Skip to main content

Afgelopen zaterdag KPN + Televisie aangeschaft en alvast de iOS en iPadOS KPN TV+ app geïnstalleerd.

Ik loop tegen twee problemen op:

Profielnaam met abonnementsnummer

Ik moest een kijkprofiel aanmaken en direct daarna zag ik een profiel verschijnen met avatar 2 en met als al naam mijn abonnementsnummer. Daarna een 3e en 4e profiel aangemaakt.

 

Profiel 1, 3 en 4 met een naam zijn aan te passen en 3 en 4 zijn te verwijderen. Profiel 2 met mijn abonnementsnummer is niet aan te passen nogniet te verwijderen.

Meerdere mensen in mijn omgeving hebben NIET dit profiel 2 met hun abonnementsnummer en het lijkt me dat er iets is misgegaan !

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Op mijn eigen iPhone uitgelogd, app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en het probleem met profiel 2 ws niet opgelost. Idem ook gedaan van andere iPhones en iPad maar ook nu geen oplossing.

Vraag uitgezet bij Twitter Webcare maar daar kom ik ook niet verder behalve dan aan mij te vragen  probleem uit te zetten onder de app feedback. Maar dat wordt lastig communiceren !

 

Dan probleem 2:

Naam apparaten in Apparaatbeheer

In https://tv.kpn.com/instellingen staat apparaatbeheer met hieronder een screenshot van de apparaten. Lijkt me ook niet juist.

 

 

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

 

In https://tv.kpn.com/instellingenn onder Apparaatbeheer alle apparaten verwijderd maar na inloggen op de apparaten was de naam nog steeds undefinied undefinied

 

 

Graag jullie hulp om beide issues op te lossen

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik had eerlijk gezegd hier wel een reactie verwacht, zeker van de zijde van KPN . 


Negeer gewoon dat profiel. Je kunt er vier extra aanmaken, dat zou mogelijk voldoende kunnen zijn. 


Je kunt er vier extra aanmaken, dat zou mogelijk voldoende kunnen zijn. 

Je kunt er meer dan vier extra aanmaken.

 

Overigens kan ik me goed voorstellen dat je niet jouw abonnementsnummer als profielnaam wilt hebben.

 

@mhoutman , Als je dat profiel selecteert, komt er dan een blauw bolletje met een potlood / pennetje rechtsonder het ikoon van dat profiel?

En wat gebeurt er dan als je op het ikoontje van dat profiel klikt?

Kom je dan niet op het scherm waar je de profielnaam kunt wijzigen?

 


Negeer gewoon dat profiel. Je kunt er vier extra aanmaken, dat zou mogelijk voldoende kunnen zijn. 

Dank voor je reactie. Ik hou me zelf bezig met Apple app ontwikkeling dus dan zit ik altijd wat kritischer in de wedstrijd en  ga ik vragen stellen als dingen niet juist lijken te zijn.😉


Je kunt er vier extra aanmaken, dat zou mogelijk voldoende kunnen zijn. 

Je kunt er meer dan vier extra aanmaken.

 

Overigens kan ik me goed voorstellen dat je niet jouw abonnementsnummer als profielnaam wilt hebben.

 

@mhoutman , Als je dat profiel selecteert, komt er dan een blauw bolletje met een potlood / pennetje rechtsonder het ikoon van dat profiel?

En wat gebeurt er dan als je op het ikoontje van dat profiel klikt?

Kom je dan niet op het scherm waar je de profielnaam kunt wijzigen?

 

Dank voor je reactie. Zoals reeds hierboven geschreven lijkt het is een ‘spook’ profiel, dat niet te selecteren valt en ok niet te verwijderen. Als ik er op klikte ‘golfde’ het even  en gebeurde er niets

Zojuist trouwens de KPN app  op iOS en iPadOS geopend en het spookprofiel is niet mer zichtbaar. Dat is nog eens echt spoken 😬 (wellicht een cache issue dat tijdelijk optreedt maar dan zouden meer mensen het moeten hebben).

