Skip to main content
Beantwoord

KPN TV app geeft stilstaand beeld op LG tv

• May 4, 2025
  • 15 reacties
  • 196 keer bekeken

Als ik via de KPN app op mijn LG tv kijk blijf het beeld soms 1 sec stilstaan.

Kijk ik bijvoorbeeld Netflix of een andereĀ  streaming dienst dan is er geen stilstand.

Beste antwoord door TV Apps Team

Op LG (WebOS) is inderdaad nog geen TV+ app uit, net zoals voor Samsung (Tizen) nog niet. Laat dat even helder zijn inderdaad. Alleen voor AndroidTV/GoogleTV besturingssystemen en uiteraard Android en iOS is de TV+ app uit.

Gebruik je dus ā€˜de KPN iTV app’ binnen je LG of Samsung omgeving, dan is dat nog de app die inmiddels al een heel wat jaren in gebruik is en dus inderdaad niet de TV+ app. (tenzij je b.v. een nieuwe chromecast in je Samsung of LG steekt, daarop zit GoogleTV).

Aan de KPN iTV app (ā€˜oude app’) wordt al een behoorlijke tijd niets tot minimaal gewijzigd, maar sowieso op playback niveau al jaren niet. Dat heeft voordelen en nadelen. Wat bekend is door de jaren heen, is dat de player gevoelig is (helaas) in deze app. Dat wordt ook nooit meer anders, de app wordt binnenkort vervangen door de TV+ app. Maar de videobackend en netwerk evolueren wel door.

Goed dat jullie opmerken dat jullie deze korte freezes meemaken. Klopt het dat jullie in principe regelmatige gebruikers zijn van de app, dat de afgelopen maanden er veel minder tot niet was en dan sinds half april dan kennelijk dit ineens er was, of in ieder geval veel frequenter optrad?

Blijf het dan vooral melden als weer teveel is (graag datum + tijdstip ook écht typen in je bericht a.u.b! Op het forum is na 1 dag het tijdstip helaas niet meer zichtbaar van je bericht!). Wellicht is het toch ergens iets in ons netwerk waardoor deze, zoals eerder genoemde, gevoelige player net noopt even te moeten stilstaan; dat heeft de TV+ app vanaf begin beter voor elkaar gelukkig. 

Sowieso zal voor nieuwere TV's de TV+ app dus komen binnen niet al te lange tijd, tot die tijd kunnen we mogelijk wat aan deze freezes doen binnen de oude app als jullie de tijdstippen benoemen dat het teveel is. Want de oorzaak weten we niet exact, maar dat het soms met vlagen iets meer is dan andere momenten (voor klanten), dat hebben we al wel gemerkt.Ā 

Vermoedelijk ligt het inderdaad niet aan je eigen netwerk of modem, dus investeer niet teveel tijd daarin. Als je tóch b.v. de Netflix app hebt, daarbinnen onder ā€˜ondersteuning’ zit een ā€˜test je netwerk’ functie. Dat is wel een makkelijk bereikbare methode om even snel je snelheid te testen die je TV Ć©cht krijgt. Bij voorkeur heb je hier nooit een download waarde lager dan 20-30Mbit. Is dat soms wel zo, kan het wĆ©l nut hebben je eigen netwerk te verbeteren (dan kunnen de vreezes ook daardoor komen).Ā 

Je zou deze korte freezes in deze ā€˜oude’ app dus als known issue kunnen bestempelen, maar toch lossen we het alsnog liefst op (als dat kan). De freezes zijn niet te monitoren door ons, dus dan hebben we echt de voorbeelden nodig. Is de frequentie van de freeze weer te hoog, meldt het!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

• Deelnemer
  • May 4, 2025

Wij hebben dit in de afgelopen weken ook

wel gehad, maar vandaag zondag 4 mei is dit extreem aanwezig

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 4, 2025

Vraagje:

1. Is de tv met UTP kabel verbonden met de Experiabox of Box12?Ā 
  2. Of werkt de LG Smart tv via WIFI?

• Deelnemer
  • May 4, 2025

Met een utp kabel

• Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Ik heb mijn tv ook via een UTP CAT 6Ā kabel aan geslotenĀ  op mijn experia 10 box.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@HoeksaĀ en ook ​@Annelinge, ik lees dat tv kijken via de TV app niet altijd goed werkt. Ik ben naar een aantal dingen benieuwd:

• Gebruiken jullie de TV+ app voor Smart tv, rechtstreeks op de tv? Of cast je via de TV+ app op bijvoorbeeld je mobiele telefoon?
  • Welke versie van de app gebruik je?
  • Welk (merk en) type televisie hebben jeĀ en van welk jaartal is ā€˜ie?Ā 
  • Wanneer gebeurt dit haperen van het beeld: bij live tv kijken, of ook bij andere functies zoals terugkijken of eventueel opnames? Valt je daarin iets op, deel het dan ook vooral, alle details zijn welkom.
  • Werken andere apps wel goed of ervaar je daar hetzelfde?
  • Het kan helpen om de tv app eens te verwijderen en opnieuw te installeren, ik ben benieuwd of dat nu ook verschil maakt

