Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App gaat in favorietenlijst altijd verder met het laatst gekeken programma

• September 29, 2025
  • 21 reacties
  • 154 keer bekeken

Goedeavond, 

ik heb een lijst met favoriete tv zenders, wanneer ik om 10 uur naar bijvoorbeeld rtlz kijk en ik mijn tv uitzet en vervolgens om 20 uur mijn tv weer aanzet en rtlz via mijn favoriete lijst kies dan gaat hij verder met het programma wat ik om 10 uur aan het kijken was ipv het programma wat ik op rtlz om 20 uur wil zien. Via de tv gids werkt het wel.  Heel irritant. Ik hoop op een oplossing.

groetjes, Luc

Beste antwoord door Jasper van KPN

De smart tv app hoort inderdaad alleen te werken via je eigen KPN verbinding. Dat het eerder wel werkte klopt niet dus, doordat dat met het opnieuw installeren hersteld is werkt het nu helemaal niet meer.

Die momenten waar programma's uit het verleden begonnen kunnen ook veroorzaakt zijn doordat het geen KPN verbinding was.

Als je over een paar weken zo ver bent ben ik benieuwd hoe het dan gaat. En mocht je daar hulp bij nodig hebben, je weet ons te vinden! 🙂

21 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Luc911, welkom op de community. Dat is niet handig inderdaad, als je de favoriete zenders ziet verwacht je de huidige uitzending te zien. Als ik je goed begrijp speelt dit in de TV+ App voor smart-tv? Welke versie van de app heb je geïnstalleerd en op wat voor tv (merk en model) of Chromecast is dat?

Als je de tv weer aanzet, kom je dan al direct in de app, of moet je de app eerst weer opnieuw opstarten? Kan je er meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, dus hoe meer je vertelt, hoe meer we mee kunnen denken.

Ik heb het net zelf ook geprobeerd, iets kleinschaliger, door een half uur te wachten. Daarbij merkte ik het niet, maar mogelijk deed ik iets net wat anders waardoor het niet optrad.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2025

Ik herken dit niet. Noch via de Android-TV / Google-TV app. Noch via de Tizen app.

Maar ja, ik sluit de app altijd officieel af als ik ermee stop. Dat doet niet iedereen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Beste Jasper,

het de app versie 08.79.01. Wordt deze dan niet automatisch ge update? Tv is een philips meen de 55 pfl 9003

op het moment dat je de tv uitzet, schiet de app in pauzestand en ik denk na 10 of 12 uur sluit hij wel netjes af. Want wanneer ik een dag later de app start zie ik niet het nieuws van gisteren.

vandaag het volgende getest.

nieuws van 13:45 tot 14 uur gekeken. Tv uitgezet.

om 16:46 tv weer aangezet en toen liet hij het nieuws van 14 uur zien. Valt me met dit getest wel op dat het volgens mij wanneer ik tijdens een reclameblok uitschakel het wel goed gaat. Wanneer ik het huidige nieuws wil zien moet ik even naar een andere zender gaan en weer terug.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Nog een bug, wanneer ik om 19:55 van rtlz wissel naar ned 1 start de show van Eva welke om 19:05is begonnen.ik begin een beetje spijt te krijgen dat ik bij ziggo ben weggegaan, ook het doorspoelen van live tv na een pauze wat bij de commerciële zenders niet meer werkt. Vrij irritant nu weer een leven met reclame blokken van 7 minuten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Ook nu rond 20:30 van 1 naar rtl4 start ik weer om 20 uur met kijken op rtl

Jasper van KPN
Moderator

Ik sluit de app ook altijd volledig af als ik stop met kijken, net als Peter. Daardoor heb ik het ook nog niet ervaren. 

Maar als ik jouw volgende berichten goed begrijp Luc, is het niet alleen als je de app een tijdje niet gebruikt hebt, maar ook als je nog in de app zit en al aan het kijken was? Hoe ga je dan naar een andere zender? Is dat door het zendernummer in te typen, terug naar de tv gids en via daar, of via de minigids onderin beeld? Kan je je precieze stappen toelichten, dan kunnen we kijken of we het op die manier ook kunnen ervaren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Hoi Jasper,

door de zender in te typen of ch+ en ch-, maar ook nu tijdens het kijken van een programma ga ik in de reclame naar een andere zender en wanneer ik weer terug ga begint de uitzending weer aan het begin. Maar hier moeten toch meer mensen last van hebben?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 2, 2025

Nee, hier niet ​@Luc911 .

