Skip to main content

Kennis van me heeft een zeer uitgebreid KPN account. Nu is haar man opgenomen in een verzorgingstehuis en wil daar heel af en toe ook sport kijken op TV. KPN app gedownload op TV, aangesloten via WIFI van verzorgingstehuis maar krijg na inloggen de melding dat er alleen gekeken kan worden in eigen thuisnetwerk?

 

Het kan dan alleen via de app op de mobiele telefoon of tablet. 

Je hebt dan ook een Chromecast nodig.

 

De app op de Smart tv kan alleen op je eigen KPN netwerk. 


Beste Joop, 

dank voor je snelle reactie..

Man is niet in staat om dit zelf te doen, kan net de tv aanzetten.

Digitenne is geen optie, totaal geen bereik..

 

Andere makkelijke ideeen om toch tv te kijken?

 


Misschien via een Tablet of laptop.


Wat voor een televisie wordt er gebruikt?

Is dat wellicht een Android televisie?

Zou die kennis bereid zijn om thuis een VPN servertje te draaien op bijvoorbeeld een Synology NAS of een FRITZ!Box?

 


Hoi WJB, 

Ja het is inderdaad een android televisie..

Ik denk wel dat ze dat zou willen, maar geen idee wat het is wat jij benoemt?


Als jouw kennis i.p.v. een Experia/KPN Box een FRITZ!Box zou gebruiken dan zou je op de televisie een WireGuard VPN cliënt kunnen installeren die een VPN verbinding opzet met de FRITZ!Box.

Ik doe hetzelfde vanaf een Chromecast Google TV zodat ik de smart-TV app van KPN en de Netflix app via mijn thuisnetwerk kan laten communiceren en KPN en Netflix daardoor denken dat dat apparaat thuis gebruikt wordt. Overigens gebruik ik op die Chromecast Google TV de VPN Client Pro app omdat die in staat is volledig automatisch die VPN verbinding op te zetten zonder dat je als gebruiker daar iets voor hoeft te doen.


WJB 

dank je wel! Ik ga het overleggen met hen

 


Hallo @Danielle25, zoals je ziet denkt de KPN community graag met jullie mee. Mocht je nog vragen hebben over de optie die @wjb heeft genoemd, stel ze gerust! 


Jeroen, inderdaad erg fijn en zeer behulpzame mensen!

Â