Skip to main content

Beste Lezer

Ik ben sinds kort gebruiker van KPN Tv+.

Ik wil tv kijken via mijn box maar ook op mijn laptop via de app.

Mijn Vraag: waarom krijg ik via een geinstalleerde app geen gids te zien zoals bij de box.

ik vind dit zeer irritant..

graag uw reactie.

John

Je bedoelt dat er allemaal tegels te zien zijn in de gids van de app, @John Brouns

Tja, smaken verschillen...persoonlijk vind ik de horizontale gids met tekst (zodat je de programma's en zenders in onderlinge samenhang kan zien) ook het prettigst, maar er zijn ook mensen die het de verticale gids handiger vinden...wat ik dan weer helemaal niks vind…

Je kunt aan die tegelgids vrij makkelijk wennen. Maar er is goed nieuws: er wordt gewerkt aan een TV+ app (voor Chromecast en Box) die dezelfde horizontale gids heeft als via de +Box...ik heb een al gedownload, maar dat is een bètaversie die inmiddels weer offline gehaald is volgens mij...ik zie 'm althans niet meer in de Playstore...maar die zal ongetwijfeld weer terugkomen…

Je kunt al wel de nieuwe app downloaden op je telefoon of tablet,  die is inmiddels online. Ik heb die in de testgroep getest, maar die is op de laptop (nog) niet beschikbaar...maar gaat ongetwijfeld nog komen. 

 


Mijn Vraag: waarom krijg ik via een geinstalleerde app geen gids te zien zoals bij de box.

Welke geïnstalleerde app?

Voor een laptop kijk je altijd via de site.

Op een telefoon en tablet kijk je via een app en daar is net een nieuwe TV+ app voor uitgebracht die de gids hetzelfde toont als op de TV+ Box. Dat werkt mijns inziens heel prettig op een tablet maar op een telefoon is dat helaas niet zo.

De smart-TV app op Tizen, WebOS en Android TV heeft nog een rampzalige gids met tegels. Ik hoop dat KPN die ook snel gelijk zal trekken aan de gids op de TV+ Box.


Mijn Vraag: waarom krijg ik via een geinstalleerde app geen gids te zien zoals bij de box.

Welke geïnstalleerde app?

Voor een laptop kijk je altijd via de site.

Op een telefoon en tablet kijk je via een app en daar is net een nieuwe TV+ app voor uitgebracht die de gids hetzelfde toont als op de TV+ Box. Dat werkt mijns inziens heel prettig op een tablet maar op een telefoon is dat helaas niet zo.

De smart-TV app op Tizen, WebOS en Android TV heeft nog een rampzalige gids met tegels. Ik hoop dat KPN die ook snel gelijk zal trekken aan de gids op de TV+ Box.

Via Chromebooks of laptops met Windows 11 kan je wel apps downloaden dacht ik, @wjb

Overigens vind ik de TV+ app op de telefoon ook goed werken hoor, hij heeft aan de voorkant een mooi "bumpereffect" in de gids waardoor je goed kunt zien waar je in de gids zit qua tijdstip.


Via Chromebooks of laptops met Windows 11 kan je wel apps downloaden dacht ik, @wjb 

Op Windows (10/11) is de KPN TV “app” feitelijk niets anders dan een schil om tv.kpn.com.

 


Via Chromebooks of laptops met Windows 11 kan je wel apps downloaden dacht ik, @wjb 

Op Windows (10/11) is de KPN TV “app” feitelijk niets anders dan een schil om tv.kpn.com.

 

OK...dus die nieuwe TV+ app gaat daar niet werken neem ik dan aan...Dan heeft @John Brouns daar niks aan, vrees ik.


Via Chromebooks of laptops met Windows 11 kan je wel apps downloaden dacht ik, @wjb 

Op Windows (10/11) is de KPN TV “app” feitelijk niets anders dan een schil om tv.kpn.com.

 

OK...dus die nieuwe TV+ app gaat daar niet werken neem ik dan aan...Dan heeft @John Brouns daar niks aan, vrees ik.

Maar de site zal vast ook het TV+ uiterlijk gaan krijgen. Nu ziet de gids op de site er nog als onderstaand uit.

 


O ja, dat ziet er zo uit...ik kijk eigenlijk nooit via de pc...heb het weleens gezien...maar...Dan is het toch gewoon een horizontale gids? Wat is het probleem van @John Brouns dan?


Beste allemaal, ik krijg geen horizontalegids te zien zoals hierboven . niet op mijn android-tv,, niet op mijn chroomcast en niet op mijn Samsung telefoon. alleen op de bax van kpn.

gr. John

dit zie ik dus niet !!!

 

 


Je hebt het in jouw openingsbericht dat je ook kijkt via jouw laptop.

