Skip to main content

Zowel op mijn ipad als op mijn tv valt de.app steeds uit / weg. Ik had hiervoor een kastje in gebruik van kpn maar na verhuizing geen mogelijkheid om een netwerk kabel te trekken. Vandaar dat ik een nieuwe tv heb gekocht waar ik de kpn op kon installeren. Helaas valt deze na het aanzetten steeds weg en start dan opnieuw op. Soms moet ik opnieuw inloggen… Dit gebeurt ook op mijn ipad midden in mijn tv programma…

Graag zie ik een oplossing anders ga ik weer ouderwets terug naar Ziggo wat altijd werkt.

Hoi @Jannie Verhoeks, welkom op het forum!  Jammer te horen dat je problemen ervaart met tv kijken. 

 

Eerst het probleem van geen netwerkkabel voor een tv-ontvanger. Dat hoeft niet per sé een probleem te zijn. Hier zijn oplossingen voor.

Als je een oudere stijl tv ontvanger hebt (typenummers 5202, 2952 of 2260, te vinden op de voorkant van je tv-ontvanger), dan zou je hiervoor een draadloze verbindingsset/homeplug voor kunnen gebruiken. Dit zijn kastjes die je in het stopcontact steekt. Eentje bij je modem, en eentje bij de tv. Vervolgens gaat er een korte netwerkkabel van modem naar dat kastje, en van het kastje naar je tv-ontvanger. Het signaal gaat dan van modem naar kastje, via het stroomnetwerk naar het andere kastje en zo naar je tv-ontvanger.

Heb je een nieuwe stijl abonnement met de bijbehorende TV+ Box, dan kan je deze ook via wifi aansluiten. Meer informatie over TV+ en het verschil met interactieve TV lees je hier.

 

Dan, het wegvallen van de tv app. Je geeft aan dat dit zowel op de smart tv als op de iPad gebeurt. Dan klinkt het mij in de oren alsof de verbinding niet optimaal is. Kun je aangeven welk modem je hebt en waar in huis deze staat?

Ook ben ik benieuwd of je wifipunten in gebruik hebt. Als dat zo is: welke zijn het, en waar in huis heb je ze staan?

Tenslotte wil ik ook wel graag weten het merk en type van je tv, en het type iPad dat je hebt :)


Hallo,
Het betreft een nieuwe tv van mijn moeder met de kpn app op de tv zelf ( LG 24Q510S-PZ) en de Ipad Air 2 met software 15.8 (MODEL MH0W2FD/A)
De router betreft de Experia box V10 ( ZXHN H369A)

Hoor graag waar dit aan ligt. Op deze manier kan ze geen tv kijken en geen kerkdienst streamen.

Mvgr.Aaldert Verhoeks zoon van…