• Deelnemer
  • May 7, 2025
  • De app staat rechtstreeks op mijn tv
  • waar kan ik dit vinden ? Recent geĆÆnstalleerd, want nieuwe tv
  • LG C4 OLED65C46LA - 65 inch - 4K OLED Evo - 2024
  • Voor wat ik nu heb gezien bij live tv kijken
  • andere apps zoals Netflix/videoland geen problemenĀ 
  • Nog niet gedaan, maar heb sinds het weekend geen live tv meer gekekenĀ 

• Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Ik heb ook nog steeds last van stilstaanbeeld minimaal 3 x per avond.

Ik heb de KPN.+ tv app ook al opnieuw geĆÆnstalleerd. Aan het internet snelheid licht het niet 200 Mbits/s.

Ik denk dat maar op het KPN + modem blijf kijken. Daar is wel het geluid zacht moet de tv dan op 18 zetten.voor normaal geluid.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik help je graag verder, maar dat kan ik alleen met voldoende informatie ​@Hoeksa, anders kan ik niks beginnen.Ā Kan je daarom mijn bovenstaande vragen beantwoorden?

Hi ​@HoeksaĀ en ook ​@Annelinge, ik lees dat tv kijken via de TV app niet altijd goed werkt. Ik ben naar een aantal dingen benieuwd:

• Gebruiken jullie de TV+ app voor Smart tv, rechtstreeks op de tv? Of cast je via de TV+ app op bijvoorbeeld je mobiele telefoon?
  • Welke versie van de app gebruik je?
  • Welk (merk en) type televisie hebben jeĀ en van welk jaartal is ā€˜ie?Ā 
  • Wanneer gebeurt dit haperen van het beeld: bij live tv kijken, of ook bij andere functies zoals terugkijken of eventueel opnames? Valt je daarin iets op, deel het dan ook vooral, alle details zijn welkom.
  • Werken andere apps wel goed of ervaar je daar hetzelfde?
  • Het kan helpen om de tv app eens te verwijderen en opnieuw te installeren, ik ben benieuwd of dat nu ook verschil maakt

Als je dat makkelijker praten en uitleggen vindt, kan je voor hulp hierbij ook een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en help je verder.

• Auteur
  • Helper
  • May 19, 2025

Ik heb een LG oled48C35LA23 TV. Uit 2024

Ik gebruik de TV+ smart app die op mijnĀ smart tv staat om live programma's te kijk.

HebĀ de laatste nieuwe app gedownload.

Het probleem blijft.

Ik met alle andere apps die op mijn smart TV staan geen problemen.

Aan het internet licht het niet heb 200 Mbit/s. Zit met een utp 6 kabel verbonden met de Expedia 10 router. Ik heb het vermoeden dat er een bug in de KPN TV+ app zit.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@HoeksaĀ en ​@Annelinge, als jullie een LG tv hebben hebben jullie als het goed is WebOS als besturingssysteem. De TV+ app is daar nog niet beschikbaar, die is op dit moment alleen op Android/Google TV beschikbaar. Andere platformen volgen nog. Jullie gebruiken de iTV app op WebOS.

Ā 

​@TV Apps Team, heb jij een idee waardoor het beeld blijft staan in deze gevallen, ondanks dat de LG's bekabeld zijn aangesloten en een goede snelheid halen?

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • Antwoord
  • May 21, 2025

Op LG (WebOS) is inderdaad nog geen TV+ app uit, net zoals voor Samsung (Tizen) nog niet. Laat dat even helder zijn inderdaad. Alleen voor AndroidTV/GoogleTV besturingssystemen en uiteraard Android en iOS is de TV+ app uit.

Gebruik je dus ā€˜de KPN iTV app’ binnen je LG of Samsung omgeving, dan is dat nog de app die inmiddels al een heel wat jaren in gebruik is en dus inderdaad niet de TV+ app. (tenzij je b.v. een nieuwe chromecast in je Samsung of LG steekt, daarop zit GoogleTV).

Aan de KPN iTV app (ā€˜oude app’) wordt al een behoorlijke tijd niets tot minimaal gewijzigd, maar sowieso op playback niveau al jaren niet. Dat heeft voordelen en nadelen. Wat bekend is door de jaren heen, is dat de player gevoelig is (helaas) in deze app. Dat wordt ook nooit meer anders, de app wordt binnenkort vervangen door de TV+ app. Maar de videobackend en netwerk evolueren wel door.

Goed dat jullie opmerken dat jullie deze korte freezes meemaken. Klopt het dat jullie in principe regelmatige gebruikers zijn van de app, dat de afgelopen maanden er veel minder tot niet was en dan sinds half april dan kennelijk dit ineens er was, of in ieder geval veel frequenter optrad?

