Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app voor smart tv's beschikbaar voor Samsung tv's?

• August 20, 2025
  • 8 reacties
  • 176 keer bekeken

Google AI vertelt mij dat de TV+ app al beschikbaar zou zijn voor Samsung TV's met Tizen en aanwezig in de app-store. Ik heb een TV uit 2020, de app staat er niet. Op verschillende plekken lees dat de TV+ app er nog niet is. 

Is de app er al?

Ik ben redelijk tevreden over de iTV-app, de beeldkwaliteit is beter dan voorheen. Echter, bij “films” verschijnt ook de XXX-afdeling en kan men verder klikken om vervolgens expliciete films aan te kunnen klikken. Kan dit ook worden verborgen achter kinderslot (net als bij de TV+ box)? 

Wilbert

8 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Zie ook hier.

Als ik het goed begrijp is het testen nog niet gestart.

Het beeld via de Sgemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is zo wie zo mooier.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@WD23, de TV+ app is inderdaad nog niet beschikbaar voor Tizen. Op dit moment is die alleen beschikbaar voor AndroidTV als smart tv, en Android en iOS als mobiele apparaten. Op jouw Samsung is de iTV app inderdaad nog beschikbaar zoals je al zag.

Wat Joop zegt klopt, het testen met de Tizen versie van de TV+ app is nog niet gestart. Er wordt nog gewerkt aan die versie. Dat betekent dat je je, als je dat wilt, zou kunnen aanmelden om mee te testen als we daarmee beginnen. Dat kan via de link die Joop noemt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 21, 2025

Hallo Joop en Jasper,

Dank je wel voor jullie reactie. Mijn hoop is dat de app de tv+box zal evenaren qua beeldkwaliteit en gebruikersgemak.

Ik zie de tv+ app tegemoet en ben benieuwd hoe die zal bevallen.

Wilbert

• August 21, 2025

De beeldkwaliteit van de app is altijd lager dan die van de tv ontvanger. Dit is ook de bedoeling, dat doet KPN bewust.

Jasper van KPN
Moderator

Ik zie de tv+ app tegemoet en ben benieuwd hoe die zal bevallen.

De versie voor Tizen zal vergelijkbaar zijn met de versie voor AndroidTV, in deze artikelen kan je daar een impressie van krijgen:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 21, 2025

Voor Samsung, die ik zelf heb, is inderdaad nog de app "interactieve tv" beschikbaar. 

Daarin zit de optie om XXX te verbergen inderdaad niet. 

In de nieuwe app is het heel anders. Daar is geen XXX te vinden. 

Alleen een tegelrij Films in het pluspakket en Series in het pluspakket.

Het duurt nog máánden voordat de nieuwe versie publiek beschikbaar is voor Samsung. 

Ik zie dat ik in de nieuwe app de Series van basispakket niet tegenkom. Klopt dat ​@Jasper van KPN , staan die er nog niet?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 21, 2025

De beeldkwaliteit van de app is altijd lager dan die van de tv ontvanger. Dit is ook de bedoeling, dat doet KPN bewust.

Dat klopt volgens mij wel.

De reden is dat multimode 14,5 Mb/s via internet teveel bandbreedte gaat kosten.

Via de KPN tv ontvanger gaat het via multimode (VLAN4) en kunnen meerdere ontvangers van dezelfde stream gebruik maken, dat verbruikt veel en veel minder bandbreedte.

Misschien als in de toekomst H265 volledig wordt ingevoerd, dat dit probleem over is.

Nu gaat het helaas nog met H264 compressie techniek.

Jasper van KPN
Moderator

In de nieuwe app is het heel anders. Daar is geen XXX te vinden. 

Dat zit 'm er vooral in dat Google en Apple (voor de iOS variant) dat soort content niet in hun store toestaan. Daar zijn zij heel strikt in, ik ga er vanuit dat dat meegenomen wordt naar de Tizen en WebOS versies. Dat check ik voor de zekerheid nog even.

Ik zie dat ik in de nieuwe app de Series van basispakket niet tegenkom. Klopt dat ​@Jasper van KPN , staan die er nog niet?

Ik heb het ook even getest, Deadliest Catch krijg ik alleen de HBO versie en niet het basispakket, en Hope Street een hele andere versie (Hope on the Street) van Prime Video. Dat punt neem ik mee dus.