Skip to main content

Na de update van de KPN Tv app voor mobiel en tablet naar de KPN TV+ app mis ik dat je snel van zender kan veranderen. Je keek NPO 1 en tikte het scherm aan en rechts boven verscheen een boekicoon als je daar op tikte verscheen er onderaan alle zenders waar je met swipen doorheen kon scrollen. Nu met de kpn tv+ app moet je helemaal uit de bekeken zender naar de tv gids om een ander zender te zoeken. Of heb ik iets gemist dat je dat kunt instellen?

Hallo @Sasko ,

Nee, je hebt niets gemist. De app is niet gebouwd om snel te zappen langs de verschillende TV-zenders. 

Je kunt inderdaad via de TV-gids veel sneller naar een zender toe scrollen en dan is het "kijken maar". 


Blijkbaar was de vorige app daar wel voor bedoeld want daarbij kon het wel.

Jammer dat de snelle tvgids button 📖 is verwijderd door KPN.


En als je gewoon op het beeld naar links swipet. Ga je dan, net als in de oude app, één zender verder?

En wat gebeurt er als je omhoog swipet? 

Dan krijg ik in de oude app die zender keuze. Dus zonder eerst op het scherm te tikken. 


Ja, dat is wel mogelijk. (moet je naar rechts/links swipen)  Maar je kunt niet van bv NPO 1 in één keer naar Eurosport. 

Je keek NPO 1 en tikte het scherm aan en rechts boven verscheen een boekicoon als je daar op tikte verscheen er onderaan alle zenders waar je met swipen doorheen kon scrollen. 

En dat bedoelt de topicstarter.  

Via de TV-gids gaat het dan een stuk sneller. 


En als je gewoon op het beeld naar links swipet. Ga je dan, net als in de oude app, één zender verder?

Dat werkt in de TV+ app precies hetzelfde. Het zappen is echter zo tergend traag dat je dat swipen niet echt wilt gebruiken.

De methode met de "minigids" uit de oude TV app was mijns inziens stukken gebruiksvriendelijker.

 


Reageer