Blijf het dan vooral melden als weer teveel is (graag datum + tijdstip ook écht typen in je bericht a.u.b! Op het forum is na 1 dag het tijdstip helaas niet meer zichtbaar van je bericht!). Wellicht is het toch ergens iets in ons netwerk waardoor deze, zoals eerder genoemde, gevoelige player net noopt even te moeten stilstaan; dat heeft de TV+ app vanaf begin beter voor elkaar gelukkig. 

Sowieso zal voor nieuwere TV's de TV+ app dus komen binnen niet al te lange tijd, tot die tijd kunnen we mogelijk wat aan deze freezes doen binnen de oude app als jullie de tijdstippen benoemen dat het teveel is. Want de oorzaak weten we niet exact, maar dat het soms met vlagen iets meer is dan andere momenten (voor klanten), dat hebben we al wel gemerkt.Ā 

Vermoedelijk ligt het inderdaad niet aan je eigen netwerk of modem, dus investeer niet teveel tijd daarin. Als je tóch b.v. de Netflix app hebt, daarbinnen onder ā€˜ondersteuning’ zit een ā€˜test je netwerk’ functie. Dat is wel een makkelijk bereikbare methode om even snel je snelheid te testen die je TV Ć©cht krijgt. Bij voorkeur heb je hier nooit een download waarde lager dan 20-30Mbit. Is dat soms wel zo, kan het wĆ©l nut hebben je eigen netwerk te verbeteren (dan kunnen de vreezes ook daardoor komen).Ā 

Je zou deze korte freezes in deze ā€˜oude’ app dus als known issue kunnen bestempelen, maar toch lossen we het alsnog liefst op (als dat kan). De freezes zijn niet te monitoren door ons, dus dan hebben we echt de voorbeelden nodig. Is de frequentie van de freeze weer te hoog, meldt het!

• Auteur
  • Helper
  • May 21, 2025

Oke dan ga ik de app verwijderen en kijk wel via het KPN TV + modem. Was zo makkelijk om niet steeds over te schakelen van Kpn TV+ modem naar bijvoorbeeld Netflix of een andere streaming dienst. Het beeld en DobyĀ atmos is vele malen beter dan via het TV modem.

• Deelnemer
  • May 21, 2025

Wij hebben de modem helaas reeds terug gestuurd. Moet zeggen dat het probleem op dit moment nihil is. Ā Vraag mij wel af wat binnenkort is.Ā 

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • May 21, 2025

​@HoeksaĀ In principe kan de TV+ ontvanger er ook zo gelikt uitzien of zelfs beter, maar de TV fabrikanten maken hun eigen besturingssysteem inderdaadĀ out-of-the-box wel heel gelikt en aantrekkelijk om te gebruiken. Wellicht wel waard om er even in te duiken, ook die beeldfoefjes van LG zijn voor HDMI apparaten als onze TV+ ontvanger beschikbaar. Alsnog heb je dan 1 ervaring eventueel met 1 afstandsbediening.Ā 

​@AnnelingeĀ Nihil tot geen freezes gaan we voor! Ook voor deze ā€˜oude’ app. Soms is het vinden van de kinkĀ lastig. Zeker als het lukraar lijkt wanneer dit optreed.Ā 

Wanneer de TV+ app dan beschikbaar is voor LG en Samsung, dat is nog niet te zeggen helaas. Voor het andere TV platform AndroidTV/GoogleTV is het nu een paar maanden uit. Qua interface zal deze dezelfde zijn, dus dat is ook al klaar, alleen de Samsung/LG specifieke delen draait het nog om.Ā 

• Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Tv app op LG tv is dramatisch slecht.Ā 
Wie deze user interface heeft bedacht mag echt weer terug de schoolbanken in. Overall wordt geprobeerd om een streamingdienst te zijn, maar dat werkt niet als je een ordinaire tv zender boer bent.Ā 

• Start pagina: wtf is dit? ā€œMomenteel best bekekenā€ ā€œGisteren populaireā€?? Wat is hier nou nuttig aan?Ā 
  • Nu op tv: nutteloze pagina. Dit kan gecombineerd worden met TV gids.Ā 
  • TV gids: Waarom die foto’s ?? Maakt het onduidelijk omdat het grotendeels onherkenbaar is. Een simpele tijdlijn van tekst zoals jaren gebruikelijk was is vele malen duideljjker.Ā 
  • De rest van de tabjes zijn wat mij betreft ook geen toevoeging. Films en series kijk ik wel bij een streamer die content wel helder en snel kan weergeven.Ā 

Stop aub met het doen alsof kpn een streamingdienst is en zorg dat er een fatsoenlijke gids beschikbaar komt in de app Ā 

Ā 

ps: dit geldt ook voor de android tv+ kastjes Ā vreselijk langzaam en dito slechte userinterface.

Ā