 

Gelijk ook maar even op tv.kpn.com onder apparaatbeheer gekeken maar daar blijven de apparaat namen staan als undefinied undefinied…

 

Tenslotte nog de vraag waarom op tv.kpn.com er geen profielen zichtbaar zijn ?


Word dat profiel niet op de tv ontvanger gebruikt?


Word dat profiel niet op de tv ontvanger gebruikt?

Op de TV ontvangers wordt geen profiel ingesteld. Maar het zou kunnen dat daar op de achtergrond wel een profiel voor vastgelegd is en dan is het abonnementsnummer wel een "logische" naam.


Hi @mhoutman, goed dat je het hier meldt. Ik had gelijk (gisteren) een screenshot gestuurd naar een collega van het apps team. En hij heeft dit ‘corrupte’ profiel voor je verwijderd. Dat ging even sneller dan verwacht en daarom had ik nog niet hier gereageerd. Normaliter kan een reactie vanuit ons ook wel enkele dagen duren trouwens, afhankelijk van de drukte. Maar de community is een stuk sneller! 😄 Die spook is in ieder geval verklaard.


Ik doe even een kleine aanname en het apparaatbeheer op tv.kpn.com is nog niet (goed) geïmplementeerd op de TV+ app. Dus dat heeft nog een stukje ontwikkeling nodig. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik geef het door, hoewel ik vermoed dat dit al wel op de lijst staat.

 

Tenslotte nog de vraag waarom op tv.kpn.com er geen profielen zichtbaar zijn ?

Profielen zijn geïntroduceerd bij de nieuwe TV+ app. Als we profielen op termijn ook gaan toepassen op tv.kpn.com (ik kan me dat best voorstellen, maar weet dit niet zeker), dan zal dat nog moeten worden ontwikkeld. Zelfde geldt voor Smart TV app etc.


Ik had gelijk (gisteren) een screenshot gestuurd naar een collega van het apps team. En hij heeft dit ‘corrupte’ profiel voor je verwijderd.

Ik ben wel benieuwd wie dat "corrupte" profiel gemaakt heeft en waarom.

Is het wel een corrupt profiel of is het het profiel dat door de TV+ Box gebruikt wordt en ten onrechte in de TV+ app getoond werd?


Ik had gelijk (gisteren) een screenshot gestuurd naar een collega van het apps team. En hij heeft dit ‘corrupte’ profiel voor je verwijderd.

Ik ben wel benieuwd wie dat "corrupte" profiel gemaakt heeft en waarom.

Is het wel een corrupt profiel of is het het profiel dat door de TV+ Box gebruikt wordt en ten onrechte in de TV+ app getoond werd?

Ik weet het niet precies, maar het is in ieder geval een bug in onze app. En deze bug is in de eerstvolgende update opgelost. 


Ik had gelijk (gisteren) een screenshot gestuurd naar een collega van het apps team. En hij heeft dit ‘corrupte’ profiel voor je verwijderd.

Ik ben wel benieuwd wie dat "corrupte" profiel gemaakt heeft en waarom.

Is het wel een corrupt profiel of is het het profiel dat door de TV+ Box gebruikt wordt en ten onrechte in de TV+ app getoond werd?

Paul, allereerst dank voor het doorzetten van mijn case en fijn dat ze het zo snel konden oplossen. (Overigens had ik al de feedback optie in de app gekozen maar dat heeft een limiet aan tekst. Ook werkt in de KPN TV+ app het Universele klembord via Handoff niet. De screenshots heb ik toen naar Twitter Webcare gestuurd.

‘Ergens’ is er iets niet goed gegaan bij het aanmaken van het master-profiel. De TV+ Box is overigens nog niet in gebruik omdat ik nog een paar weken van Ziggo mag ‘genieten’, vandaar dat ik wel al de KPN TV+ app kan testen en zodoende tegen een paar issues aan liep.


Reageer