Skip to main content

Voorheen had ik een aliexpress android boxje op de camping met de kpntv app erop. Onlangs een nieuwe tv gekocht en speciaal gelet op kpn ondersteuning. Het gaat me met name om opnames terug te kijken.

Affijn, app ingesteld maar werkt niet. Schijnt alleen op mijn eigen netwerk te werken. ??

Ik log toch gewoon in en kan maar op 1 plek kijken toch? Dus ik volg die logica niet. Maar netto resultaat is dat mijn speciaal aangeschafte tv niks doet met kpn. Ik hoef geen digitale, heb hier kabel.

Nu zag ik op internet een paar suggesties om mijn camping netwerkje te verbinden met thuis en dan alle verkeer via thuis te routen.

Heeft iemand dat al eens gedaan en wat heb ik ervoor nodig? Fritzbox?

Bedankt voor alle tips

Ik heb de smart-TV app op een Chromecast Google TV staan en ik laat die Chromecast een WireGuard VPN verbinding opzetten met mijn EdgeRouter thuis waarbij ik het verkeer van de smart-TV app (en Netflix) via die VPN verbinding laat lopen. Dit werkt prima.

De FRITZ!Box routers hebben een WireGuard VPN server ingebouwd en dus zou het ook met een FRITZ!Box moeten werken. Maar ook een Synology NAS of een Raspberry Pi kan dienst doen als WireGuard of OpenVPN server.


Reageer