Skip to main content

Op mijn Apple devices gebruik ik standaard een VPN(NordVPN). Nu kom ik er achter als deze aan staat de Kpn tv app niet meer werkt. Zeker met openbare wifi netwerken is het fijn als het wel werkt.

hoe op te lossen?

@GaborV NordVPN kan Split Tunneling, of het op iOS ook beschikbar is, moet je zelfs uitzoeken. Met Split Tunneling kan je instellen welke app de VPN gebruikt en welke rechtsreek verbonden met internet. KPN blokkeert exit nodes van bekende VPN diensten, je kan het niet daartegen doen.


De KPN iTV app werkt volgens mij zo wie zo niet via VPN.

Dat is een beveiliging, omdat KPN moet weten in welk land je bent en dat is via VPN niet mogelijk.

 

Werkt het wel goed, als je zonder VPN kijkt?


De KPN iTV app werkt volgens mij zo wie zo niet via VPN.

Dat het sowieso niet werkt via een VPN verbinding is niet helemaal correct immers via een VPN verbinding met jouw eigen thuisnetwerk werkt het wel.

Het is precies zoals @TDN het verwoordt, de "exit nodes" van de bekende VPN providers worden pro-actief geblokkeerd.


Thanks, ik snap de gedachte achter de VPN blok. Alleen dwingt KPN mij indien je op een openbaar wifi netwerk, mijn VPN client uit te zetten wat toch wel heel apart is. Hoe garandeert kpn dan een veilige verbinding? Ten slotte zegt men dat ze Informatieveiligheid belangrijk vinden 😳🤫

Bye the way, voorheen werkte het wel met VPN. Probleem is ontstaan sinds de nieuwe app.


De verbinding die de tv app maakt naar de servers van KPN is natuurlijk gewoon versleuteld daar is niets onveiligs aan. VPN daarvoor gebruiken is zo goed als nutteloos. 


@TDN, splittunneling werkt inderdaad(NordVPN ondersteunt dit in hun app).

Alleen verwacht ik dat de gemiddelde consumenten dit niet snappen.


Alleen verwacht ik dat de gemiddelde consumenten dit niet snappen.

De gemiddelde consument gebruikt überhaupt geen VPN.


@TDN, splittunneling werkt inderdaad(NordVPN ondersteunt dit in hun app).

Alleen verwacht ik dat de gemiddelde consumenten dit niet snappen.

 

Gevorderde consumenten gebruiken meestal meestal ook geen VPN.

Ik weet wat je met VPN kunt doen (en ook de voor- en nadelen), maar als je veilig surft en een goede virusscanner en firewall hebt, hoef je volgens mij (dus persoonlijk) niet echt bang te zijn.


@TDN, splittunneling werkt inderdaad(NordVPN ondersteunt dit in hun app).

Alleen verwacht ik dat de gemiddelde consumenten dit niet snappen.

Ik denk ook niet dat het @GaborV te doen is om de TV+ app maar juist ik andere apps waarvoor een VPN verbinding juist wel gewenst is.


@wjb ja klopt en vooral waarbij het eerst wel werkt en nu niet meer. Ik lees dat vaak terug in het forum. Met dan het advies herinstalleren de app zet je devices uit aan of login met je abbonummer en pincode en als dat niet werkt kijk dan online via je browser… wat ook niet werkt met een VPN client. 


Bye the way, voorheen werkte het wel met VPN. Probleem is ontstaan sinds de nieuwe app.

Dat is dan toeval, het is immers niet de app die deze blokkade verzorgt maar het centrale TV platform.

Het is ook niet alleen de TV+ app die hier last van heeft maar ook kijken via tv.kpn.com lukt niet via een VPN verbinding van VPN providers zoals NordVPN.


Ha @GaborV, het klopt wat hierboven gezegd wordt. Het lukt inderdaad niet met VPN. Ook het signaal dat het met de oude app wel lukte, herken is. Ik geef je feedback intern door, maar verwacht niet dat hier snel verandering in gaat komen!😓


Reageer