Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ app niet te vinden op Sony Bravia 8

• March 31, 2025
  • 8 reacties
  • 149 keer bekeken

Beste kennisbank,

Ik heb een sony bravia 8 gekocht, maar ik kan de kpn app niet installeren (deze is namelijk onvindbaar).

Als ik via de google-playstore zoek (op mijn laptop), geeft deze ook aan dat dit apparaat (de bravia 8 tv) niet geschikt is voor deze app.

Iemand een oplossing (behalve via hdmi mijn kpn tv+ kastje verbinden met de tv:)

Want de klantenservice geeft aan dat dit probleem meer gemeld wordt maar weet verder geen passende oplossing.

Dank voor de moeite,

Maurice

Beste antwoord door wjb

Log op een PC in op de Google Play Store met hetzelfde Google account dat je op de televisie gebruikt en zoek naar KPN.

Kies vervolgens voor de app “KPN TV+ Android TV"... (Hier linksonder)

...en kies voor “Installeren op meer apparaten”.

Als het goed is staat jouw Sony televisie er ook tussen en kan je de app daar wel op installeren. In mijn geval is die app al op mijn Sony televisie geïnstalleerd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Mauspooc. Ik denk dat ik weet wie je gesproken hebt, ik kreeg vanmorgen toevallig ongeveer deze vraag van een collega. Naar aanleiding daarvan is voor de zekerheid nagekeken of de app beschikbaar voor jouw Sony Bravia. Voor alle Bravia modellen moet de app beschikbaar zijn, dus dat het niet lukt is gek. 

Lukt het wel om andere apps te vinden en downloaden op jouw tv, of merk je dit met meerdere apps?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2025

Dank voor je snelle reactie,

Ik kan Netflix, NPO start gewoon downloaden.

ik zie echter bij de zoekterm KPN tv+ (of KPN of tv of tv+) geen KPN app.

Ziggo staat er wel bij (standaard tussen de apps) 

mijn laptop geeft aan dat de app niet beschikbaar is voor deze tv

verder is mijn tv verbonden met KPN internetkabel (of moet dat via wifi??)

ik heb twee KPN kastjes (tv+) had ik nodig bij mijn oude tv, kan het daar aan liggen (moet ik er eerst één opzeggen?)

(Zie bijlage) 

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 31, 2025

Log op een PC in op de Google Play Store met hetzelfde Google account dat je op de televisie gebruikt en zoek naar KPN.

Kies vervolgens voor de app “KPN TV+ Android TV"... (Hier linksonder)

...en kies voor “Installeren op meer apparaten”.

Als het goed is staat jouw Sony televisie er ook tussen en kan je de app daar wel op installeren. In mijn geval is die app al op mijn Sony televisie geïnstalleerd.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor de toelichting ​@Mauspooc! Raar dat het niet te zien is, ik doe er verdere navraag over!

Dat is het gekke, dat lukt dus ook niet (zie het tweede screenshot van Mauspooc).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2025

Idd dat lukt niet. (Zie screenshot) 

wjb
Wijsgeer
  • March 31, 2025

Dat is het gekke, dat lukt dus ook niet (zie het tweede screenshot van Mauspooc).

Maar die app op dat screenshot is de KPN TV+ app, niet de KPN TV+ Android TV app.

In mijn eerste screenshot staat rechtsboven de KPN TV+ app en linksonder de KPN TV+ Android TV app en die laatste moet je selecteren, niet de eerste.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2025

Mag ik u allen hartelijk danken.

het werkt 👍🏻👍🏻

Jasper van KPN
Moderator

Daar keek ik inderdaad overheen, scherp weer wjb! 🙂

Goed om te lezen dat het daarmee gelukt is ​@Mauspooc. Blijft wel gek dat je de app niet kon vinden toen je 'm op de Sony zelf zocht, daar hebben we geen verklaring voor.