Als je daar in de browser naar https://tv.kpn.com gaat dan zie je toch wel de gids zoals hierboven?

Op jouw Android TV krijg je de onderstaande gids te zien en die is mijns inziens zo goed als onbruikbaar en in iedergeval zeer gebruiksonvriendelijk.

 

Als je op jouw Samsung telefoon nog de "oude" KPN TV app hebt staan dan krijg je daar de onderstaande gids te zien…

...en met de nieuwe KPN TV+ app de onderstaande.

 


Beste Wjb

Klopt inderdaad, de gids  hieronder kan bedoel ik . dit is geen gids.

 


Nee, op de telefoon, tablet of Chromecast krijg je dus alleen de tegelgids te zien, @John Brouns .

Op de laptop zie je de horizontale gids. Ik dacht dat het daarom ging?

Althans, bij de iTV app. Je kunt ook KPN+ app downloaden, dan krijg je de horizontale gids. Zoeken op KPN in de Playstore.


Dat is dus niet op jouw laptop maar op jouw Android TV.

Die "gids" is, mijns inziens, zo goed als onbruikbaar en zeer onvriendelijk in het gebruik.

KPN heeft aangegeven dat de horizontale gids eraankomt maar wanneer …

 


Nee, op de telefoon, tablet of Chromecast krijg je dus alleen de tegelgids te zien, @John Brouns .

Op telefoon en tablet krijg je in de apps (oud en nieuw) geen tegelgids te zien, die wordt alleen gebruikt in de smart-TV app voor WebOS, Tizen en Android TV.


Vergeet even de laptop

 

Helaas ik weet niet wat ik fout kan doen.  op mijn telefoon heb ik de app van kpn opnieuw geinstalleerd. blijf de oude bovenstaande gids zien


Helaas ik weet niet wat ik fout kan doen.  op mijn telefoon heb ik de app van kpn opnieuw geinstalleerd. blijf de oude bovenstaande gids zien

Welke app heb je geïnstalleerd, de oude…

...of de nieuwe.

 

Overigens is de nieuwe KPN TV+ app nog niet voor iedereen beschikbaar.

 

En welke gids krijg je dan te zien want dat kan niet die tegeltjes gids zijn. Die zie je alleen als je de smart-TV app op jouw Android televisie gebruikt.


Nee, op de telefoon, tablet of Chromecast krijg je dus alleen de tegelgids te zien, @John Brouns .

Op telefoon en tablet krijg je in de apps (oud en nieuw) geen tegelgids te zien, die wordt alleen gebruikt in de smart-TV app voor WebOS, Tizen en Android TV.

O ja, klopt, je hebt in een vorige versie ook al een horizontale gids, daar heb je niet per se een +app voor nodig...snap alleen niet dat @John Brouns die dan niet te zien krijgt...


Even opnieuw want het loopt mw nu door elkaar ( oude man 63 haha)

Dit zie ik op mijn tv Philips android (¾ jaar ) oud

 

Dit zie ik op mijn telefoon android:

 


Vergeet even de laptop

 

Helaas ik weet niet wat ik fout kan doen.  op mijn telefoon heb ik de app van kpn opnieuw geinstalleerd. blijf de oude bovenstaande gids zien

Vreemd...wel een (vrij) nieuwe telefoon?


je hebt in een vorige versie ook al een horizontale gids, daar heb je niet per se een +app voor nodig.

In de “oude” versie van de KPN TV app heb je geen horizontale gids maar een verticale gids. 😉


Even opnieuw want het loopt mw nu door elkaar ( oude man 63 haha)

Dit zie ik op mijn tv Philips android (¾ jaar ) oud

 

Dit zie ik op mijn telefoon android:

 

Dat klopt helemaal. Binnenkort (ergens tussen nu en eind maart) zal de app op jouw telefoon geupdated worden waarbij je dan de onderstaande gids zult gaan krijgen op jouw telefoon.

 

Wanneer de gids in de smart-TV app op jouw Philips televisie een horizontale gids gaat krijgen is nog niet bekend maar KPN heeft dus wel aangegeven dat deze er zal gaan komen.

Zie het onderstaande topic.

 


We zijn 3 maanden verder en de software is nog steeds niet aangepast. Snelle service van kpn. zelfs geen bericht dat de beoogde datum niet gehaald bordt om de software aan te passen. !!!!

 

John


Over welke software hebben we het @John Brouns. Bedoel je de itv app voor smartphones? Die app is voor iedereen beschikbaar. Als je nog steeds de app niet hebt, dan raad ik je aan om handmatig te updaten via de Playstore. 


Hoi Jeroen, deze app kende ik niet. In deze app zit inderdaad de gids op regel niveau en niet met tegels. Ik ben helemaal tevreden nu. Dank voor je tip.

Denk je dat deze ook komt voor de android tv?