Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App niet vindbaar op streambox/tv stick

• May 27, 2026
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

In onze caravan heb ik een siltcon Streaming Box / TV stick om op die manier (via m'n KPN hotspot) TV te kunnen kijken. Maar ik kan in de google playstore op geen enkele manier via die box de KPN TV+  app vinden. Op m'n telefoon heb ik ‘m wel, en op m'n laptop vind ik 'm ook. 

Hoe kan dat?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Jenneke79, welkom op de community. Het apparaat waar je het op probeert, welk besturingssysteem is dat? Je hebt het over de Google Play Store, dus dat klinkt als AndroidTV. Als dat inderdaad AndroidTV is, is de TV+ app daar weldegelijk voor beschikbaar en zou je 'm via de Play Store moeten kunnen vinden. Soms is de app op het apparaat zelf niet te vinden,. dan kan je via deze link naar de Play Store gaan, en daar aangeven dat je het op dat apparaat wilt installeren. Daarvoor moeten de instellingen van het apparaat wel op Nederland staan.

Dat gezegd hebbende, je hebt het ook over een caravan en via een hotspot kijken. De TV+ App voor AndroidTV kan alleen op het thuisadres worden gebruikt. Als je elders bent is het niet mogelijk op daarmee te kijken. Daar kan je de mobiele TV+ App gebruiken, en via Chromecast casten naar de tv (of die streaming box/stick) zodat je het op tv kunt kijken.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 27, 2026

Hallo ​@Jenneke79 ,

Dan is er nog geen KPN TV+-app voor jouw apparaat gemaakt.

Is de oude KPN iTV-app niet beschikbaar? Dan heeft de fabrikant van jouw apparaat mogelijk niet de rechten om deze app door te geven. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2026

Hallo ​@Jenneke79 ,

Dan is er nog geen KPN TV+-app voor jouw apparaat gemaakt.

Is de oude KPN iTV-app niet beschikbaar? Dan heeft de fabrikant van jouw apparaat mogelijk niet de rechten om deze app door te geven. 

Ah, dank voor je antwoord. Dat zal het idd zijn. Misschien kan dan iemand van ​@KPN  antwoord geven waarom dat niet zo is en of dat er wel op korte termijn gaat komen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 27, 2026

Op dit moment is er alleen (los van telefoon of tablet) een KPN TV+-app voor bepaalde Android TV’s. De eerste geplande uitbreiding is voor Samsung-TV’s, maar dat project heeft vertraging opgeleverd. Daarna komen LG en Apple TV aan de beurt. Het gaat allemaal nog wel “even” duren. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jenneke79, welkom op de community. Het apparaat waar je het op probeert, welk besturingssysteem is dat? Je hebt het over de Google Play Store, dus dat klinkt als AndroidTV. Als dat inderdaad AndroidTV is, is de TV+ app daar weldegelijk voor beschikbaar en zou je 'm via de Play Store moeten kunnen vinden. Soms is de app op het apparaat zelf niet te vinden,. dan kan je via deze link naar de Play Store gaan, en daar aangeven dat je het op dat apparaat wilt installeren. Daarvoor moeten de instellingen van het apparaat wel op Nederland staan.

Dat gezegd hebbende, je hebt het ook over een caravan en via een hotspot kijken. De TV+ App voor AndroidTV kan alleen op het thuisadres worden gebruikt. Als je elders bent is het niet mogelijk op daarmee te kijken. Daar kan je de mobiele TV+ App gebruiken, en via Chromecast casten naar de tv (of die streaming box/stick) zodat je het op tv kunt kijken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 28, 2026

Dit is de info over de stick:

"Siltcon® Android TV Box 4K HDR – Streaming Box - 2.4 & 5 GHz WiFi & Bluetooth – TV Stick – 16GB – Geschikt voor Google Assistant – Upgrade elke TV naar SmartTV - Geschikt voor o.a. Youtube, Videoland & Netflix & alle apps! - 2026 Model"

Ik dacht dus juist dat deze handiger was dan een Chromecast... maar daar heb ik me dan in vergist?

Kan nu wel via de NPO app publieke omroep kijken maar niet de commerciële.

Dank voor je antwoord overigens. Ik ga die link ook nog uit proberen 

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb het apparaat even opgezocht, als de pagina die ik heb gevonden klopt kan je 'm ook gebruiken als een Chromecast, en zo vanaf je telefoon casten.

De AndroidTV TV+ App moet daar ook wel op geïnstalleerd kunnen worden, maar kan zoals gezegd alleen thuis worden gebruikt.