Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ app zegt thuis dat sommige zenders alleen thuis bekeken mogen worden

• November 19, 2025
  • 14 reacties
  • 179 keer bekeken

De app is via knp router plus kpn versterkers verbonden (is dus "thuis") en geeft sinds enige tijd bij weergave opgenomen uitzending de melding " deze zender is alleen thuis te bekijken".

Whats gebeurt..  ?

NB Bovendien ontbreekt de kpn tv+ app in uw categorie lijsten waardoor je probleemoplosser niet kan gebruiken!

Beste antwoord door Jeroen-bart Engelen

Hoi ​@Huib99 met behulp van ​@Marcia van KPN heb ik naar de logging gekeken voor jouw account. Wat ik zie over de afgelopen twee weken is een mix van tv-ontvanger en Android apparaat gebruik. De tv-ontvanger zie ik netjes binnen komen via je thuis aansluiting, maar de Android apparaten komen alleen via het KPN mobiele netwerk binnen. Dus het lijkt er op dat je mobiele apparaat niet met je thuis wifi is verbonden.

14 reacties

• November 19, 2025

Gebruik je misschien vpn?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 20, 2025

Hallo ​@Huib99 ,

Maar ben je wel thuis? Als je op bezoek bent bij iemand anders die toevallig ook klant is van KPN en je gebruikt de app dan via de Wifi daar, dan ben je wel aangesloten op een KPN-netwerk, maar je bent niet thuis. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Huib99, Marlon en Noordzee stellen al een paar vragen waar ik ook benieuwd naar ben, zou je die kunnen beantwoorden?

Zoals je het beschrijft klinkt het dat je op een mobiele telefoon of tablet wilt kijken, klopt dat? Sommige zenders zijn daar, ook thuis, niet terug te kijken. Die kunnen alleen via een tv-ontvanger of de TV+ App voor je smart-tv te kijken. Dan is het ook belangrijk welke zenders je precies probeert terug te kijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Ik gebruik de tv+ app inderdaad op mijn smartphone via de door kpn  geinstalleerde wifi versterkers (dus thuis!). Inmiddels heb ik de betreffende opnamen via de kpn tv ontvanger bekeken en verwijderd.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de tv+app op een smart tv het dan wel doet.

In ieder geval lijkt het me handig de foutmelding te vervangen door een betere melding omdat ik in dit geval wel zeker op het thuisnetwerk (wifi) zat.

Jasper van KPN
Moderator

Dat heeft te maken met rechten, sommige zenders mogen we alleen op een tv scherm laten zien en niet op de kleinere schermen. Ik ben het met je eens dat die foutmelding het niet dekt, dat ga ik doorgeven aan de ontwikkelaars zodat zij dat kunnen bekijken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@Huib99, de collega's zijn op onderzoek uitgegaan. Zou je ook jouw profiel nog even aan willen vullen met je adres, klantnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer? Dan kunnen we specifiek nog even naar jouw account kijken.
Laat je met een berichtje in dit topic even weten dat je dat gedaan hebt? Dan geven we het door.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Gegevens in mijn kpn aangevuld. 

• November 25, 2025

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de tv+app op een smart tv het dan wel doet.

Die is bedoelt voor thuis. Buitenshuis werkt die hele app niet als het goed is.

Je gebruikt geen vpn? En geen Private Cloud Relay of zoiets op een Apple toestel? 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Huib99 met behulp van ​@Marcia van KPN heb ik naar de logging gekeken voor jouw account. Wat ik zie over de afgelopen twee weken is een mix van tv-ontvanger en Android apparaat gebruik. De tv-ontvanger zie ik netjes binnen komen via je thuis aansluiting, maar de Android apparaten komen alleen via het KPN mobiele netwerk binnen. Dus het lijkt er op dat je mobiele apparaat niet met je thuis wifi is verbonden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

O .... bedankt voor het nakijken .... nu je het zegt herinner ik me dat ik veeeeeeel eerder al de indruk had gekregen dat de app voorkeur data ipv wifi heeft. Ik heb daarop via android instellingen data netwerk gebruik geblokkeerd. Maar tijdens afgelopen zomer/vakantie dat weer terug gezet.

Is er ook een community voor de tv+ app waar ik vraag kan stellen over voorkeursnetwerk instellingen ....?

In ieder geval bedankt voor het checken van de logging !;-)

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Ik heb het volgende als feedback in de/voor de app ontwikkelaar verstuurd. Wellicht kunnen jullie de logging als bewijs bij de ontwikkelaars neer leggen.

---- feedback tekst tv+ app ---'

de app maakt zonder reden en zonder melding in plaats van wifi gebruik (notabene knp thuisnetwerk) van het data netwerk. Graag aanpassen

-----

• November 25, 2025

De KPN tv app kan helemaal geen voorkeur hebben voor het mobiele netwerk. Die app kan niet bepallen dat jouw telefoon verbinding moet maken met het mobiele netwerk. Dat doet het besturingssysteem. Android dus. Niet de tv app van KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Dank je. Voorkeur stond op mobiel dus hiermee is duidelijk wie de veroorzaker van het probleem is ...(ik dus).... gecorrigeerd naar mobiel of wifi.... excuus en top dat je mee denkt!

Jasper van KPN
Moderator

Ik moet zeggen dat ik niet aan die optie had gedacht, maar ik ben blij dat het gevonden is en daarmee verbeterd is! 🙂 Je krijgt nu een andere melding in beeld bij die zenders?