Skip to main content

Gisteren gedwongen update van tv+ app geïnstalleerd.  Krijg melding dat profielen niet geladen kunnen worden. Eerder al topic gemaakt dat profielen alleen op ipad app werken en niet op eigen android box van kpn.  Vanmorgen gebeld (excuses hierbij aan medewerker voor taalgebruik), maar dan ligt het aan ipad/Apple. Wie ervaart zelfde problemen met nieuwste versie?

Je ervaart het probleem op je iPhone?

In de tv+ box kan je momenteel één zenderlijst maken. 

De tv+ app werkt niet zonder minstens één profiel heb ik begrepen.

Ik heb de nieuwe app nog steeds niet op m'n mobiel. Tablet heb ik niet. 


Nee, probleem deed zich voor op ipad. Het gaat niet om zenderlijst, maar op fenomeen dat zich blijkbaar alleen voordoet op de app uit een App store, de KPN tv+ app. In die app (en daar alleen) kun je naast je standaard profiel, wat uit een onlogische reeks cijfers bestaat als profiel-id, een eigen profiel-id maken met zinnige namen als bijvoorbeeld je eigen naam. Voordeel, wanneer je iets opneemt waar je samen naar kijkt (serie), maar niet tegelijkertijd, houdt je profiel bij wat je al gezien hebt en wat niet onafhankelijk wat de ander gezien heeft. Sorry, voor lange verhaal, maar schijnbaar is er niemand bij KPN die van het bestaan weet, zelfs medewerkers van de helpdesk hadden geen idee waar ik het over had.

Lang verhaal kort, probleem is opgelost: app verwijderd, ipad uitgezet en aantal uren gewacht; opnieuw gestart, app geinstalleerd en foutmelding was verdwenen, in plaats daarvan kon ik opnieuw inloggen bij KPN tv+ en werkte het weer, inclusief mijn opnames, die ik daarvoor ook niet meer zag. Ik zal de details besparen, maar heeft wel de nodige frustratie opgeleverd.

Bedankt voor het meedenken/reageren.


Ah, voor mij is je uitleg van de profielen duidelijk. Ik snap die nu.

Zelf heb ik die nieuwe app nog niet en snapte niet helemaal die profielen.

Soms schoont uitzetten een apparaat als iPad, telefoon maar ook bijvoorbeeld een smart-tv inderdaad wat op.


Misschien moeten ze updaten naar de nieuwste versie


Misschien moeten ze updaten naar de nieuwste versie

Misschien even van eerste reactie lezen…..?


Voordeel, wanneer je iets opneemt waar je samen naar kijkt (serie), maar niet tegelijkertijd, houdt je profiel bij wat je al gezien hebt en wat niet onafhankelijk wat de ander gezien heeft.

Laat dat nu net niet zo werken, als je met het ene profiel een opgenomen aflevering van een serie kijkt dan zal dat ook zo getoond worden in de andere profielen.


Voordeel, wanneer je iets opneemt waar je samen naar kijkt (serie), maar niet tegelijkertijd, houdt je profiel bij wat je al gezien hebt en wat niet onafhankelijk wat de ander gezien heeft.

Laat dat nu net niet zo werken, als je met het ene profiel een opgenomen aflevering van een serie kijkt dan zal dat ook zo getoond worden in de andere profielen.

Dat kan waar zijn , maar vorige week had ik toch andere ervaring. Ik had in slaapkamer via tweede box film gekeken en wilde die buiten via iPad verder kijken. Omdat op iPad persoonlijk profiel was ingesteld, begon de film weer opnieuw. Nadat ik algemeen profiel had gekozen, ging de film verder waar ik gebleven was. Gaarne uitleg hoe dat kan.


Dat kan waar zijn , maar vorige week had ik toch andere ervaring. Ik had in slaapkamer via tweede box film gekeken en wilde die buiten via iPad verder kijken. Omdat op iPad persoonlijk profiel was ingesteld, begon de film weer opnieuw. Nadat ik algemeen profiel had gekozen, ging de film verder waar ik gebleven was. Gaarne uitleg hoe dat kan.

Waarschijnlijk omdat je de twee omgevingen nog niet gesynchroniseerd waren toen je op jouw iPad verder ging kijken.

De plek tot waar gekeken is is helaas niet gebonden aan het profiel. Kijk maar eens een tijdje een opname met een persoonlijk profiel, switch daarna naar het algemene profiel en kijk dan opnieuw naar de opname. Deze zal starten op het punt waar je gestopt was in jouw persoonlijk profiel.


Reageer