Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app toont niet alle opnames

• May 17, 2026
  • 14 reacties
  • 135 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Joop211 schreef “Opnames staan in de cloud, je kan ze daarom probleemloos op de “nieuwe” KPN tv ontvanger zien, maar ook via de KPN app.”

Bij mij klopt dat niet helemaal. In de app zie ik maar drie van de elf opgeslagen opnames, en drie van de geplande; die zijn blijkbaar willekeurig gekozen.

De app is up-to-date, de ontvanger is een 5202, dus daar kan het niet aan liggen.

De 2260 is bij ons niet meer in gebruik.

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

14 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Het is Joop2011 (2011 is het jaartal dat wij glasvezel kregen.

Jazeker, alle opnames die je bij KPN maakt, staan in de cloud.

In de ontvanger zit geen geheugenkaart om opnames op te slaan.

Via een app kan dat zelfs helemaal niet.

Je kan ze uiteraard zien.

Maar alleen op je eigen KPN netwerk kan je alles zien.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2026

Van welke zenders zijn die 8 andere opnames, ​@JRe ?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Joop211 schreef “Opnames staan in de cloud, je kan ze daarom probleemloos op de “nieuwe” KPN tv ontvanger zien, maar ook via de KPN app.”

Bij mij klopt dat niet helemaal. In de app zie ik maar drie van de elf opgeslagen opnames, en drie van de geplande; die zijn blijkbaar willekeurig gekozen.

De app is up-to-date, de ontvanger is een 5202, dus daar kan het niet aan liggen.

De 2260 is bij ons niet meer in gebruik.

Opnames van de Glas HD kanalen 661 t/m 670 op de 5202 zijn bij mijn weten niet zichtbaar in de  app. Misschien is dat bij jou aan de hand?

Maar dat speelt niet bij de te vervangen ontvangers (2260 en 2952) want daarop zijn de glas kanalen sowieso niet beschikbaar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2026

Maar dat speelt niet bij de te vervangen ontvangers (2260 en 2952) want daarop zijn de glas kanalen sowieso niet beschikbaar.

Ja hoor. Ook op de HD ontvangers werken 661 tot en met 670. Heb ze zelf gebruikt op de Arris VIP2952 totdat ik TV+ had 3 jaar geleden. ​@Wartywolfs .

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Bedankt voor de correctie ​@PeterG, dat had ik dan verkeerd begrepen. Ik zit nog op DSL met de 2952, en dan zie je de glas kanalen per definitie niet. Ik was dus iets te stellig🫤

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 18, 2026

@joop2011 Ik heb de afwijking geconstateerd op ons eigen netwerk; hoe het daarbuiten is weet ik (nog) niet.

@PeterG De afwijking is willekeurig, zie onderstaande lijst.
Ik ben wel benieuwd wat je hieruit concludeert.

Opgeslagen

ME ook zichtbaar in de app
NPO2 niet zichtbaar in de app
Filmbox ook zichtbaar in de app
NPO2 niet zichtbaar in de app
NPO2 ook zichtbaar in de app
Veronica niet zichtbaar in de app
Filmbox ook zichtbaar in de app
VRT ook zichtbaar in de app
NPO3 niet zichtbaar in de app
RTL7 niet zichtbaar in de app

Van de 10 opgeslagen opnames zijn er dus 5 ook in de app zichtbaar; op de ontvanger staat de teller op 14

Ook voor de geplande opnames is het een willekeurige zaak.
Alleen de geplande opnames voor BBC NL zijn zichtbaar in de app, de overige zenders niet.
In de telling wordt een serie-opname gerekend als 1 opname.
Eerder geplande opnames die inmiddels zijn opgenomen blijven in de planning staat met het aantal 0; maar het totaal staat op 219 stuks.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2026

Ik denk dat je toevallig opneemt met de zoekfunctie. Daarbij krijg je van bijvoorbeeld NPO diverse resultaten. De ene keer zou je dan opnemen van het standaardkanaal selecteren andere keer van het HD glaskanaal. Die laatste kanalen komen niet voor in de app en de opnames dus ook niet.

Geplande opnames blijven in de app ook als de serie al is afgelopen ze staan dan inderdaad op nul. Je kan ze daarna eventueel zelf uitgepland halen Anders wordt een eventueel herhaling ook opgenomen

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

@PeterG Wij kijken zoveel mogelijk via de HD glaskanalen, toch zie je dat de ene opname van NPO2 wel en de andere niet in de app verschijnt.
Ik vind dat de app en de ontvanger volledig gelijk moeten lopen in de opgave van de opnames; dat is een verbeterpunt voor KPN.

Het is voor mij geen bezwaar dat de app dan misschien een lagere beeldkwaliteit zou hebben, dat verschil zie ik niet op het scherm.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Alle HD GLAS is niet beschikbaar via de app. 

Zoals je al zegt. Zoveel mogelijk. 

Dus als het alleen op de ontvanger staat is het HD glas. Anders toch de standaard kanalen. Die overigens meer dan prima zijn. 

En als je via de app programmeert is het sowieso standaard HD. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@JRe. Welkom op de community! Wat PeterG hierboven schrijft kan inderdaad de reden zijn. Plan je wel eens een opname in via zoekfunctie?

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

@Vikash van KPN Welke zoekfunctie bedoel je? We programmeren via de gids in de ontvanger.
Toch lijkt het mij erg handig als je ongeacht met welke functie of op welk apparaaat er is geprogrammeerd, je alles weer op alle apparaten kunt terugvinden. En ook dat je buitenshuis in de app kan programmeren voor zenders die je alleen thuis kunt bekijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Toch lijkt het mij erg handig als je ongeacht met welke functie of op welk apparaaat er is geprogrammeerd, je alles weer op alle apparaten kunt terugvinden.

Dan dus HD glas niet gebruiken. 

En ook dat je buitenshuis in de app kan programmeren voor zenders die je alleen thuis kunt bekijken.

Dan toch maar naar TV+? Want daar kan dat wel. Er zijn dan geen aparte glas kanalen. Voor interactieve tv kan en gaat dat niet aangepast worden. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

@PeterG Het is jammer dat de  programmering niet is gesynchroniseerd, en het blijft een verbeterpunt voor KPN, maar ik ga niet overschakelen naar glasloos.

En overschakelen naar TV+ kan ik voorlopig niet, net vorige maand verlengd. En over TV+ zag ik op dit forum diverse ongemakken genoemd door niet-enthousiaste gebruikers, dus blijkbaar ook niet ideaal.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Ik wil niet meer terug van TV+ naar Interactieve TV. 

Op m'n 43 inch zag ik 3 jaar geleden al geen verschil tussen HD en HD Glas. Zo vaak als ik HD aan had en het mooi beeld vond.

Q3 van 2022 koos ik helemaal voor HD. Dan kon ik m'n opnames ook gewoon bij mijn moeder kijken. 

Januari 2023 ben ik al TV+ gaan kijken. Eerste 1½ jaar was wat pionieren inderdaad. 

Alleen internet is tegenwoordig niet opzegbaar binnen contract termijn. TV is al een optie en gewoon naar TV+ te wijzigen binnen oudere abonnementen.  Maar ja. Je kunt niet terug naar interactieve tv.