Skip to main content

Sinds enkele dagen krijg ik de foutmelding in de TV+ app als ik op 5G zit: “Geen internet Verbind met Wifi of via 4G/5G en probeer opnieuw”. Dus de app werkt niet meer als ik van wifi af ben. Ik heb mijn Iphone 13 uiteraard al herstart, heb de app gedeleted en opnieuw gestart. Niets helpt.
Wie weet een oplossing. Iphone 13, IOS17.3.1

 

 

Hallo @Klant_Woerden ,

Kijk eens in de instellingen van die KPN TV App.

 

Klik rechtsonder op Profiel 

Klik op Instellingen 

Zet het schuifje aan voor : Kijken over 4G/5G


Hi Noordzee,

dank voor je reactie. Helaas heeft de app dit schuifje niet 😒. Althans, ik kan 'm niet vinden. Niet in instellingen. En ook niet in het scherm eprivacy en personalisatie]. En ook niet in andere bladen in de app.

Ik vrees dat KPN een app heeft vrijgegeven met een bug er in, al dan niet specifiek voor een Iphone 13 e/o IOS 17.3.1  ??
 

 


Vreemd, bij mij heet deze app op mijn IPhone SE gewoon KPN TV. Versie 7.5.8

Heb jij die versie niet in de app-store staan?  


Dit is wat ik in de appstore aantref als ik zoek op KPN tv. En het volgende plaatje hoe de app toont op mijn telefoon

 

 

 


@Klant_Woerden Op appstore staan al nieuwere KPN App

 


@TDN 

Wel vreemd dat mijn app kennelijk geen update ontvangt. (versie 7.5.8) 

Komt dat omdat ik thuis geen KPN TV+ gebruik? Lijkt me vreemd……. 


De nieuwe app met inderdaad dat groene logo met het plusje erin wordt maar langzaam uitgerold over de klanten @Noordzee . Ik heb 'm ook nog niet. Waardoor ik klanten met dit soort problemen feitelijk (nog) niet kan helpen of adviseren.

Ik heb overigens 7.6.3, maar dat zal waarschijnlijk dan de Android versie zijn.

Ook via de app store is voor mij nog steeds alleen de oude versie beschikbaar.

En @Klant_Woerden . Mogelijk zit die instelling onder Apps instellingen via het Android instellingen scherm zelf?

Mogelijk weet @wjb dit? Die heeft de nieuwe versie als bèta tester.


@Noordzee Welke versie is iOS van jouw iphone? Er staat iOS 14.0 is vereist.


@Noordzee Welke versie is iOS van jouw iphone? Er staat iOS 14.0 is vereist.

iOS 17.3.1 

 


Hi Noordzee,

dank voor je reactie. Helaas heeft de app dit schuifje niet 😒. Althans, ik kan 'm niet vinden. Niet in instellingen. En ook niet in het scherm eprivacy en personalisatie]. En ook niet in andere bladen in de app.

Ik vrees dat KPN een app heeft vrijgegeven met een bug er in, al dan niet specifiek voor een Iphone 13 e/o IOS 17.3.1  ??
 

 

Ik heb de nieuwe app dus nog niet. 

Maar het is wel vreemd dat je deze instelling (4G/5 aanzetten of uitzetten) niet kunt vinden in de app. 

 

Ook niet als je in het menu kiest voor : 

Moblel Netwerk

en dan naar beneden scrollt voor het overzicht van alle apps?  

Daar dan aanzetten. 


@Noordzee de link tot de KPN TV+ https://apps.apple.com/nl/app/kpn-tv/id453092149


Ja, ik zie die app nu ook staan in de App Store. (sinds drie dagen) Maar wel vreemd dat je dan de update niet automatisch krijgt aangeboden. Ik krijg werkelijk iedere dag automatische updates van (andere) apps aangeboden.  


Op Android ervaar ik geen problemen met de KPN TV+ app en kan ik gewoon televisie kijken via 4G/5G.

