Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app werkt niet met elke provider in Spanje, problemen met DigiMobil op iPhone en iPad

• May 24, 2025
  • 10 reacties
  • 108 keer bekeken

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img

De kpntv+app werk niet met elke elke provider in Spanje, bij Movistar lukt het wel maar bij bij digimobil wil het niet, hij blijft hangen bij het opstarten van een zender op de iPad en ook de iPhone. Ik heb dus 2 simkaarten moeten kopen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Dekking, jammer dat tv-kijken niet helemaal lukt zoals gehoopt! Ik lees dat het ene netwerk wel werkte en het ander niet.

Ben je op dit moment nog in Spanje of ben je alweer thuis? Ik weet wel dat de kwaliteit van de verbinding daar roet in het eten kan gooien. Je bent in het buitenland afhankelijk van het daar aanwezige netwerk van de betreffende providers. Als de snelheid die je op het netwerk haalt aan de lage kant is, dan kan het gebeuren dat tv kijken niet goed lukt en/of de zenders niet inladen. Ik vermoed voorzichtig dat dat is wat er aan de hand was.

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 26, 2025

Ik ben nog in Spanje, maar op de heenreis in Frankrijk lukte het ook niet met digi. Vorig jaar was ik ook in Spanje en gebruikte ik ook digi en dat ging perfect maar dan met de canaldigital app.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor de feedback ​@Dekking. In zulke gevallen is het eerste advies om een speedtest te doen, om te kijken hoe je verbinding daar is. Het gebeurt vaker dat de kwaliteit van de verbinding in het buitenland wisselend en niet altijd even goed is: dat gooit roet in het eten voor online tv kijken. Ons netwerk in Nederland is buitengewoon goed, dat is helaas niet overal zo.

Anders is het inderdaad goed om een ander netwerk te kiezen en het opnieuw te proberen; mogelijk is die verbinding beter waardoor TV kijken wél lukt.

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 28, 2025

De verbinding is hier met digi inderdaad niet stabiel,maar het vreemde is dat als ik mijn iPad op een vpn server zet dat wel het wekt!

Jasper van KPN
Moderator

Dat is inderdaad vreemd, de app is niet bedoeld om met een VPN te werken. Ik weet niet welke mobiele netwerken beschikbaar zijn waar je bent, je zou bijvoorbeeld Orange Spain, Telefónica Móviles España of Xfera Móviles kunnen proberen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

Op zich kan je ook via een commerciële VPN de mobiele TV+ app gebruiken toch? Zolang je een VPN server in de EU kiest. - Ik kan met NordVPN gewoon mobiele TV+ gebruiken.

Dat VPN wel werkt, maar zonder niet, oogt eerder op dat er iets geblokkeerd wordt op het Spaanse netwerk wat de app “sloopt”. Naast een ander netwerkoperator kiezen, misschien je DNS server even aanpassen naar bijvoorbeeld 1.1.1.1 (Cloudflare) of 8.8.8.8 (Google). 

Blijf de stream alleen laden? Of krijg je nadertijd ook een foutmelding? Misschien dat je ook eens kan uitloggen en kan inloggen op het Digimobil netwerk. Krijg je dan wel een foutmelding in plaats van laden?

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 30, 2025

Dat is inderdaad vreemd, de app is niet bedoeld om met een VPN te werken. Ik weet niet welke mobiele netwerken beschikbaar zijn waar je bent, je zou bijvoorbeeld Orange Spain, Telefónica Móviles España of Xfera Móviles kunnen proberen.

Met een prepaid simkaart van Oranje  Spain van €20 met 300gb werkt het het goed!

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 30, 2025

Op zich kan je ook via een commerciële VPN de mobiele TV+ app gebruiken toch? Zolang je een VPN server in de EU kiest. - Ik kan met NordVPN gewoon mobiele TV+ gebruiken.

Dat VPN wel werkt, maar zonder niet, oogt eerder op dat er iets geblokkeerd wordt op het Spaanse netwerk wat de app “sloopt”. Naast een ander netwerkoperator kiezen, misschien je DNS server even aanpassen naar bijvoorbeeld 1.1.1.1 (Cloudflare) of 8.8.8.8 (Google). 

Blijf de stream alleen laden? Of krijg je nadertijd ook een foutmelding? Misschien dat je ook eens kan uitloggen en kan inloggen op het Digimobil netwerk. Krijg je dan wel een foutmelding in plaats van laden?

Ik heb uit en weer ingelogd bij digi, en de andere instellingen ook geprobeerd maar het wekt allemaal niet. Hij blijf hangen op bovenstaande afbeelding. Ook krijg ik geen foutmeldingen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

@Dekking 

Een buitenlandse provider kan en mag voor roaming gasten onder bepaalde voorwaarden Fair Use Policies toepassen om hun eigen binnenlandse klanten bepaalde snelheid te kunnen garanderen. De FUP kan resulteren dat voor bepaalde toepassing of de hele internet verbinding de snelheid of data volume beperkt wordt. Door VPN te gebruiken, weet de provider niet welke toepassing of URL gebruikt wordt en je kan hogere snelheid bereiken. Dat de KPN TV vast loopt is een teken dat de verbinding te langzaam is.

Jasper van KPN
Moderator

Met een prepaid simkaart van Oranje  Spain van €20 met 300gb werkt het het goed!

Lukt het niet om met je eigen KPN simkaart te verbinden met dat netwerk? Dat zou het makkelijkste zijn als dat lukt natuurlijk.