Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ app hapert op Google Chromecast na update

• April 3, 2025
  • 10 reacties
  • 498 keer bekeken

Sinds de laatste grote update van de KPN TV app hapert het beeld elke seconde bij het live tv kijken. Wij gebruiken Chromecast waarbij de applicatie rechtstreeks is geïnstalleerd. 

Inmiddels heb ik het volgende al meermaals geprobeerd:

• Chromecast uitgeschakeld en opnieuw opgestart (zelfs uren zonder stroom en daarna weer opnieuw ingestoken)
  • KPN TV app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 
  • Wij hebben 3 tv’s met allemaal een eigen Chromecast en het probleem doet zich op alle apparaten voor.
  • Streamingdiensten als Netflix en Videoland hebben geen problemen.
  • Ik heb verder geen internetproblemen.

Ik ben dus heel benieuwd of jullie dit probleem nog gaan verhelpen. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Bart_1_2_3 en welkom bij de KPN Community! Bepaald niet de bedoeling dat er zoveel haperingen in zitten, dus goed dat je dit meldt. 

De laatste grote update van onze Smart TV+ app was eind februari, je hebt sindsdien deze problemen op alle apparaten? De Smart TV+ app is versie 08.64.03?
Zo ja, zou je dan in de app linksboven naar profiel, dan op “Apparaat instellingen” en dan tunneling aan willen zetten? Ik ben benieuwd of de haperingen er dan ook nog zijn.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 5, 2025

Hi ​@Bart_1_2_3 en welkom bij de KPN Community! Bepaald niet de bedoeling dat er zoveel haperingen in zitten, dus goed dat je dit meldt. 

De laatste grote update van onze Smart TV+ app was eind februari, je hebt sindsdien deze problemen op alle apparaten? De Smart TV+ app is versie 08.64.03?
Zo ja, zou je dan in de app linksboven naar profiel, dan op “Apparaat instellingen” en dan tunneling aan willen zetten? Ik ben benieuwd of de haperingen er dan ook nog zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 5, 2025

Thanks Sanne, 

Versie klopte en instelling heb ik kunnen aanzetten. Dat lijkt nu te helpen! 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super! Hopelijk blijft het zo. Zo niet, laat het hier gerust weten. 😄

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2025

Helaas, het leek even goed te gaan, maar we zijn weer terug bij af! Tunneling lijkt het wel minimaal te verbeteren. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hé jammer. Een beetje verbetering is mooi, maar nu de rest nog. Alle TV's gebruiken hetzelfde type Chromecast? Welk type is dit precies en wil je hier ook een foto van sturen? 

Dan geef ik dit door aan de ontwikkelaars. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 12, 2025

Hallo Sanne, al onze Chromecast zijn hetzelfde.

hopelijk kunnen jullie hier iets mee! 

mrGanesha
Slimmerik
  • April 13, 2025

Ik heb sinds een dikke week ook continu last van haperingen met de AndroidTV app op de Google TV Streamer. Lijkt wel of er onvoldoende server capaciteit is bij KPN.

Hier ook veel last, Netflix is prima maar kpn app is dramatisch…

• Nieuwkomer
  • May 22, 2025

Ook ik heb constant haperingen , nieuwe fritZ6850 aangeschaft en het probleem blijft. Alsof er een buffer leeg gemaakt moet worden en dan verdergaat waar het gestopt is. App Versie 08.69.02 geen tunneling te vinden. Abbo is onbeperkt ultra + 

• Nieuwkomer
  • May 22, 2025

Het begon bij ons met happeren van de app op een Google TV, nu sluit de app steeds na 1 minuut helemaal af. Hij loopt al vast bij het openen van de app. Overigens op alle Google devices hetzelfde probleem. Versie 08.69.01, alle standaard troubleshooting geprobeerd. Herinstall etc.