Skip to main content
Vraag

KPN TV+ App op Chromecast heeft nog problemen met de gids na middernacht

• May 30, 2026
  • 11 reacties
  • 117 keer bekeken

Wanneer de chromecast app nog geopend is voor 00:00 en je probeert de gids te gebruiken na middernacht gaat de app stuk. Ik zie dat er eerder een topic was dat hetzelfde probleem rapporteerde.

Het probleem bestaat echter nog steeds. De app moet opnieuw gestart worden om de gids weer te laten werken.

11 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@yDev, welkom op onze community. Dit kan een paar minuten duren maar een paar uur is wel érg lang. Welke versie van de app gebruik je en wat voor apparaat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2026

Hoi Thomas. Ik denk dat het oude probleem niet helemaal overeenkomt met het nieuwe probleem.

Het probleem wat ik hierboven beschrijf houdt het volgende in:

Als je om voor 00:00 (laten we zeggen om 23:30) een programma aan zet en vervolgens nadat dat programma om 00:15 is afgelopen een ander programma wilt selecteren gaat de gids kapot. De selectiebalk verdwijnt/raakt buiten beeld of de gids laadt uberhaupt niet. Dit is vermoedelijk een bug in de app waarbij de app het verschil tussen "Gisteren” en "vandaag" niet goed begrijpt. Vermoedelijk een cache dingetje.

Na het herstarten van de app is dit opgelost maar dus wel vrij irritant. Een simpele fix lijkt me om de hele view automatisch te refreshen na 00:00.

Tot de laatste update was het ook niet meer mogelijk om via de "back" knop de app uit te zetten dus moest ik fysiek de Chromecast unpluggen om de app te restarten. Dat is gelukkig wel gefixed. Maar bovenstaande bug bestaat dus nog steeds.

Ik gebruik de Kpn TV+ App versie 08.95.02 (302355)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Er is ondertussen een hotfix voor een ander issue, kun je de app eens updaten naar Update 08.95.03: KPN TV+ App voor smartphones en tablets | KPN Community? Welk apparaat gebruik je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2026

Het werkt nog steeds niet :) Ik heb een filmpje gemaakt van de bug en zou die graag hier uploaden maar dat lijkt niet mogelijk. Hier wel een screenshot waarin je ziet dat de gids glitched op “gisteren”. 

Net om 00:05 geprobeerd de gids te openen. Op het “linker pijltje” drukken werkt. Dan ga je terug naar vorige programma’s. naar boven en onderen werkt ook. Dan ga switch je zender. Op het rechter pijltje drukken doet niets. Verder zie je in het gidsoverzicht niet welk programma er geselecteerd is en missen er programma’s uit datzelfde overzicht.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

ik neem m mee ​@yDev 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@yDev ik heb nog een paar vragen, 

• Gebeurt dit elke dag zo?
  • Als je nog op gisteren staat, is het dan nog steeds geglitched?
  • Als je een stukje naar links of rechts gaat? Wat gebeurt er dan?
  • Welke android versie draai je op je chromecast?

Je kunt eventuele video's delen via youtube of uploaden op KPN Transfer

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2026

https://filetransfer.kpn.com/download/27caac98-6a31-43a6-b205-f558719c168e#OptTGwZc4uaRh9iKPO6vh1mIrk8lUVmTD9TOIiOzl7A.

1. Ja
  2. Dat zou ik moeten testen
  3. Naar links kan wel maar dan glitched de boel. Hij laat het programma wel verspringen en hij gaat ook terug van vandaag naar gisteren maar vervolgens verdwijnt je cursos. Rechts lijkt niet meer te werken.
  4. Dat kan ik later checken. Vermoedelijk de nieuwste. Het is een chromecast ultra.

Jasper van KPN
Moderator

De video geeft me een foutmelding ​@yDev, doet de link het voor jou nog wel? Kan je 'm eventueel opnieuw uploaden? En had je het tweede punt al kunnen testen, net als de Android versie?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 17, 2026

Hoi ​@Jasper van KPN de links van jullie upload portaal zijn beperkt geldig. Ik heb je een PM gestuurd met een nieuwe link zodat de download limiet niet overschreden wordt. 

Het blijft geglitched ook als ik switch tussen gisteren en vandaag (of morgen)

Dat zie je in de nieuwe video. Ik heb vanavond tot 00:15 een programma gekeken en daarna meteen opgenomen wat er gebeurt als ik terug naar de gids ga.

Waarschijnlijk een goed idee als een van jullie devs even een keer opblijft of eenzelfde situatie simuleert. Lijkt me niet onmogelijk!  :-)

Ik draai op Android TV versie 14 (de laatste) 

Jasper van KPN
Moderator

Waar heb je de PM gestuurd ​@yDev? Ik heb geen bericht van je ontvangen.

De devs zijn hiervoor al vaker opgebleven, dat is zeker niet onmogelijk 😉 Daarbij is wel vaker gezien dat het enkele minuten niet laadt, maar zodra je even naar links of rechts gaat komt het alsnog. De glitches die jij beschrijft zijn daarbij nog niet gezien, daarom zijn we zo benieuwd naar het filmpje.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2026

Excuus! Had nog niet op verzenden gedrukt. Je hebt m nu binnen als t goed is.