Op alle 3 de apparaten kom ik 'gewoon’ live in een zender terecht.

2 Android-TV streamingboxen en 1 x de Chromecast Google-TV 4k.

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb hier ook nog geen eerdere meldingen over gezien, en het zelf ook (nog?) niet ervaren. Als andere mensen dit ook merken, hoor ik het graag natuurlijk.

Heb je de app trouwens ook al eens geforceerd gesloten via AndroidTV Instellingen en dan Apps? Merk je het daarna ook nog of wordt het dan minder?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 3, 2025

Hoi jasper,

ik had de app al geïnstalleerd op mijn tv terwijl ik nog internet via ziggo heb. Dit werkte ook dus ik dacht laat ik de app eens verwijderen en opnieuw installeren. Nou dat was het einde van de app want ik kan nu alleen nog inloggen via een kpn verbinding. Dus nu een paar weken wachten op het kpn modem. Bedankt voor je reacties!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2025

De smart tv app hoort inderdaad alleen te werken via je eigen KPN verbinding. Dat het eerder wel werkte klopt niet dus, doordat dat met het opnieuw installeren hersteld is werkt het nu helemaal niet meer.

Die momenten waar programma's uit het verleden begonnen kunnen ook veroorzaakt zijn doordat het geen KPN verbinding was.

Als je over een paar weken zo ver bent ben ik benieuwd hoe het dan gaat. En mocht je daar hulp bij nodig hebben, je weet ons te vinden! 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 3, 2025

Wat je wél al kunt gebruiken is de website tv.kpn.com danwel de kpn tv+ app in mobiel/ tablet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Inmiddels glas van kpn maar het probleem blijft. Wanneer ik de gids open gaat ie wel naar live tv.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Als je de app plompverloren uitzet of de tv, dat is hetzelfde, wordt het laatste punt onthouden waar je was. Daar gaat ie verder. Wordt een probleem als dat langer dan een week wordt want dan bestaat dat punt niet meer. Indien je 'live’ keek.

Inderdaad kan je via de gids of de startpagina met favorieten dan weer naar live.

Maar zoooo uitzetten zonder de app af te sluiten heeft dit effect wat je noemt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Thanks Peter, is even wennen denk ik dan maar. 

Jasper van KPN
Moderator

Als je de app volledig afsluit zal die bij de volgende keer opstarten weer helemaal bij de tijd zijn. Ik heb het punt wel doorgegeven aan de ontwikkelaars, want als je een langer programma kijkt kan het soms ook voorkomen dat je bij Nu op TV ouderen programma's ziet en niet het huidige aanbod.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Jasper, ik hoop dat ze het aanpassen want is wel erg irritant, gisteren om 20 uur start ik de app op kies ik voor ned1 krijg ik het journaal van 7:00 uur te zien. Moet ik naar de gids (die erg langzaam is) andere zender kiezen en weer terug naar ned1

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Zie voorbeeld van vandaag. Links journaal 8:30 rechts de tijd nu 19:54

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 30, 2025

Wat raar. Als ik de app opstart krijg ik in het startscherm in de favorieten gewoon de huidige live uitzendingen. Op alle 3 de apparaten. 

Jasper van KPN
Moderator

Heb je dit ook als je na het gebruik de app afsluit via AndroidTV zelf? Dat kan via het Android startscherm in de instellingen rechtsboven en dan kan je onder 'Apps’ verschillende apps sluiten, zoals de TV+ App. Dat doe ik met apps die ik afsluit altijd, en dan heb ik dat niet. Ik ben benieuwd of het dan wel klopt bij jou.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 30, 2025

Ik sluit de app altijd af. Ik zou het ook niet anders weten, afgezien van plompverloren het apparaat uitzetten.