 2025

Hallo ​@Nrghart ,

Toch maar even de app weer verwijderen. En daarna opnieuw installeren. Check dan of je versie 8.69.02 hebt. 

• Auteur
  • Helper
  • May 20, 2025

Beste Noordzee. Allemaal gedaan al. Versie klopt ook. Ik ga morgen naar de App Store, want ik denk dat er iets niet goed is gegaan met de overdracht van de oude naar de nieuwe I Pad. Wifi valt ook steeds weg. Laat Apple het maar oplossen, Ik houd jullie op de hoogte. In ieder geval bedankt voor je reactie. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Is het allemaal nog een beetje gelukt bij de Apple Store ​@Nrghart ? De iPad zou zeker capabel moeten zijn om de de app te draaien. Ben benieuwd of het nu het goed werkt en als we nog wat kunnen doen laat het dan weten!

• Auteur
  • Helper
  • May 22, 2025

Ja en nee. De app doet het weer, De VPN was actief op mijn nieuwe I Pad. Toen de VPN niet alleen was uitgezet, maar helemaal er uit gesloopt was door de medewerker van de Apple Store, deed de app het weer. VPN verstoort het internet signaal, legde hij uit, omdat ie over de hele wereld zijn informatie vandaan haalt. Daardoor was mijn internet wifi zeer instabiel. Dat is nu hersteld. Dus, als je geen VPN nodig hebt in Nederland, gewoon eruit slopen.

Verder, ik moet nog uittesten of ik de tv opnames in de app zonder hapering kan afspelen. Van dat probleem heb ik heel lang last sinds ik op KPN ben overgestapt in december 2022 en ik heb op de community gezien dat ik niet de enige ben. Nu kan KPN wel terugwerpen dat het aan Apple ligt, maar dat is niet zo. Het heeft te maken met de geringe buffering die KPN gebruikt om opnames af te spelen. Bij Netflix en Prime Video heb daar totaal geen last van. Ik vind, en ik herhaal dat KPN  te weinig doet voor Apple gebruikers. Ook op mijn IPhone heb ik hetzelfde probleem. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat je dan toch stappen hebt gemaakt ​@Nrghart en dat één van de bronnen van de storing is getraceerd. We krijgen inderdaad vaker terug dat er problemen zijn rond de opnames maar ik hoor graag wat je bevindingen zijn. 

• Auteur
  • Helper
  • May 23, 2025

Mijn nieuwe I Pad doet het gelukkig weer goed. Ik denk niet dat het afspelen van opnames in de KPN app verbeterd is, want op de nieuwe I Pad van mijn vrouw doet zich hetzelfde haperingsprobleem voor. Ik krijg er maar geen vinger achter wie er achter dit probleem zit. Bij Ziggo had ik daar totaal geen last van. Ik hoop dat KPN mij een keer een adequaat antwoord hierop geeft. Of het toch met de buffer te maken heeft die zij hanteren. Zou wel fijn zijn als KPN toegeeft dat zij het probleem zijn. De Android tablets schijnen er geen last van te hebben.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor je uitgebreide toelichting ​@Nrghart  heel begrijpelijk dat dit frustrerend is, zeker als je eerder bij een andere aanbieder geen problemen ervaarde.

We weten dat sommige klanten bij het afspelen van opnames hinder ervaren, en we zijn hier op de achtergrond nog steeds mee bezig. Er wordt gekeken naar meerdere mogelijke oorzaken, en we hopen dit zo snel mogelijk op te lossen. We houden je op de hoogte zodra er meer duidelijkheid is. Bedankt voor je geduld en nogmaals bedankt voor je feedback.

• Auteur
  • Helper
  • May 26, 2025

Ik ben blij dat KPN dit probleem onderkent en dat jullie er mee bezig zijn. Verder heb ik geen probleem met mijn glasvezel aansluiting. Internet werkt altijd goed.