Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ app op Sharp tv, niet te vinden in Playstore

• April 8, 2025
  • 11 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik heb sindskort een Sharp tv, Android ios versie 11. 

32GF2265.

Ik kan op deze tv de KPN TV+ app niet vinden. Hoe komt dit en is dit op te lossen? 

Beste antwoord door PeterG

De TV is HDready. Dat is 720 beeldlijnen. Daarom is ie zo goedkoop.

Dus geen Full HD met 1080 lijnen. 

Het is Google-TV. Daarop staat ie gewoon in de Play Store. Voor de kpn app moet je daarop wel ingelogd zijn met je Google account. 

Of ga in een browser, bijvoorbeeld laptop, naar onderstaande link. En kies voor downloaden op.…

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv&hl=nl

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• April 8, 2025

Mogelijk is het model niet bedoeld voor de Nederlandse markt, maar bijvoorbeeld eigenlijk voor de Belgische of Duitse markt. Dan is de app niet beschikbaar. Staat de tv op de Nederlandse taal ingesteld? Het type nr wat jij geeft, is dat het volledige typenummer? Staat er misschien nog iets achter?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Hij staar inderdaad op de Nederlandse taal. 

NL ziet, NPO ed kan ik wel vinden en downloaden. 

Er staar nog achter HD televisie met Google TavV

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

@Marlon92 ik.lees dat je KPNTV in heel de EU kan kijken. Zou er dan verschil zijn in een tv voor de Nederlandse markt en daarbuiten? 

• April 9, 2025

@Marlon92 ik.lees dat je KPNTV in heel de EU kan kijken. 

Alleen op de smartfoon/tablet/website. Niet met de app op de smarttv. Lees de website van KPN. Daarop staat:

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Ohja ik lees het. Maar op je telefoon kan het wel. Maar daar gaat het nu niet om :-) 

Maar NPO, NL ZIET ed kan ik wel downloaden 

• April 9, 2025

Weet je zeker dat er geen E achter het type nummer staat? Dat type kom ik overal tegen. Ik vrees dat het typenummer zonder E niet nadrukkelijk voor de Nederlandse markt bedoelt is. En dan is de app niet beschikbaar. KPN geeft de app alleen vrij voor smarttv's die voor de Nederlandse markt bedoelt zijn. Vraag me niet waarom...

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Zowel bij de tv's met E erachter als die ik heb, zonder, staat dat het een Benelux model is. 

Ik hoop dat KPN er antwoord op kan geven

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 9, 2025

Toets alleen KPN in de zoekbalk in. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

@PeterG helaas, dan komt hij ook niet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 10, 2025

De TV is HDready. Dat is 720 beeldlijnen. Daarom is ie zo goedkoop.

Dus geen Full HD met 1080 lijnen. 

Het is Google-TV. Daarop staat ie gewoon in de Play Store. Voor de kpn app moet je daarop wel ingelogd zijn met je Google account. 

Of ga in een browser, bijvoorbeeld laptop, naar onderstaande link. En kies voor downloaden op.…

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv&hl=nl

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2025

@PeterG  deze link werkt, ik heb de app kunnen installeren op mijn Sharp tv, dank!