De KPN TV+ app heeft inderdaad geen schuifje meer om aan te geven of je via 4G/5G kunt kijken. De enige manier om op Android kijken via 4G/5G te blokkeren is door de KPN TV+ app geen rechten te geven om de locatiegegevens te lezen. De app kan dan niet bepalen of deze binnen de EU gebruikt wordt en daarmee wordt het kijken naar TV uitzendingen geblokkeerd. De app is verder dan nog wel te gebruiken.

Ik weet niet waarom @Klant_Woerden die melding krijgt. Ik ga er vanuit dat dit niet een generiek probleem is want dan had ik eigenlijk wel meer meldingen verwacht.


Hi Noordzee,
dank voor je reactie. Helaas heeft de app dit schuifje niet 😒. Althans, ik kan 'm niet vinden. Niet in instellingen. En ook niet in het scherm eprivacy en personalisatie]. En ook niet in andere bladen in de app.

Ik vrees dat KPN een app heeft vrijgegeven met een bug er in, al dan niet specifiek voor een Iphone 13 e/o IOS 17.3.1  ??

Ook niet als je in het menu kiest voor : 

Moblel Netwerk

en dan naar beneden scrollt voor het overzicht van alle apps?  

Daar dan aanzetten. 

 

@Noordzee: je bent een held. Het probleem lijkt opgelost. In eInstellingen]  lMobiel Netwerk] stond bij Mobiele Data de app van KPN uit (het schuifje stond links). Hoe dat kan…..? 

Vandaag tweemaal met KPN aan de telefoon geweest, die mijn probleem niet konden oplossen. @KPN, goed om in soortgelijke problemen deze suggestie aan de klant voor te leggen.

Dank allen !


Ik heb de app nu gedownload en werkend.

En het antwoord op de vraag van @Klant_Woerden is nu gelukkig opgelost.  

Dit was de oplossing : 

 

Ook niet als je in het menu kiest voor : 

Moblel Netwerk

en dan naar beneden scrollt voor het overzicht van alle apps?  

Daar dan aanzetten. 

 


@Wjb: de app kwam idd vervolgens met de vraag of hij de locatiegegevens mocht lezen. Na daar bevestigend op te reageren, kreeg ik idd televisie. Thx!


Hier op me iPhone 15 pro Max geen problemen via 5G


Hier op me iPhone 15 pro Max geen problemen via 5G

Probleem bij TS is gelukkig opgelost door het aanzetten van een schuifje. 

 

De nieuwe app met inderdaad dat groene logo met het plusje erin wordt maar langzaam uitgerold over de klanten @Noordzee . Ik heb 'm ook nog niet. Waardoor ik klanten met dit soort problemen feitelijk (nog) niet kan helpen of adviseren.

Ik heb overigens 7.6.3, maar dat zal waarschijnlijk dan de Android versie zijn.

Ook via de app store is voor mij nog steeds alleen de oude versie beschikbaar.

 

Bij iPhone moet je kennelijk dus zelf handmatig proactief die nieuwe app downloaden. Vreemd! 

Maar goed, bij mij werkt die nieuwe app dus nu. 


Heb sinds een paar maanden het probleem dat ik niet meer kan inloggen op kpn tv+ op mijn iPhone 13.

De volgende stappen inmiddels gedaan, helaas zonder succes. 1} Mobiele data van de app staat aan 2) versie iOS > 17 ; 3) inloggen via abonnement nummer en pincode helpt niet 4) app verwijderd en toestel opnieuw opgestart en app opnieuw gedownload 

 

Kan iemand mij helpen?
 

 


Al geprobeerd in te loggen met het abonnementsnummer + pin @Sommer2024 ?

Anders: verwijder de app en download 'm opnieuw.


Ja beide acties zie 3) en 4) ook geprobeerd. 


Heb je nog niet OS 17.5.1 ?


 


Ook update is volledig bij


Hmm. Typisch. Ik zou het verder zo ook even niet weten. 

Overigens heet dit topic KPN TV+ app werkt niet meer op mobiele data. 

Maar bij jouw werkt het via wifi ook niet begrijp ik @Sommer2024 ?