Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ app installeren op Philips TV lukt niet

• July 7, 2025
  • 15 reacties
  • 540 keer bekeken

KPN tv + app installeren lukt niet op mijn tv van Phillips type-nr - 32PFS6109 (2024) in maart 2025 gekocht.

lukt wel op mijn Samsung tv/ tablet en telefoon.

Ook ontbreekt de app store op mijn Phillips tv?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@TV app op phillips tv, de TV+ app voor smart-tv is inderdaad niet beschikbaar voor TitanOS, wat nieuwe Philips tv's gebruiken. De TV+ app is momenteel enkel voor AndroidTV beschikbaar. Voor WebOS (LG) en Tizen (Samsung) is de iTV app beschikbaar, de vorige versie. Voor beide systemen wordt ook gewerkt aan een TV+ versie.

De TV+ app is er ook voor iOS/Android (smartphone en tablet), daar heb je 'm ook geïnstalleerd lees ik. Als jouw Philips tv een Chromecast heeft zou je via de mobiele app kunnen casten naar de Chromecast, en zo tv op de tv kijken. Een andere optie is om een tv-ontvanger aan te sluiten op deze tv, en daarmee te kijken.

15 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 7, 2025

Beste ​@Kpn tv app op phillips tv , dan is het waarschijnlijk geen Android tv

klopt is geen android

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 7, 2025

klopt is geen android

Minschiet lukt het wel met de gewone tv app van KPN ​@Kpn tv app op phillips tv ?

Wat is de link van die app. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Wat is de link van die app. 

Voor Titan OS heeft KPN nog geen App

Na gebeld te hebben met Expert mag ik de tv omruilen voor een Samsung, prima service toch, ben hier zeer tevreden mee.

bij nader inzien kreeg ik toch geen nieuwe tv van Expert

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 10, 2025

Hoi ​@TV app op phillips tv, de TV+ app voor smart-tv is inderdaad niet beschikbaar voor TitanOS, wat nieuwe Philips tv's gebruiken. De TV+ app is momenteel enkel voor AndroidTV beschikbaar. Voor WebOS (LG) en Tizen (Samsung) is de iTV app beschikbaar, de vorige versie. Voor beide systemen wordt ook gewerkt aan een TV+ versie.

De TV+ app is er ook voor iOS/Android (smartphone en tablet), daar heb je 'm ook geïnstalleerd lees ik. Als jouw Philips tv een Chromecast heeft zou je via de mobiele app kunnen casten naar de Chromecast, en zo tv op de tv kijken. Een andere optie is om een tv-ontvanger aan te sluiten op deze tv, en daarmee te kijken.

deze tv heeft geen chromecast, ik heb hem nu bij de tv winkel staan “Expert”, maar die doet moeilijk omdat ik de stekker eraf geknipt heb, ik had er een langere kabel aan zitten.?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 11, 2025

deze tv heeft geen chromecast, ik heb hem nu bij de tv winkel staan “Expert”, maar die doet moeilijk omdat ik de stekker eraf geknipt heb, ik had er een langere kabel aan zitten.?

Ja dat begrijp ik, daardoor is de TV voor ze onverkoopbaar of alleen verkoopbaar met een fikse korting.
Overigens is het niet zo moeilijk voor een monteur om een nieuwe complete netkabel te monteren.

Klopt wat je zegt, hoe moeilijk is het om er een nw snoertje aan te zetten, ik heb aangeboden het zelf te dien maar dat mocht niet van ze.

• July 11, 2025

Overigens is het niet zo moeilijk voor een monteur om een nieuwe complete netkabel te monteren.

Helemaal niet moeilijk. Maar een monteur is daar al gauw een poosje mee bezig. Dan is de winst weg.

En de garantie vanuit de fabrikant is sowieso ook weg. Dus waarom zouden ze er aan beginnen? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 11, 2025

Kom nou ​@Marlon92 
Niet langer dan een kwartiertje hoor.
En als een (echte) monteur het doet blijft de garantie geldig.

• July 11, 2025

Kom nou ​@Marlon92 
Niet langer dan een kwartiertje hoor.
En als een (echte) monteur het doet blijft de garantie geldig.

Een kwartiertje. Dat denk ik niet. Als zon ding helemaal open moet, dan ben je echt wel langer bezig.

Bovendien... in een winkel is normaal gesproken helemaal geen monteur beschikbaar. Die zou daar speciaal voor moeten komen. Kost allemaal veel te veel.

En de fabrieksgarantie is echt wel weg. Of het wel of niet door een monteur gebeurt is, dat interesseert ze daar niets.

Jasper van KPN
Moderator

De situatie met de tv daar kan ik weinig over zeggen, daar staan wij natuurlijk buiten zoals je je kunt voorstellen.

Als de tv geen ingebouwde Chromecast heeft zou een externe Chromecast een optie kunnen zijn. Die kan je in een HDMI-poort van een tv steken en dan kan je van alles streamen naar het scherm.