Skip to main content
Vraag

KPN TV app geeft zwart beeld bij opstarten op LG TV

• May 26, 2025
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken

Sinds kleine week start de KPN TV app continu op met een zwart scherm bij gebruik van LG TV.

als ik vervolgens de app verwijder en opnieuw installeer, dan ontvang ik wel content. 
Alleen om dit elke dag meerdere malen te moeten doen….

Hoe kom ik van dit probleem af?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Lspanjer, dat maakt het gebruik van de TV app niet heel fijn. Om tot een oplossing te komen schakel ik de hulp in van ​@TV Apps Team 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Dank je wel Jeroen! 
Goed om te weten, ik heb op mijn LG webOS TV de laatste updates geïnstalleerd. Helaas maakt dit geen verschil voor de KPN TV app. Dit is nog steeds de 3.0.16 versie.

andere apps zoals NPO Start en Netflix doen het wel direct

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • May 28, 2025

Geen bekend signaal.. Dus eigenlijk ook geen idee waar te beginnen, behalve dan even vast te stellen wanneer het scherm zwart wordt tijdens de 2de/3de/4e keer opstarten (na x tijd). Kun je het reproduceren door, als je de app werkend hebt, naar b.v. de gids te gaan. Dan switchen naar de Netflix app, daar even iets kijken, dan meteen weer terug naar KPN itv app… wat gebeurt er exact nadat je vanuit Netflix via WebOS weer de KPN app selecteert… wordt het dan meteen zwart? Of gebeurt er eerst iets, of kort iets anders te zien waarna het zwart wordt?

Welk modelnr heeft deze LG?

Of is het alleen reproduceerbaar als je iets afspeelt in de KPN app (bewegende video), je gaat vanuit dat scherm naar de Netflix app bv, keert terug naar KPN app en dan zie je wel eerst nog de player controls (ondertitknop, progressiebalk) en die verdwijnt dan na een paar seconden en daarna is en blijft het scherm zwart?

Of gaat het in bovenstaande gevallen beide keren goed als je het nu probeert. En moet de app eerst b.v. minimaal x tijd in de achtergrond zijn geweest, voordat deze zwart blijft?

Tip: hangt beetje af van welke LG je hebt, maar ook in WebOS kun je een app geforceerd sluiten. Dat is een stuk makkelijker dan opnieuw moeten installeren voor nu als workaround. Back/terug ingedrukt houden kan werken, maar mogelijk is het anders dus voor jou TV.